Miten saada mies suostumaan pikkukoiran hankintaan?
Meillä mies harrastaa isoja koiria. Haluaisin itselleni oman koiran, oikeasti pienen (chihu tms), joka olisi sitten minun projektini. Tykkään kyllä isoista koiristamme (2 kpl ja kolmas tulossa kesällä), mutta ne ovat selkeästi enemmän mieheni koiria.
Mies on sitä mieltä että meillehän ei rotan kokosta koiraa tule. Miehen nykyiset koirat ovat valkoinenpaimenkoira ja nöffi, kesällä tulee tanskandoggi. Vastustaa periaatteesta pikkukoiria..
Anteeksi sekava sepustus, kirjoitan kännykällä..
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:16"]Ei miestä saa pakottaa yhteistalouteen pikkuräksyn kanssa. Hänellä on ne isommat koirat jo olemassa, ja jos hän ei kerran pikkukoiria halua, niin ei muuta kuin jotain vähän isompaa ja siedettävää etsimään.
[/quote]
Mutta miksi mieheni saa harrastaa isoja koiria minulta kysymättä, mutta saa silti päättää myös minun koirani rodun? :)
Ap
[/quote]
No ainakin chihuahua on ihan älytön rotuvalinta.
[/quote]
Perusteluja kiitos?
Ap
Jos Venäjä olis halunnut Suomen niin olisi ottanut jo.
Jos Venäjä olis halunnut Suomen niin olisi ottanut jo.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:18"]Jos Venäjä olis halunnut Suomen niin olisi ottanut jo.
[/quote]
Aika ohis mutta kyllä! ;D
Ap
Meidän lapset on siellä kirkossa. Ei tarvi nyt joka asiasta tehdä ongelmaa.
Siis miten miehellä on oikeus ottaa vaan koiria sinulta sen suurempia kyselemättä mutta sinulla ei ole samaa oikeutta? Kamalaa, en voisi kuvitellakaan olla noin epätasapainoisessa parisuhteessa. Nyt nainen ota itseäsi niskasta kiinni ja otat vaan sen chihun jos kerran haluat. Minkä takia sinun pitäisi mennä miehen toiveiden mukaan kun mies ei mene sinun toiveidesi mukaan?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:30"]Siis miten miehellä on oikeus ottaa vaan koiria sinulta sen suurempia kyselemättä mutta sinulla ei ole samaa oikeutta? Kamalaa, en voisi kuvitellakaan olla noin epätasapainoisessa parisuhteessa. Nyt nainen ota itseäsi niskasta kiinni ja otat vaan sen chihun jos kerran haluat. Minkä takia sinun pitäisi mennä miehen toiveiden mukaan kun mies ei mene sinun toiveidesi mukaan?
[/quote]
Koska ei minulla ole mitään sitä vastaan että mies hankkii uuden koiran. Miehellä on asenneongelma, joka tarvitsee muutosta ja sen aikaansaamiseen tarvitsen neuvoja?
Ap.
No yksinkertaisesti sitten vaan selität sen että parisuhde on kompromisseja. Mies on saanut kolme koirarotua joita on halunnut. Nyt sinä haluaisit koiran ja itse valitsemastasi rodusta - kaiken lisäksi vielä otat siitä kaiken vastuun eli miehen ei tarvitse koirasta huolehtia, tai lenkittää sitä saati että harrastaisi sen kanssa jotain. En vaan pysty yhtään ymmärtämään miehen vastustusta tässä, kuka tahansa normaali ihminen tajuaisi että teidän tilanteessa on ihan ok antaa puolison valita se koira mistä tykkää. Eli jos mies ei siis pysty näkemään tätä sinun näkökulmastasi niin ei siihen mitkään väittelyt tai lahjomiset auta. Minusta miehesi on todella tökerö ja itsekäs.
Miten epävarmoja teidän miehet on, jos niiden egolle on uhaksi joku pikkukoira?
