Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen kristitty ateisti, haluaisitko kysyä minulta jotain?

Vierailija
30.03.2014 |

Kysykää pois.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on käsitteet hieman hupsusti sekaisin ;-) Hän tarkoittaa varmaankin kristillistä ateistia (johon myös viittaa linkkaamansa wikipedia-artikkelia aiheesta "Christian atheism"). Kristillisyys kun viittaa kulttuuriin ja arvoihin, joita ap kertoi myöhemmässä viestissä kannattavansa.

Kristitty taasen viittaa henkilöön (ei kulttuuriin), joka osallistuu kristillisen opin sisältämään uskontunnustukseen.

Hyvää kevään jatkoa kaikille!

Terv. Kristitty nainen.

Vierailija
2/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskot Jeesukseen, mutta et usko että jumalia on olemassa? Joo, kaltaisiasi on varmaan jonkin verran, mutta aika harva ilmaisee asian noilla sanavalinnoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oletko nyt ihan varma olevasi kristitty ateisti? Nuo termit,kun vähän sotii keskenään. 

Vierailija
4/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kristitty ateisti?

Vierailija
5/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti kaikki kristityt ovat ateisteja, joten miksi kuvittelet olevasi niin erityinen että ketään kiinnostaisi kysellä?

Vierailija
6/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, edustan tätä ryhmää: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_atheism

Pidän Jeesuksen opetuksia hyvinä ja moraalisina, joten seuraan niitä. En kuitenkaan usko helvettiin tms.

Vierailija
7/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:39"]

Lähtökohtaisesti kaikki kristityt ovat ateisteja, joten miksi kuvittelet olevasi niin erityinen että ketään kiinnostaisi kysellä?

[/quote]

En kuvittele olevani erityinen. Kunhan ajattelen, että joitain saataisi kiinnostaa kuulla ja keskustella erilaista tavoista ja näkökulmista.

Vierailija
8/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:40"]

Pidän Jeesuksen opetuksia hyvinä ja moraalisina, joten seuraan niitä. En kuitenkaan usko helvettiin tms.

[/quote]Et myöskään usko että Jeesus oli Jumalan poika, tai että hän olisi taivasten valtakunnassa?

Jep, jeesuksen opithan ovat yleisiä ihmillisiä oppeja, myös muissa uskonnoissa arvostetaan samoja asioita, eivät ne ole kristityiden keksimiä.

Vierailija
9/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:37"]

Että oletko nyt ihan varma olevasi kristitty ateisti? Nuo termit,kun vähän sotii keskenään. 

[/quote]Ateistilla ei ole jumaluskoa. Kyllähän sitä voi silti uskoa että Jeesus on ollut olemassa.

Vierailija
10/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:40"]

[/quote]Et myöskään usko että Jeesus oli Jumalan poika, tai että hän olisi taivasten valtakunnassa?

Jep, jeesuksen opithan ovat yleisiä ihmillisiä oppeja, myös muissa uskonnoissa arvostetaan samoja asioita, eivät ne ole kristityiden keksimiä.

[/quote]

Oikean ja väärän tunnistaminen ei vaadi jumaluskoja. Kyseessä ei todellakaan ole kristittyjen keksintö. Itse kuitenkin koen, että Jeesuksen opetukset olivat paljon aikaansa edellä ja ovat sitä osittain edelleenkin. Siksi uusi testamentti on minulle erittäin tärkeä ja en ole oikeastaan löytänyt vastinetta muusta kirjallisuudesta.

Vierailija
11/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:37"]

[/quote]Ateistilla ei ole jumaluskoa. Kyllähän sitä voi silti uskoa että Jeesus on ollut olemassa.

[/quote]

Todisteet ovat vahvasti Jeesuksen sen puolella, että Jeesus oli olemassa. Olisi kummallista kieltää jonkun historiallisen henkilön olemassa olo, varsinkin tilanteessa jossa asiantuntijat eivät niin tee.

