Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä aikoo ottaa koronarokotteen kun se tulee?

Vierailija
24.11.2020 |

Kyllä, ehdottomasti- peukku ylös
En todellakaan- peukku alas

Saa kommentoida

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee uutisia muualta kuin iltasanomista niin  varmistuu että otan rokotteen. 

Rationing = valitaan ketkä saavat hoitoa kun resut eivät riitä sitä kaikille takaamaan.Tämä käytössä nyt LA Countyssa ja Bernadido Counytissa. 

Voinkuvitella mikä huuto syntyis jos jonkun rokotteesta kieltäytyjän lasta ei otetaisi sairaalaan kun pedit täynnä.

Some California hospitals rationing care due to spike in COVID-19 hospitalizations - ABC News (go.com)

Oxygen supply shortages bedevil hospitals already overwhelmed by COVID-19 patients - Los Angeles Times (latimes.com)

Vierailija
142/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että noin moni ei ota rokotetta!! En minäkään. Ottakaa asioista selvää, se kannattaa! Päätökseni ei perustu mihinkään ”en vaan halua”-juttuihin vaan asioiden tutkimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan jokainen meistä.

Vierailija
144/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne joilla ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa?

Vierailija
145/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on ottaa, että perhe pääsee elämään normaalimpaa elämää.

Teinit kohta vuoden eläneet varjoelämää, se on paljon tämmöisen kehäraakin äidin puolesta. :`)

Vierailija
146/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että noin moni ei ota rokotetta!! En minäkään. Ottakaa asioista selvää, se kannattaa! Päätökseni ei perustu mihinkään ”en vaan halua”-juttuihin vaan asioiden tutkimiseen.

tottakai av-mammalla on enemmän tutkimustietoa näpeissään kuin itse tutkijoilla. :D

Vierailija
147/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka ikinen meistä.

Vierailija
148/175 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tottakai av-mammalla on enemmän tutkimustietoa näpeissään kuin itse tutkijoilla. :D

Ei kannata vähätellä. Tutkijoiden tekstejä luinkin, tieto löytyykin sieltä.

Vierailija
149/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka otatte sen rokotteen niin muistakaa sitten raportoida haittavaikutukset, joko itse tai niin että hoitaja tai lääkäri varmasti tekee sen raportin. Ettei jää vaan ilmaan roikkumaan, että ”MillaMatti sai kuumeen, pääkipua ja narkolepsian mutta mitäs siitä, ei voi yhdistää rokotteeseen..”

Vierailija
150/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkijoita ja 'tutkijoita'...niin myös niiden tutkimusten lukijoita, toiset osaa medialukutaidon toiset ei. 

Näitä huuhaa tutkimuksia ja tutkijoita vaan näyttää osa porukasta hyvinkin uskollisesti seuraavan ja jopa ainoana totuutenaan pitävän. Sääliksi käy, mutta minkäs teet, jokainen tavallaan...

Ei sillä, että se minua mitenkään haittaisi.

Vierailija
151/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota rokotetta, mutta toivon, että muut ottavat ja muodostavat koronan tukahduttavan laumasuojan.

Ei se niin toimi. 

Rokotettu on suojattu, mutta rokottamaton saa sen edelleen, ja varmemmin saa, kun on niitä rokottamattomia enemmän.

Vierailija
152/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan rokotteen vapaaehtoisesti.

Meillä työnantaja ilmoitti jo ennen joulua, ettei kesälomien jälkeen ole toimistolle tulemista, ilman rokotetta, kun halutaan tehdä koronariskitön työympäristö työntekijöille ja yhteistyökuppaneille.

Ja rivien välistä sai lukea, jos kieltäytyy rokosteesta, niin tässä on aikaa 7kk hakea uusi työpaikka.

Ei kuulosta lailliselta toiminnalta, ottaisin yhteyttä ammattiliittoon, toivottavasti kuulut sellaiseen.

Kyllä työnatnajilla on oikeus valita työntekijänsä. Keinot löytyy, ei tarvi mainita mitään mistään rokotuksista.

Vierailija
153/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku hiljaa rokotteen ottaneet voi palata "normi" arkeen kun halukkaat saavat rokotteen.Ne jotka ei ota,jatkaa sitten samalla tavalla kuin nytkin,turvavälit...maskit.....

Mikä ihme saa sinut noin kuvittelemaan? Maskeja en ole tähänkään asti käyttänyt ja koskaan en ole ketään iholleni halunnut. Ihan normi arkea elän koko ajan.

Joo, mutta tilanne on radikaalisti erilainen siltä osin että tähän asti olet ollut vapaamatkustajana turvassa kun muut ovat rajoittanet elämistään. Nyt et enää ole. Voi tulisipa Suomeenkin rekisteri rokottamattomista, eikä sairaalahoitoa sitten.

Niin moni sen rokotteen kuitenkin ottaa että laumasuoja on tulossa ja hyvin ovat turvassa myös ne rokottamattomat ja sehän sinua tietysti harmittaa :D

Ei se noin mene vaikka moni niin luulee. Rokotettu kuitenkin tartuttaa , jos sattuu rokottamaton kohdalle jolta sen saa, tartunta jatkaa edelleen muille rokottamattomille. Rokotettu ei itse sairastu, mutta ne muut kylläkin.

Vierailija
154/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunajan lääkemyrkky joka eksyttää kansoja,, luotetaan sokeasti valtaeliittiin ja mediaan

Vierailija
155/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää vain mahdollisimman moni ottamatta! Jättäkää samalla kaikki muutkin rokotteet ja lääkkeet välistä. Juokaa viinaa ja tupakoikaa! Meitä on jo 7,7 miljardia ja telluksen kantokyky ylitetty reippaasti. Muutama sata miljoonaa olisi aivan riittävä populaatio. 

Vierailija
156/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mahdollisimma moni foliohattuhörheltäjä kieltäytyy rokotteesta niin se olisi mahdollista saada nopeammin :D

Joko unohtui sikainfluenssarokotteen seuraukset?

Jospa roketeyhtiöt ovat ottaneet tästä oppia ja huomioineet tämän.

Eivät ole. Näillä yhtiöillä kiinnostaa vaan raha.

Näytä mulle joku jolle ei rahaa kelpaa. Suomessa ei kukaan koskaan lottoa ettei vaan tulis vahingossakaan rahaa kun se on niin moukkamaista.

No mä en itseasiassa lottoa kovin usein kun pelkään, että jos satun saamaankin sen päävoiton. :D

Vierailija
157/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota.

Olen nykyään niin älyttömän allerginen kaikelle enkä kyllä uskaltaisi muutenkaan ottaa.

Vierailija
158/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkijoita ja 'tutkijoita'...niin myös niiden tutkimusten lukijoita, toiset osaa medialukutaidon toiset ei. 

Näitä huuhaa tutkimuksia ja tutkijoita vaan näyttää osa porukasta hyvinkin uskollisesti seuraavan ja jopa ainoana totuutenaan pitävän. Sääliksi käy, mutta minkäs teet, jokainen tavallaan...

Ei sillä, että se minua mitenkään haittaisi.

Mun alkaa käydä sua sääliksi, kun sen rokotteen otat. Mutta minkäs teet. Jokainen tekee omat päätöksensä, niin myös minä. Olen tutkinut tarpeeksi, ja monista lähteistä. En pelkästään THL:n ja YLE/Mtv/IL-linjaa, niin kuin sinä ehkä.

Vierailija
159/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todennäköisesti ota, sillä olen allerginen monelle puudutteelle ja lääkeaineelle, enkä halua allergista reaktiota.

Sikapiikin otin perheen kanssa. Muille ei tullut oireita, mutta heti rokotteen jälkeen sain itse viikkoja kestävän migreenin. Minulle puhkesi sen jälkeen lisäksi autoimmuunisairaus ja lapseni sairastui rokotteen jälkeen väsymysoireyhtymään. Niiden ei ole voitu todistaa johtuneen rokotteesta ja niin ollen kenelläkään ei ole mitään vastuuta asiasta. Lapseni on työkyvytön ja opinnot ovat jääneet kesken, mitään hoitoa tai ennustetta ei ole olemassa. Eihän nämä rokotteet ole samanlaisia alkuunkaan, mutta kyllä silti mietityttää. Uusi tekniikka ja kiire aikataulu ei vakuuta.

Itsekin sairastuin vuoden päästä sikainfluenssa rokotuksesta väsyoireyhtymään sekä aikasempi autoimmuunisairauteni räjähti kolmeksi vuodeksi aivan kamalalla tavalla päälle. Olen työkyvytön ollut siitä asti enkä koskaan valmistunut opinnoistani. En tiedä onko rokotteella tekemistä asian kanssa mutta en ihmettelisi :(

Vierailija
160/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota rokotetta, mutta toivon, että muut ottavat ja muodostavat koronan tukahduttavan laumasuojan.

Ei se niin toimi. 

Rokotettu on suojattu, mutta rokottamaton saa sen edelleen, ja varmemmin saa, kun on niitä rokottamattomia enemmän.

Ei se ihan näin mene. Itse asiassa asiantuntijat ovat kertoneet olevan todennäköistä, että vaikka rokotettu voi edelleen tartuttaa, tartuttavuus vähenee rokotteen avulla.