Kerjäläinen kadulla, annatko rahaa.
Itse en anna, rikollisuutta ei kannata tukea mutta leipäpussin annoin kerran. Omatunto vain kolkuttaa jos ei mitään tule antaneeksi.
Kommentit (39)
En anna ja toivon, ettei kukaan muukaan antaisi. Kun homma ei ole tuottoisaa, he siirtyvät pois muualle kerjäämään tuottavimmille alueille.
En tiedä muista Suomen kaupungeista, mutta Helsingissä on ainakin pitänyt opetella samanlainen asenne kuin kaikissa maailman suurissa kaupungeissa: kaikkia ei voi auttaa, ja oikeasti ei tiedä, mitä tahoja kerjäläisen takana häärää.
Tavaralahjoituksiakaan ei kannata antaa muuten kuin niitä varta vasten pyyteleville tahoille. Nimittäin ainakin Helsingin Kyläsaaren tienoolla näkee paljon pitkin poikin leviteltyjä vaate-/riepukasoja näiden ulkomaalaisromanileirien jäljiltä.
Annan jos taskussa on kolikoita ja yleensä juuri siksi on, ettei tarvitse laukkua ruveta aukomaan. Olen pienituloinen niin isoja rahoja en voi antaa. En näe päälle päin kuka on rikollinen ja kuka ei - systemaattista rikollisuutta ei ole voitu osoittaa. Olen kysynyt aikuisilta lapsilta miten he suhtautuvat kerjäläisiin ja ilokseni olen kuullut että hekin usein antavat vähistä rahoistaan. Minusta se on rikollista että ihmisillä menee Euroopan keskiössä niin huonosti että Suomeen joutuu tulemaan kerjuulle. Ja EU on täysin kynnetön tässäkin asiassa.
En todellakaan anna. Kuka niille sitten antaa?
En todellakaan anna. Kuka niille sitten antaa?
Jotkut antaa, ei ne muuten tulisi vuosi toisensa perään. Olen nähnyt täällä Jyväskylässä vanhusten kaivavan kuvettaan.
Tossupäättäjät ei saa sitä kerjäämisen kieltämistä aikaiseksi. Ei mitään rekisteröintipelleilyjä vaan täyskielto voimaan!
Nevah evah. Mafialle ei tipu senttiäkään. Seudun mummoasukkaita käy sääliksi kun joutuvat kerrostaloasunnoissaan pakkokuuntelemaan kerjäläisten epävireistä haitarinrääkkäystä ja hoilotusta koko kesän.
joskus annoin kun olin kännissä, niin varmaan 4 euroo. ei olis pitäny saatana ja kadutti aamulla. se hampaaton akka vaan kiitteli ja mulle EI tullu hyvä vaan kusetettu olo!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 07:56"]
Romanien olot ovat vain todella huonot Itä-Euroopassa. Kovin paljon vaihtoehtoja ei ole kuin jäädä kurjuuteen tai lähteä kerjäämään...
[/quote]
Miten olisi koulunkäynti, ahkeruus, rehellisyys ja työnteko...
Siis ne jutut joilla kaikki muutkin pärjäävät.
Itse käsken kerjäläisten painua helvettiin.
Reissatessa maailmalla annan kyllä,jos joku surkean näköinen yksittäinen tapaus. Afrikan suunnalla,esim.Egyptissä en uskalla,enkä edes halua alkaa kolikoita jakelemaan. Lähi naapurissa,Tallinnassa saatan paikalliselle pummille heittää kaljarahat.Täällä kotoisessa suomessamme en halua kerjäämistä tukea.
En anna. En halua rahoittaa sellaista toimintaa, mitä joissakin dokkareissa on näkynyt + on ollut kaikista ryöstöistä ja varkauksista juttuja lehdissä. Oikeasti köyhiä säälin kyllä.
En ymmärrä, kuka vielä antaa heille rahaa!
Kaljarahat olen pariin otteeseen nuorisolle tarjonnut. Olin kerran jopa niin hurja etyä join parit huurteiset kahden "pissiksen" kanssa lähipuistossa:D t. Mamma vm. 70
Annan jos runkkaa tai saa persettä.
Äskettäin Espanjassa jalaton juoppo vaati kadulla rahaa. En tietenkään antanut vaan kävelin äijän rageamiselle naureskellen ohi -kauhea huuto ja älämölö nousi siitä! Minkäs hän voisi -lähteä juoksemaan perääni vai? :D
En anna kerjäläisille rahaa. Joskus olen antanut rahaa näille, jotka soittavat katumusiikkia.
En todellakaan anna, eikä myöskään omatunto asiasta huomauta.
Sen sijaan annoin joskus rahaa parille punkkarille, jotka tulivat reippaasti (ja kohteliaasti) pyytämään kaljarahaa.