Joo ei kyllä pikkukoirasta tuu mieleen muuta ku se MJM Jonna :DD
Te kaikki jotka mollaatte chihua rotuna, ette tiedä ko. koirista mitään. Ei ole ihanampaa kaveria kuin chihuahua!
AP ottaa tietty sen koiran minkä itse haluaa, ja ukko pitää turpelinsa kiinni!
Chicut ovat ihania, mutta isojen koirien kaverina vahinko voi sattua tosi helposti, joten kamala vahtiminen siinä kyllä on vielä aikuisenakin. Itse ehkä ottaisin westien tai jackrussellin, jotka on edes vähän isompia aikuisena ja terrierillähän luonnetta löytyy.
Meillä iso omakotitalo jossa on tietyt huoneet minne isot koirat eivät saa tulla koska lattia on laminaattia. Chihu saisi tulla näihin huoneisiin, missä se olisi turvassa isoilta kavereilta.
Ennen miestäni minulla on ollut pikkukoiria, ja olen muutenkin enemmän pikkukoira ihmisiä. Siksi en halua "järkevää" isompaa koiraa.
Miehen mielestä hänen koiriensa pitäisi riittää minullekkin.. Koirat ovat eri lajien harrastuskoiria miehelleni, siksi tuollainen lauma.
Ap
Tuolle joka epäili chihun pärjäämistä isoille koirille: Cesar Millanin ohjelmassa oli kerran chihu, joka piti kurissa ja herran nuhteessa talouden useampaa pittbullia, että kyllä sen on mahdollista pärjätä.
Lupaa miehelle, että hoidat koiran itse. Ja sitten pidä sanasi.
Ei sinunkaan tarvitse suostua ison koiran hankintaan, jos miehesi ei salli sinulle pientä koiraa. Kyllä minulle tulisi ainakin paha mieli tuollaisesta.
Mitä iloo sulle on tosta chihuahuasta? Chincilla ajaa saman asian.
Teillä on kyllä jo ennestään ihan liikaa koiria. Tuollaisia perheitä esitellään varoittavana esimerkkinä joskus lehdissä, kun ihmiset ei osaa sanoa ei. Kun aina pitää hankkia lisää ja lisää. Taannoin oli juttu jonkun hesalaisen eukon 50 mäyräkoirasta. Meillä on kaksi koiraa ja siinä on jo tekemistä, että niille voi antaa yksilöllistä aikaa ja ohjausta kummallekin. Esim. koira tarvitsee joskus yksitäisen lenkin, ilman toista koiraa. Koulutusta yksin. Harrastusta yksin. Kuka ne muut koirat silloin lenkittää?
Harrastuskoiria... hm, mitä ihmettä voi harrastaa tanskandoggilla? Surullista, että teidän rotuvalinnat on noin sairaista jalostuksia, chihut ja dogit, valkkari ja nöffikin... no ainakin ne on lyhytikäisiä. Ottakaa sitten uusi kun vanhasta aika jättää.
Mulla on omana projektina oma pikkukoira, jota mies ei kuskaa mihinkään. Sen mielestä on niin homon näköistä taapertaa tienlaitaa ja hinata mukanaan nyrkillä tapettavaa elukkaa. Hyvin on homma pelannut jo kohta 6 vuotta. Mies suostuu ruokkimaan sitä välillä ja antaa sen tulla rapsutettavaksi syliinsä sohvalle, mutta julkisesti se ei kehtaa koiran seurassa näyttäytyä, ainakaan ihan yksin. 99% hoidan siis koirani ihan itse, sen 1% sitä hoitaa lapset tai mies.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:16"]Ei miestä saa pakottaa yhteistalouteen pikkuräksyn kanssa. Hänellä on ne isommat koirat jo olemassa, ja jos hän ei kerran pikkukoiria halua, niin ei muuta kuin jotain vähän isompaa ja siedettävää etsimään.
[/quote]
Mutta miksi mieheni saa harrastaa isoja koiria minulta kysymättä, mutta saa silti päättää myös minun koirani rodun? :)
Ap
[/quote]
No ainakin chihuahua on ihan älytön rotuvalinta.