Vierailija
12/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista olla kristitty ateisti. Kristityn määritelmä on se, että hyväksyy Jeesuksen pelastajakseen. Täytyy siis uskoa, että Jeesukseen turvautumalla saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Se, että pitää Jeesuksen opetuksia fksuina, ei vielä tee kenestäkään kristittyä.

Vierailija
13/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:56"]

Ei ole mahdollista olla kristitty ateisti. Kristityn määritelmä on se, että hyväksyy Jeesuksen pelastajakseen. Täytyy siis uskoa, että Jeesukseen turvautumalla saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Se, että pitää Jeesuksen opetuksia fksuina, ei vielä tee kenestäkään kristittyä.

[/quote]

Tämä on sinun mielipiteesi. Annoin linkin, jossa näkemykseni suhteellisen hyvin määritellään. Kyseessä on yksi teologinen näkemys ja sen olemassa olo on totta.

Vierailija
14/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo, että jos te ette usko minua siksi joka monä olen te kuolette synteihinne. Jeesus ei puhunut lämpimikseen, vaan antoi ihmisille sanoman, joka laittaa ihmisen valitsemaan kohtalonsa.

Jeesus ei tullut turhan päiten maan päälle sovittakseenihmisten syynit ja pelastaakseen syntietn seurauksilta eli iankaikkiselta erolta Jumalasta ja kuolemalta. Jumala maksoi tästä erittäin kalliin hinnan. Mitä mieltä olet tästä?

Vierailija
15/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi kirjoitusvirheet.

t.14

Vierailija
16/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Jeesus oli Jumala tai hullu. Sitä vaihtoehtoa että hän olisi ollut suuri opettaja ei ole. Kukaan täysjärkinen ei julista olevansa Jumala. Jos hän olis Jumala, niin sitten häntä kannattaa seurata. Jos hän oli hullu, niin ei. Kyllä Jeesuksen opetuksissa oli paljon hienoja asioita, mutta uskon että ihminen voi omata korkean moraalin ilman häntäkin.

Vierailija
17/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole ap vaan vastaaja numero 5. Mutta kyllä on mahdollista olla kristitty ateisti. Kuten sanottu, kaikki kristityt ovat ateisteja. Vai uskotko muka kaikkiin mahdollisiin jumaliin?

Vierailija
18/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Höpö höpö. Jokainen määrittelee uskonsa itse.

Vierailija
19/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:59"]

Jeesus sanoo, että jos te ette usko minua siksi joka monä olen te kuolette synteihinne. Jeesus ei puhunut lämpimikseen, vaan antoi ihmisille sanoman, joka laittaa ihmisen valitsemaan kohtalonsa.

Jeesus ei tullut turhan päiten maan päälle sovittakseenihmisten syynit ja pelastaakseen syntietn seurauksilta eli iankaikkiselta erolta Jumalasta ja kuolemalta. Jumala maksoi tästä erittäin kalliin hinnan. Mitä mieltä olet tästä?

[/quote]

Ensinnäkin tiedostan, että raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset eli en sen takia osaisi nähdä sitä virheettömänä. Sanoiko Jeesus kaiken sen mitä on kirjoitettu vai onko osa lisätty jälkikäteen, sanoiko hän olevansa Jumalan poika?

Jeesuksen kertomat vertauskuvat, joihin siis uskon ja ne ovat minulle ohjenuorana elämässä, ovat kuitenkin ristiriidassa sen jumalakuvan kanssa minkä raamattu kokonaisuudessaan meille maalaa. En missään tapauksessa väitä etteikö korkeamman voiman olemassaolo olisi mahdollista, mutta minun on vaikea uskoa, että tuollaisella voimalla olisi tarvetta olla pikkumainen. Usko tai joudut kadotukseen on mielestäni lähinnä pikkumaisen ihmisen mentaliteetti.

Vierailija
20/26 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:59"]

[/quote]Vakka uskoisi Jeesuksen olevan olleen olemassa, niin se ei taroita sitä että uskoisi kaiken paskan mitä ihmiset ovat kirjoittaneet raamattuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi