Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia, joita ei kannata laittaa itse?

Vierailija
24.11.2020 |

Osaan leipoa karjalanpiirakoita ja niistä tulee hyviä. Leipomisen vaiva vaan on iso. Tulee tiskiä ja jauhoja on vähän siellä ja täällä, ennen kuin piirakat on uunissa.
Olen päätynyt ostamaan kaupan raakapakastepakastepiirakoita. Valmistuvat nopeasti ja valikoimassa on pari tuotetta, jotka on riittävän hyviä.
Miten teillä muilla?
Mitä ostatte valmiina, vaikka osaisitte itsekin laittaa?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teen itse ruokaa, mutta sushin ja pitsan ostan noutoruokana. 

Vierailija
22/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin lohikiusaus. Helppohan se on itse tehdä, mutta käypä ostamassa varta vasten juuri sopiva määrä kunnollista lohikalaa kahden hengen annosta varten. Kokkikartanon lohikiusaus on sopiva, taitaa tulla edullisemmaksi kuin itse tehty eikä tule hävikkiäkään. Tämän lisäksi Saarioisten maksalaatikko ja Jalostajan hernekeiton välikoko on meillä näitä kaupan täsmätuotteita, joita käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa- ja porkkanalaatikko Saarioinen.

Vierailija
24/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan kanssa ääneni maksalaatikolle. Ja falafel-pyörykät. Noita kumpaakaan en lähtisi itse vääntämään.

Myös jouluna en kyllä tee enää myöskään lanttulaatikkoa, saatikka porkkanalaatikkoa. Kyllä ne ihan kaupasta haetaan.

Falafelit teen itse, kun en ole vielä löytänyt hyviä valmiita. Olisko sulla vinkkejä minkä firman?

Kerran itiksestä ostin, jostain ulkkareiden kaupasta hyviä pakastettuja falafelejä. Itiksessä vaan tulee niin harvoin käytyä, ettei sitä liikettäkään enää ole siellä.

Vierailija
25/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin lohikiusaus. Helppohan se on itse tehdä, mutta käypä ostamassa varta vasten juuri sopiva määrä kunnollista lohikalaa kahden hengen annosta varten. Kokkikartanon lohikiusaus on sopiva, taitaa tulla edullisemmaksi kuin itse tehty eikä tule hävikkiäkään. Tämän lisäksi Saarioisten maksalaatikko ja Jalostajan hernekeiton välikoko on meillä näitä kaupan täsmätuotteita, joita käytetään.

Tämä. Lohikiusausta en ole enää himaan tehnyt, kun Kokkikartanoon törmäsin.

Pojan lempiruokaa ja niin on kotikutosen makusta.

Vierailija
26/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetty kameli on aika raskas laittaa: https://www.riemurasia.net/kuva/Arabiruoka/66489

Vierailija
27/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen oikeastaan kaiken mieluummin itse. Huomattavasti parempaa. Ainoastaan maksalaatikko on sellainen ruoka, joka mielestäni on eineksenä parempaa kuin itse tehty. En tiedä miksi.

Vierailija
28/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä annan kanssa ääneni maksalaatikolle. Ja falafel-pyörykät. Noita kumpaakaan en lähtisi itse vääntämään.

Myös jouluna en kyllä tee enää myöskään lanttulaatikkoa, saatikka porkkanalaatikkoa. Kyllä ne ihan kaupasta haetaan.

Falafelit teen itse, kun en ole vielä löytänyt hyviä valmiita. Olisko sulla vinkkejä minkä firman?

Kerran itiksestä ostin, jostain ulkkareiden kaupasta hyviä pakastettuja falafelejä. Itiksessä vaan tulee niin harvoin käytyä, ettei sitä liikettäkään enää ole siellä.

Millä reseptillä teet hyvät falafelit? 

Vierailija
29/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maksalaatikko kun en osaa/viitsi

Mistäpä nykyään edes löytää jauhemaksaa? Suuressa osassa perusmarketteja ei ole lihatiskejä, joista sitä voisi kysyä. Haluaisin tehdä välillä jauhemaksakastiketta, mutta se on jäänyt aikeeksi aika monen vuoden ajan.

