Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt katkesi selkäranka koronan suhteen

Vierailija
24.11.2020 |

En jaksa enää. Keväästä asti olen ollut varovainen, en ole kavereita nähnyt kuin ehkä viisi kertaa, kaupassa vain kun on pakko ja silloinkin nopeasti. Eli kaikkeni tehnyt ja totellut orjallisesti. Nyt iski kisaväsymys kun työpaikalle tuli maskivelvoite. Sitä en yksinkertaisesti enää jaksa. Perussairauden kanssa ollut muutenkin jo raskasta, välillä tuntuu kuin happi loppuu ja taju menee, mites nyt kun maski 8h päässä?!? Ja tuo velvoite tuli kun viimeviikolla alueellamme tuli parina päivänä vähän enemmän tartuntoja, nyt kolmena päivänä yhteensä 3. En näe velvoitteella mitään perustetta ja se ei motivoi yhtään lisää...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö käyttää jotain tiettyä mallia?

Itse vihaan maskeja yli kaiken ja käytän pakkotilanteissa itsevirkattua retaletta. Se on mukavan huokoinen ja hengittäminen helppoa. Eikä kukaan ole mussuttanut siitä koskaan. Asun maskipakkomaassa.

Vierailija
2/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihaan maskeja yli kaiken ja käytän pakkotilanteissa itsevirkattua retaletta. Se on mukavan huokoinen ja hengittäminen helppoa. Eikä kukaan ole mussuttanut siitä koskaan. Asun maskipakkomaassa.

Työpaikka on yksi Suomen älyvapaimmista.. kaikesta on siellä tehty vaikeaa, kaikki kestää kauan ja mikään mene maalaisjärjen mukaan. Eli tuskin itsetehty kelpaa, työnantaja tarjoaa yhtä tiettyä mallia. Toivottavasti sopii silmälaseille ja hiukan antaa myöten että saa happea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein selkäranka katkesi. :D

Vierailija
4/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin siihen työantajan antamaan kuonokoppaan vaivihkaa pienet ilmareiät.

Vierailija
5/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tirsk"

Vierailija
6/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä elin kesän ihan normaalia elämää, kun koronatartunnat olivat minimissään. Sitä mukaan kun tartunnat ovat lisääntyneet, olen lisännyt varovaisuutta. Nyt on sellainen fiilis, että haluaisin koulut etäopetukseen loppu vuodeksi. Meillä on 4 peruskoululaista, enkä mitenkään jaksaisi samanlaista sairastelua kuin keväällä.

Vierailija
7/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokoinen ja helppo hengittää? No sehän tässä on pääasia, oma mukavuus. Tuo sinun maskisi on ihan yhtä tyhjän kanssa, ja pidät sitä vain muodon vuoksi.

Vierailija
8/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä oli kiva ja yritin viettää sen niin, että talvi menee todennäköisesti prseelleen. Tuli käytyä parissa konsertissa ja terdelläskin istuttua. Viime kuussa istuttiin kaverin pihalla lauantaita ja grillailtiin sekä olusteltiin. Nyt on sitten aika ryömiä takasin kuoreen. Veikkaisin, että siellä ollaan 1-2 kuukautta vähintään.

Vierailija
9/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä oli kiva ja yritin viettää sen niin, että talvi menee todennäköisesti prseelleen. Tuli käytyä parissa konsertissa ja terdelläskin istuttua. Viime kuussa istuttiin kaverin pihalla lauantaita ja grillailtiin sekä olusteltiin. Nyt on sitten aika ryömiä takasin kuoreen. Veikkaisin, että siellä ollaan 1-2 kuukautta vähintään.

Minäkin olen onnellinen, että vietin railakkaan bilekesän. Yökerhoissa tuli käytyä lähes viikottain.

Vierailija
10/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä vielä mitään, mutta eräät viisaat sanoivat että vaikka rokote olisi 90% tehokas niin silti joudutaan näitä toimenpiteitä jatkamaan, ettei vaan se pieni vähemmistö kuole tautiin. Eli näin sitten ilmeisesti mennään hamaan hautaan asti.

Vierailija
11/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tulee tiukat rajoitukset, jes!

Vierailija
12/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ahdistaa kanssa. Itse orjallisesti kodin "vankina" maaliskuusta. Käyn kaupassa öisin kun ei ole porukkaa. Oon nähnyt kavereita ulkona n. viisi kertaa kesällä ja kolme kertaa käynyt rauhallisesti istumassa väljässä baarissa nyt syksyllä. Koulussa etäluennot passiivisia; kuunnellaan luentoa jonka jälkeen palautetaan tehtäviä. 

Oon niin yksinäinen ja väsynyt kun mihinkään ei voi mennä ja mitään ei voi tehdä. Miksen viettänyt huoletonta kesää kuten kaikki muut? Ärsyttää.

Vierailija
13/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu, että en enää kestä. Olen opettaja toisella asteella ja opettanut nyt viikon maski päässä (talossamme on ollut kaksi tartuntaa). Nyt sitten tämä maski"suositus" laajenee koskemaan koko toista astetta loppuvuodeksi. Lisäksi tottakai tämän viikon perjantaille suunnitellut pikkujoulut peruttiin samalla, kun yksityistilaisuuksien henkilömäärä rajattiin 10. Pirkanmaalla siis asun. Olin odottanut bileitä, skumppa ollut kylmässä viikkoja, jotain kivaa edes tämän pimeyden keskelle. (Onneksi tiedän antavani jollekin vahingoniloiselle edes mielihyvää tällä tarinalla.)

Ja ei, etäopetukseen siirtyminen olisi vielä huonompi vaihtoehto.

Vierailija
14/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä vielä mitään, mutta eräät viisaat sanoivat että vaikka rokote olisi 90% tehokas niin silti joudutaan näitä toimenpiteitä jatkamaan, ettei vaan se pieni vähemmistö kuole tautiin. Eli näin sitten ilmeisesti mennään hamaan hautaan asti.

Mikä se pieni vähemmistö on?

THL laskee riskiryhmiin kuuluviksi 870 000 yli 70 vuotiasta ja 200 000 erilaisista sairauksista kärsivää joille koronavirustartunta voi olla kohtalokas.

Yli miljoona kansalaista ei kyllä ole pieni vähemmistö.

Ainoa keino suojella heitä olisi nujertaa koronavisrus koko maasta, samalla tavalla kuin on tehty useissa aasian maissa, australiassa ja uudessa seelannissa.

Vierailija
15/15 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se pieni vähemmistö on?

THL laskee riskiryhmiin kuuluviksi 870 000 yli 70 vuotiasta ja 200 000 erilaisista sairauksista kärsivää joille koronavirustartunta voi olla kohtalokas.

Yli miljoona kansalaista ei kyllä ole pieni vähemmistö.

Ainoa keino suojella heitä olisi nujertaa koronavisrus koko maasta, samalla tavalla kuin on tehty useissa aasian maissa, australiassa ja uudessa seelannissa.

Ymmärrätkö että niin kauan kun voi matkustaa niin koronaa on. Monet ulkomaalaiset tuo koronaa Suomeen.

Tehdään sama kuin kesällä niin heti kun rajoitukset poistuu niin meillä on taas korona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme