Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Instagramiin on tullut joku aivan ahterista oleva uudistus. Sallii kirjautumattomana vain n. 10 eri profiilin katselua päivässä

Vierailija
24.11.2020 |

Kun tuo määrä tulee täyteen, niin sitten Instagram automaattisesti uudelleenohjaa Kirjaudu sisään -sivulle, jos yrität jotain profiilia katsella. Ei siis väliä, onko kyseessä julkinen vai yksityinen profiili.

Varmaan "kiva" monille heille, jotka IG:ttävät työkseen. Tuon myötä heidän somenäkyvyytensä tulee ainakin jonkin verran putoamaan, se on selvää ja sitä myöten putoaa varmaan myös tulot.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pitäisi päästä kirjautumatta?

Tee tili, äläkä kitise. 

Miksi pitäisi tehdä tili? Mitä järkeä tyhjissä tileissä edes on? Itse vain lakkasin käyttämästä ig kun alkoivat painostamaan rekisteröitymään. Ihmettelen kyllä miksi ig haluaa rajoittaa näkyvyyttä, yleensä siitä ollaan valmiita maksamaan.

Jo

Jos sua ei homma kiinnosta, niin eihän siinä sitten pitäisi olla mitään ongelmaa. Harrasta muita asioita.

Vierailija
22/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimien profiilien kuvia pystyy katselemaan koneellakin edelleen niin, että aukaisee jokaisen kuvan hiiren oikealla klikkauksella uuteen välilehteen.

Jos yrittää aukaista kuvan suoraan vasemman klikkauksella, niin pyytää kirjautumaan palveluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimien profiilien kuvia pystyy katselemaan koneellakin edelleen niin, että aukaisee jokaisen kuvan hiiren oikealla klikkauksella uuteen välilehteen.

Jos yrittää aukaista kuvan suoraan vasemman klikkauksella, niin pyytää kirjautumaan palveluun.

Juu, tuo on tiedossa. Eikä se ole kyseinen ongelma. Vaan se, ettet pääse näkemään profiilista yhtään mitään, et edes itse profiilisivulle, tuon uuden rajoituksen johdosta.

Vierailija
24/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palveluun, johon käyttäjät kirjautuvat, pitäisi päästä kirjautumatta?

Koska jos asiakkaana haluan käydä katsomassa jonkun yrityksen jutun, en todellakaan ala luomaan omaa tiliä sitä varten...

Ennemmin jätän ostamatta.

Liian monella (typerällä) firmalla ei ole nykyään kotisivuja, on vana Insta/face/tms tilit..

Vierailija
25/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on semmonen tyyppi, että on ihan hyväkin, ettei sinne instaankaan sentään ihan kaikki pääse tuosta vaan kommentoimaan ilkeyksiä vaikka.

Sori nyt mutta tuli tästä vänkäämisestä tämmönenkin näkökulma mieleen.

Vierailija
26/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Mutkun mä haluuun, mä haluun katsella ilman että mun pitää tehdä jotain...”

*itkupotku*

Vierailija
27/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä profiilia ei pääse edes selaamaan alaspäin ilman että Insta heittää sisäänkirjautumisen ruudulle.

Onhan se nyt ihan selvä, että jos julkaiset kaupallisia yhteistyötä=mainoksia, tai tuotekuvia sivulla, joka heittää suuren osan kiinnostuneista pihalle, niin ei se ole kovin järkevää toimintaa.

Vierailija
28/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Haluat selailla IG sivuja, mutta et voi vaivautua tekemään profiilia, edes tyhjää sellaista. Kaikkea sitä kuuleekin. Olipa yksinkertainen ajatus, taas kerran.

Sitä paitsi, eikö kaikki ole nykyään instassa? Naamakirjasta lähtemisen ymmärrän, mutta jos haluat minkäänlaista sosiaalista verkostointia niin miksi et olisi IG:ssä? Typerää vaatia kaikki "ilmaiseksi", mutta itse ei ole valmis antamaan itsestään mitään. Vähän sama kuin aiemmin nämä facestalkkaajat, jotka roikkuvat sun frendilistalla, mutta eivät koskaan itse päivitä mitään. Seuraavat kyllä silmä kovana kaikkia muita, että mitä muille kuuluu. 

Vierailija
29/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee tili, äläkä kitise. 

Miksi pitäisi tehdä tili? Mitä järkeä tyhjissä tileissä edes on? Itse vain lakkasin käyttämästä ig kun alkoivat painostamaan rekisteröitymään. Ihmettelen kyllä miksi ig haluaa rajoittaa näkyvyyttä, yleensä siitä ollaan valmiita maksamaan.

Jo

Jos sua ei homma kiinnosta, niin eihän siinä sitten pitäisi olla mitään ongelmaa. Harrasta muita asioita.

Ai mikä homma ei kiinnosta? Ig kuvien selailu? Kyllä se kiinnosti mutta ei niin paljon että sallisin itseni tulla kiristetyksi tilin perustamiseen. Sinä varmasti teetkin kaiken mitä käsketään mutta se ei ole kovin hyvä peruste muille perustaa tiliä, ts. et ole vieläkään antanut ainuttakaan syytä miksi rekisteröitymisvaatimus olisi hyvä/rakentava/järkevä.

Vierailija
30/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palveluun, johon käyttäjät kirjautuvat, pitäisi päästä kirjautumatta?

Kun se tuo kuitenkin lisää näkyvyyttä ja tuloja heille, jotka tekevät somella rahaa?

Rehellisestumi sanottuna, Instagramia ei luotu alunperin miksikään markkinapaikaksi, jossa mainostaa tuotteita vaan valokuvaysyhteisöksi. Ärsyttää että IG on nykyisin muuttunut joksikin mainostoimistoksi, jossa kukaan ei välitä onko heidän kuvansa edes itse otettuja vai kopioituja.

T. Yli 7 vuotta IG:ssä ollut

Vierailija
31/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuo on tiedossa. Eikä se ole kyseinen ongelma. Vaan se, ettet pääse näkemään profiilista yhtään mitään, et edes itse profiilisivulle, tuon uuden rajoituksen johdosta.

Tämä uudistus on sitten tullut tänään, kun eilen illalla vielä kaikki toimi normaalisti. :/

Vierailija
32/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ap sanoi ettei pääse katselemaan kuin 10 profiilia/päivä, eli kyse on eri rajoituksesta. Näiden lisäksihän kuvia pystyy selaamaan vain ensimmäiset... muutama kymmentä? En ole laskenut mutta aika nopeasti raja tulee vastaan.

Vierailija
33/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Stalkkerin päivät on luetut.

Vierailija
34/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on semmonen tyyppi, että on ihan hyväkin, ettei sinne instaankaan sentään ihan kaikki pääse tuosta vaan kommentoimaan ilkeyksiä vaikka.

Sori nyt mutta tuli tästä vänkäämisestä tämmönenkin näkökulma mieleen.

Yksikään kirjautumaton ei pääse kommentoimaan.

Vierailija
35/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin, käyttäjät ovat tuote. kaikki selausdata kaivetaan ja myydään eteenpäin, ei saa tehokkaasti niin tehtyä jos ei ole tilin luonut kyseessä.

"If you don't pay for the product, you are the product."

Vierailija
36/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi seksielämäni siis :(

Vierailija
37/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä niitä tilejä voi edelleen tehdä? Ei tämä stalkkereihin vaikuta.

Vierailija
38/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenenkään somenåkyvyys (tai tulot) tuollaisesta putoa, päinvastoin. Just siksi niitä kirjautumattomana katselusta halutaan vähentää.

Ai ei näkyvyys sellaisesta putoa, jos entistä harvempi pääsee katselemaan? Ja rahaa tulee yhtä paljon, jos entistä harvempi pääsee katselemaan? Nyt en oikein ymmärrä logiikkaasi.

Jos tarkoituksena olisi päästää vain rekisteröityneet/kirjautuneet käyttäjät katsomaan, niin siihen on ollut keino jo iät ja ajat: laittaa profiili yksityiseksi. Kuitenkin nämä kaikkein suosituimmat ja seuratuimmat Instagram-profiilit ovat olleet lähes poikkeuksetta julkisia...

Instagram pystyy laskemaan (ja rekisteröimään) vain kirjautuneet käyttäjät. Nämä ovat ne, jotka tuovat rahaa, eli jokainen kirjautumattomana katselija tavallaan vie heiltä rahaa. He toivovat kaikkien kirjautuvan, jotta heille tulisi enemmän tuloja.

Ihan sama mulle, tilittömänä käytän sitten picukia, gramhoa tai insta-storiesia kun virallisella sivustolla ei onnistu.

Instagram rajoittaa mulla myös kuin monta kuvaa näen per käyttäjä eikä se näytä kommentteja. Käytän siis muita palveluita kun niillä toimii.

Instatiliä en jaksa tehdä kun ei niin paljon kiinnosta.

Vierailija
39/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä niitä tilejä voi edelleen tehdä? Ei tämä stalkkereihin vaikuta.

Stalkkerit ja kaikenmaailman sekopääthän niitä feikkitilejä tekeekin ja niiden turvin kommentoi siellä asiattomuuksia ja laittaa asiattomia viestejä.

Nyt ei ole kyse siitä, vaan pelkästään julkisten profiilien julkisten kuvien näkymisestä kirjautumatta.

Vierailija
40/57 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee tili, äläkä kitise. 

Jo

Ai mikä homma ei kiinnosta? Ig kuvien selailu? Kyllä se kiinnosti mutta ei niin paljon että sallisin itseni tulla kiristetyksi tilin perustamiseen. Sinä varmasti teetkin kaiken mitä käsketään mutta se ei ole kovin hyvä peruste muille perustaa tiliä, ts. et ole vieläkään antanut ainuttakaan syytä miksi rekisteröitymisvaatimus olisi hyvä/rakentava/järkevä.

Joo emmäkää niin paljon innostu, että tekisin oman tilin ja valjastaisin itseni ilmaiseksi markkinavoimien käyttöön. Tilittömille toimii picukit ja vastaavat paremmin kuin insta itse, joten en instaa käytä mihinkään.