Jauhemaksa, maksa palana jne kuuluu monen pkseudun Cittarin päivittäisvalikoimiin. Ainakin niissä joissa mä käyn. Siellä ne on valmiiksi pakattuna jauhelihojen kanssa samassa välikössä.[/

Tarkoitin perusmarketteja, ei niissä ole lihatiskejä. Cittareissa on yleensä kaikissa. En lähde ruokaostoksille Cittariin julkisilla raahautumaan, kun perusmarketit ovat muutaman sadan metrin päässä eli pääsen sinne jalkaisin. Ilmasto kiittää!

Vierailija
30/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarat. Tekisin kyllä nekin itse, jos löytäisin aikaa opetella. Sushit tehdään itse, maksalaatikkoa ei syödä.

Vierailija
31/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinerit. Syödään viinerit pari kertaa vuodessa niin ei kannata niin pientä määrää tehdä. Paikallisista leipoimoista saa oikein hyviä viinereitä niin ostetaan ne mieluummin.

Vierailija
32/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä reseptillä teet hyvät falafelit? 

Päässäni olen kehittänyt 30 vuoden ajan. Silloin mieheni alkoi vegaaniksi.

Eli pari goGreenin laatikkoa kikherneitä likoamaan yön yli. Keitetään suolavedessä. Otetaan osa keitinvedestä talteen. (käytän myös hummuksen teossa)

Pari nippua persiljaa, pari rkl itsetehtyä harissaa, 3 tl tahinia, seesamin siemeniä... vedetään kutterin läpi jauheeksi, lisätään keitinvettä, kunnes massa on kasassa pysyvä. Tarkista suola.

Pyöritellään palloiksi ja uppopaistetaan.

Pakastan osan ennen paistoa.

Vierailija
33/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmissalaattia, jos tekee mieli muuta kuin lehtisalaattia leivän päälle. Asun yksin, enkä ihan joka päivä halua syödä salaattia, niin tarvikkeet mätänisi jääkaappiin. Yhdestä paketista syön kaksi kertaa päivällisen kera. Cobb-salaatti on lemppari.

Vierailija
34/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä nykyään edes löytää jauhemaksaa? Suuressa osassa perusmarketteja ei ole lihatiskejä, joista sitä voisi kysyä. Haluaisin tehdä välillä jauhemaksakastiketta, mutta se on jäänyt aikeeksi aika monen vuoden ajan.

Jauhemaksa, maksa palana jne kuuluu monen pkseudun Cittarin päivittäisvalikoimiin. Ainakin niissä joissa mä käyn. Siellä ne on valmiiksi pakattuna jauhelihojen kanssa samassa välikössä.[/

Tarkoitin perusmarketteja, ei niissä ole lihatiskejä. Cittareissa on yleensä kaikissa. En lähde ruokaostoksille Cittariin julkisilla raahautumaan, kun perusmarketit ovat muutaman sadan metrin päässä eli pääsen sinne jalkaisin. Ilmasto kiittää!

Jaajaa. ok.

Mulle Cittari on perusmarketti. Kotoa kävelyetäisyydellä on kaksi ja työmatkan varrella pari muuta. En mä ole pienimmissä kaupoissa enää käynyt vuosiin, kun ei saa kaikkea.

Vierailija
35/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastealtaasta olen löytänyt.

Vierailija
36/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaaattiletut.

Vierailija
37/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan falafelit JustVegestä Vaasankadulta (Hki). Ovat parhaat, mitä olen syönyt.

Vierailija
38/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermainen lohikeitto on Kokkikartanon valmistamana niin hyvää, ettei tule mieleenkään alkaa tehdä itse.

Vierailija
39/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Croissantit ehdottomasti pakkasesta valmiina. 

Sellaiset ruuat, joita laittaa harvoin ja joihin tarvitsee paljon mausteita ja muita erityisaineksia, joista loput menisivät haaskuun. Eli jos pari kertaa vuodessa tekee mieli vaikka sushia tai palak paneeria, on kätevämpi ostaa valmista.

Vierailija
40/48 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleet, kaalilaatikko.

Kirjolohikiusaus. En ikinä raaskisi laittaa hyvää kalaa kiusaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan