Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen kristitty ateisti, haluaisitko kysyä minulta jotain?

Vierailija
30.03.2014 |

Kysykää pois.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:04"]

Joko Jeesus oli Jumala tai hullu. Sitä vaihtoehtoa että hän olisi ollut suuri opettaja ei ole. Kukaan täysjärkinen ei julista olevansa Jumala. Jos hän olis Jumala, niin sitten häntä kannattaa seurata. Jos hän oli hullu, niin ei. Kyllä Jeesuksen opetuksissa oli paljon hienoja asioita, mutta uskon että ihminen voi omata korkean moraalin ilman häntäkin.

[/quote]

Mielestäni täysin hullu ihminen ei voisi opettaa niin hienoja asioita. Kuinka voit väittää, ettei olisi mahdollista, että hän oli suuri opettaja? Sitähän hän selvästi kuitenkin oli ja on mahdollista, että hänet valikoitiin juuri sen takia Jumalan pojan rooliin.

Vierailija
22/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei tullut maan päälle sen takia, että olisi tullut jakamaan ihmisille pelkkiä moraaliohjeita. Minun on vaikea uskoa, että Jumala lähettäisi man päälle jonkin moraaliopettajakonsultin. Kuulostaa aika halvalta. Jeesuksella on pelastussanoma koko ihmiskunnalle. Kukaan muu ei ole kuollut koko ihmiskunnan syntien edestä ja noussut vielä kuolleista. Jeesuksen uskottavuus kulminoituu kokonaan hänen ylösnousemiseensa. Oletko lukenut kirjan Tapaus Kristus? Siinä esitellään todistusaineisto Jeesuksen ylösnousemuksesta oikeusperustein. Olisi kiva jatkaa keskusteua sen jälkeen kun joku on lukenut tämän kirjan.

t.13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:56"]

Ei ole mahdollista olla kristitty ateisti. Kristityn määritelmä on se, että hyväksyy Jeesuksen pelastajakseen. Täytyy siis uskoa, että Jeesukseen turvautumalla saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Se, että pitää Jeesuksen opetuksia fksuina, ei vielä tee kenestäkään kristittyä.

[/quote]

Tämä on sinun mielipiteesi. Annoin linkin, jossa näkemykseni suhteellisen hyvin määritellään. Kyseessä on yksi teologinen näkemys ja sen olemassa olo on totta.

[/quote]

Ei ole vain hänen mielipiteensä, vaan tämä on fakta. :)

Vierailija
24/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ap, mutta täällä länsimaissa, pohjoisella pallonpuoliskolla, elämme kaikki (juutalais-)kristillisessä kulttuurissa. Olemme siis kaikki kulttuurisesti kristittyjä, riippumatta siitä uskommeko kristittyjen tai juutalaisten Jumalaan vai emme. 

Millaisen prosessin kautta päädyit ateistiksi? Sanahan juontaa Jumalan kieltämisestä. Ennenkuin voi kieltää Jumalan, on tunnustettava Jumalan olemassaolo.

Miksi et ole uskonnoton?

Mikä on mielestäsi ateistin ja uskonnottoman ero?

Onko ateismi sinulle uskonto?

Vierailija
25/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:20"]

Jeesus ei tullut maan päälle sen takia, että olisi tullut jakamaan ihmisille pelkkiä moraaliohjeita. Minun on vaikea uskoa, että Jumala lähettäisi man päälle jonkin moraaliopettajakonsultin. Kuulostaa aika halvalta. Jeesuksella on pelastussanoma koko ihmiskunnalle. Kukaan muu ei ole kuollut koko ihmiskunnan syntien edestä ja noussut vielä kuolleista. Jeesuksen uskottavuus kulminoituu kokonaan hänen ylösnousemiseensa. Oletko lukenut kirjan Tapaus Kristus? Siinä esitellään todistusaineisto Jeesuksen ylösnousemuksesta oikeusperustein. Olisi kiva jatkaa keskusteua sen jälkeen kun joku on lukenut tämän kirjan.

t.13

[/quote]

Minä kirjoitin viestin 13 eli minkäköhän sinä kirjoitit? Varmasti myös ymmärrät etten voi tällä hetkellä keskustella mainitsemasi kirjan sisällöstä. En myöskään oikein ymmärrä mitä sinä yrität sanoa, haluaisitko minulta vastauksen johonkin vai et? Jeesuksen ylösnousemista tai Jumalan olemassaolosta ei ole olemassa minkäänlaisia konkreettisia todisteita. Jokainen saa toki uskoa näihin asioihin, en näe siinä mitään väärää, mutta kyseessä on juurikin usko eikä tieto.

Vierailija
26/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:29"]

Anteeksi, ap, mutta täällä länsimaissa, pohjoisella pallonpuoliskolla, elämme kaikki (juutalais-)kristillisessä kulttuurissa. Olemme siis kaikki kulttuurisesti kristittyjä, riippumatta siitä uskommeko kristittyjen tai juutalaisten Jumalaan vai emme. 

Millaisen prosessin kautta päädyit ateistiksi? Sanahan juontaa Jumalan kieltämisestä. Ennenkuin voi kieltää Jumalan, on tunnustettava Jumalan olemassaolo.

Miksi et ole uskonnoton?

Mikä on mielestäsi ateistin ja uskonnottoman ero?

Onko ateismi sinulle uskonto?

[/quote]

Ateismia voidaan ehkä tavallaan mieltää uskonnoksi mikäli kannassaan on absoluuttisen ehdoton ja yrittää jatkuvasti käännyttää toisia ajattelemaan samoin. Ateisti ei usko jumalien olemassa oloon, mutta uskonnottomista taas löytyy ihmisiä jotka uskovat omalla tavallaan Jumalaan, mutta eivät kirkkoon.

Minä olen myös uskonnoton sillä ateistit kuuluvat siihen ryhmään. Minä kyseenalaistan kaiken ja yritän ottaa asioista selvää, katsella kaikkea mahdollisimman monista erilaisista näkökulmista. Olemme kaikki yksilöitä ja minulle ateismi on oman logiikkani mukaan se paras vaihtoehto, mutta en kummastele agnostikkoja tai uskovaisia. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta omalla tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi