Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin heittäessäni ystäväni ja hänen lapsensa ulos?

Vierailija
29.03.2014 |

Tänään ystäväni ja hänen kaksi 5v ja 3v lapsensa tulivat luokseni vierailulle. Minulla on koira ja ystäväni ehkä oletti, että lukitsen koiran eri huoneeseen eristykseen lapsista, kun vanhimmalla on allergia. (Ystäväni itse ehdotti tapaamista luonani)

lapset leikkivät koiran kanssa olohuoneessa rauhassa. Ystäväni sitten sanoi, että laittaisin koiran eri huoneeseen allergian takia. Kysyin sitten, että miksi sitten tänne halusi tulla kun hyvin tietää, että hänen lapsellaan se allergia on? Raivostuin täysin ja heitin koko poppoon pihalle. Selitin että koiraani en eristykseen laita koiran omassa kodissa, hehän niitä vieraita olivat ja ystäväni omalla vastuullaan toi allergiasta kärsivän lapsen kotiini !!!

En mielestäni tehnyt mitään väärää?! VAI?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:57"]

Aika kummallista jos asetat eläimen tärkeämmäksi kuin ystäväsi?? Eläin on vain lemmikki joka kuuluu kouluttaa niin, että se jaksaa olla vaikka tunnin- pari yksin erityksissä huoneessa. Mitä väliä jos ystäväsi käytti lapsensa allergiaa "tekosyynä" jotta koira laitettaisiin toiseen huoneeseen? Ehkä hän itse pelkää koiraa ja toivoi että se voisi vähän aikaa olla  toisessa huoneessa. Ei luulisi olevan sinulle mikään kauhea vaiva tuo. Ja kyllä, olen itse koiranomistaja mutta minulle oikeat ihmisystävät ovat ja tulevat aina olemaan tärkeämpiä kuin lemmikit 

[/quote]

No jos ne lemmikit on niin kauhea ongelma niin miksi sitten pitää tulla kylään ollenkaan? Ja on sillä väliä valehteleeko joku keksien tekosyitä... Ei nyt herranjestas ihmiset ala muokkaamaan kotiaan jatkuvasti vieraiden vuoksi, joku voi olla allerginen lemmikille, joku huonekasville, jotakuta ärsyttää jokin muu asia... Jos ei vieraille kelpaa, aina voi keksiä uuden tapaamispaikan. Jos allergiset haluavat vierailla sellaisessa kodissa, kannattaa ottaa allergialääke? Kyllä se on niin, että vieraidenkin pitää sietää erilaisuuksia ja ymmärtää että ovat vieraina toisen talossa, eikä niin että talossa muutetaan kaikki jonkun mielitekojen mukaiseksi. Miten nuo kyläilijät sitten pärjää missään muualla, missä on lemmikkejä? Jos ei pärjää, kannattaa vieraat kutsua sitten itse luokseen.

Vierailija
62/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä lapsista, mutta kun vierailen lapsiperheessä minusta on itsestäänselvää, että ne lapset ovat paikalla. En myöskään pidä koirista, mutta kun vierailen "koiraperheessä" minusta on itsestäänselvää, ette koira(t) on paikalla. En oleta, että kukaan omassa kodissaan eristää oman perheenjäsenensä toiseen huoneeseen minun takiani. Minä en sitä perheenjäsentä määrittele, mutta päätän kyllä missä vierailen. Jos menen kyllään gerbiiliperheeseen niin hyväksyt sen, että kohtaat gerbiilin. 

Minä en pidä punaisesta, kun tulen teille kylään tulee teidän poistaa kaikki punaiset elementit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:57"]

Itse lemmikkien omistajana olen allergisten ihmisten vierailua varten tehnyt perusteellisen siivouksen ja tuuletukset, jotta ei olisi ihan täynnä karvaa kämppä, mutta tämähän ei poista allergiaoireita, pelkästään lieventää joidenkin kohdalla. Lääkkeen ottamista ennen vierailua suosittelen minäkin. Pitkää vierailua kannattaa varautua jatkamaan ulkotiloissa allergista henkilöä kuunnellen

[/quote]

Miksi miinusta?

Vierailija
64/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinäkin se karva ja allergiaa aiheuttava hilse on sen lapsen ympärillä vaikka koiran veis pois toiseen huoneeseen. Ymmärrän sinua, mutta mielestäni yli reagoit mutta niin teki myös ystäväsi

Vierailija
65/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri...tama on juuri tata. oma koira on kuin yksi lapsista, eiks? Koira on kuule k oira, eika sille koiralle tule paha mieli, jos se joutuu hengaamaan vaikka makuuhuoneessa tunnin. Ei se sen enempaa sinuakaan paheksi kun homma on ohi. Koirat elavat hetkessa. Terv, koiran omistaja, joka laittaa koiran muualle vieraitten aikana. Liikaa hossotysta ja metelia. niin ja koira rakastaa meita silti ihan hirrrrmuisesti.

Vierailija
66/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri...tama on juuri tata. oma koira on kuin yksi lapsista, eiks? Koira on kuule k oira, eika sille koiralle tule paha mieli, jos se joutuu hengaamaan vaikka makuuhuoneessa tunnin. Ei se sen enempaa sinuakaan paheksi kun homma on ohi. Koirat elavat hetkessa. Terv, koiran omistaja, joka laittaa koiran muualle vieraitten aikana. Liikaa hossotysta ja metelia. niin ja koira rakastaa meita silti ihan hirrrrmuisesti.

Vierailija
67/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 01:53"]

[/quote]

Päteekö sama kaikkiin lemmikeihin? Pitää alkaa siirtämään akvaario tai häkki jos vieras ei tykkää...? Pointti oli ehkä siinä, että kenelläkään ei ole oikeutta alkaa esittämään vaatimuksia toisen kotona. Jos vierailijalle ei kelpaa, vierailija voi lähteä ja vierailupaikaksi voidaan sopia jokin muu, niin yksinkertaista. Minun mielestäni on huonoa käytöstä alkaa esittämään vaatimuksia jonkun toisen kotona. En minäkään varsinaisesti yhdessäkään kyläpaikassa nauti kun sohvat ovat koiran kuolassa, tahraiset ja karvaiset, sekä lapset pyörivät jatkuvasti keskipisteenä niin ettei saa juuri mitään puhuttua. Mutta ei tulisi mieleen käskeä ystävää siivoamaan tai laittamaan lapset toiseen huoneeseen leikkimään, minähän olen vieras joten minä silloin en arvostele ja siedän erilaista kotia mikä omani on.

Minä kirjoitin ylempänä viestin kissastani, en todellakaan ota kotiini koiraa jota kissani pelkää järjettömästi, varsinkin kun vieras ei kysy ennakkoon ja koira olisi oikeasti pärjännyt kotonakin vierailun ajan, ei ollut pitkästä ajasta kyse. Enhän minäkään roudaa kissaani mukaan kyläpaikkoihin (saati että tekisin sitä kysymättä) ja sitten käskyttäisin asukkaita telkeämään vaikka lemmikkinsä tai allergiset lapsensa eri huoneeseen jotta kissani voi tulla sisälle. Minun mielestäni vain tuollainen käytös on huonoa, että otetaan oma lemmikki kylään mukaan ja sitten aletaan vaatimaan että asukkaan lemmikit pitäisi teljetä johonkin, ja niiden pitäisi olla peloissaan ja kärsiä sen vieraan ajattelemattomuuden takia.

Eikä ole kukaan vieraista koskaan sanonut pahaa kissastani vaan ovat käyneet sitä silittelemässä ja ihastelemassa, se useimmiten nukkuu raapimapuussaan kun on vieraita, saattaa käydä tervehtimässä mutta viihtyy muuten omissa oloissaan. Kun allergiset ystävät tulevat kylään, pyrin aina siivoamaan ja tuulettamaan mahdollisimman hyvin, mutta kyllä se pitkä vierailukin aiheuttaa oireita koska asunnossa on allergeeneja eli yökyläily ei valitettavasti ole mahdollista, olisi kissa sitten eri huoneessa tai ei. Minusta on kohteliasta ottaa siten muut huomioon, mutta mielestäni on vähän tylyä alkaa vaatimaan jonkun lemmikin telkeämistä jonnekin eri tilaan. Ja jos minua kohtaan ei olla kohteliaita, en varsinkaan koe että haluaisin alkaa noudattamaan jonkun mieltymyksiä.

t: 54

Vierailija
68/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on siis puhunu. Mun ei edes tarvinnut sanoa sanottavaaani teille mammoille, kun ihanat "koiraihmiset" kertoivat pointtini mun puolesta :) Ps. En kadu tekojani ja ystäväni itse tajusi mokanneensa tuodessaan allergisen lapsen kyläilemään koirataulouteen ja pyysi siitä anteeksi ;)

-Ap

Vierailija
69/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 04:22"]Kansa on siis puhunu. Mun ei edes tarvinnut sanoa sanottavaaani teille mammoille, kun ihanat "koiraihmiset" kertoivat pointtini mun puolesta :) Ps. En kadu tekojani ja ystäväni itse tajusi mokanneensa tuodessaan allergisen lapsen kyläilemään koirataulouteen ja pyysi siitä anteeksi ;)

-Ap

[/quote]

Musta tuntuu et nää hiekkapillu avmammat ties itsekkin, että teit oikein :) Ne ei vaan halua myöntää sitä koska heidän kullannuput ovat täydellisiä ja saavat erityiskohtelua joka paikassa. Hyvä että äiti ystäväsi tajusi!!

Vierailija
70/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, ystäväni pelkää koiria (koira purrut pahasti kun hän oli lapsi). Haluamme kuitenkin, että hän voi käydä myös  meillä käymässä (vaikkapa juomassa synttärikahvit tms.) joten kyllä koira siirtyy toiseen huoneeseen siksi aikaa. Minä en koe sitä ongelmaksi. 

Vierailija
71/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on koira. Mies on allerginen. Kun koira ei ole samassa huoneessa, pystyyään oleen kylässä sentään muutama tunti ennen oireita.

Ja vanhempani laittaa kyllä koiran toiseen huoneeseen. Samoin kuin kaverini tekevät lemmikeilleen, jos me mennään käymään.

Ihan jokainen muuten on laittanut lemmikkinsä meidän vierailun ajaksi toiseen huoneeseen, ihan omasta ehdotuksestaan.

Mä todella toivon, että tää aloitus on provo samoin kuin vastaukset. Jopa mun lapseton "koirahullu" ystäväni laittaa koirat automaattisesti toiseen huoneeseen, jos me mennään miehen kanssa kylään.

Vierailija
72/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se koiran pois laittaminen auta mitään koska se eläinpöly on kuitenkin jo siellä asunnossa. Kyllähän yleensä muutenkin eläimet laitetaan omaan huoneeseen kun vieraita on sillä harva jaksaa sitä koirien nuolemista ja räkytystä. en tiedä yhtään perhettä jossa koiria ei vietäisi muualle.

Vierailija
73/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja. Ei sen allergialähteen eristäminen toiseen huoneeseen juurikaan auta kun se eläinhilse on tiukasti kaikissa talon tiloissa. Ainoa järki joka tuossa eristämisessä olisi, saattaisi olla kontaktin estäminen eläimen ja lapsen ihoilla. Tuolloin ei allergiakaan ole niin paha, jos hilseestä ei reagoi, ainoastaan ärsyttävä?

Mutta mitään pointtia kaverin lapsen tulemisella koirataloon en näe. Turhaan lapsen terveyttä riskeerata. Ja jos on valmis sen riskeeraamaan niin ei silloin tarvisi alkaa puuttumaan isäntäperheen lemmikin olemisiin.

Vierailija
74/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset ihmiset on suurempi ongelma naapurustossa kuin kohtuuhintaiset vuokra-asunnot

Vierailija
75/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koiraa vaan kaksi kissaa ja en sulkisi heitä mihinkään huoneeseen. Nehän tulee heti oven taakse ja rapsuttaa ovea ja maukuu. 

Ihan kuka tahansa ahdistuu suljetun oven takana.

Itse en ottaisi edes allergista ihmistä kotiini.

Vierailija
76/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaa onpa säälittävää jengiä, kun ei ole lapsia siunaantunut, niin sitten hankitaan koira ja rinnastetaan tämä otus ihmiseen, todella surullista...

Vierailija
77/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun luettuani en yhtään ihmettele että ihmiset ovat nykyään niin yksinäisiä. Kukaa ei uskalla käskeä ketään kylää eikä oikein kukaan uskalla kylään lähteä. Asiat voi myös keskustella sivistyneesti, joustaa puolin ja toisin. Raivoaminen ja ulosheittäminen on harvoin tarpeen oli kyse sitten ihmisistä tai eläimistä. Mutta jokaisen oma asiahan se on miten kohtelee ystäviään ja pitkälti myös se miten kohtelee lemmikkejään.

Vierailija
78/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on kissoja ja ne ovat mulle kuin omia lapsia, mutta joskus laitan ne vieraiden tullessa eri huoneeseen. Esim. Jos jokuallergisempi on tulossa tai jos tulee pikkulapsia. Yksi kissoista on vieraille ihmisille vihamielinen (voi raapia) joten annan sen käydä tervehtimässä jos se haluaa, mutta muuten sitten toiseen huoneeseen ja ei sitä aina tarvitse edes laittaa. Menee itse :D en ota sitä riskiä että raapii jonkun Pirjo-petteriä. Sanon myös AiNA ohjeet miten käyttäytyä, eli kissan on annettava tulla itse katsomaan, sitten saa silittää jos se niin haluaa. Muuten ei kannata koskea eikä missään nimessä yrittää ottaa syliin. Mikäli näitä ohjeita ei noudateta niin sitten vieraan oma moka. Useimmat ovat ymmärtäneet kuitenkin. Ja teen myös selväksi että tää on myös kissojen koti :)

Mutta siis, periaatteessa ymmärrän sua, mut olisit voinut vähän ees joustaa. Koira sai kuitenkin moikata kaikki, eikö se riitä? Yhtälailla en ihan ymmärrä mitä ystäväsi haki takaa tuomalla vartavasten allergisen kersansa teille.

Ootteko jo saaneet sovittua? :)

Vierailija
79/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vierailevat ainoastaan ihmiset, jotka tietävät, että meillä asuu 2 koiraa, koiriani en laita mihinkään toiseen huoneeseen, eivätkä ne edes pysyisi siellä sillä nuorempi on oppinut niinkin kyseenalaisen taidon kun oven avaamisen. Omille paikoilleen voin kyllä koirat komentaa, mutta yleensä ne pyörivät siinä jaloissa ensin ja siten rauhoittuvat omiin oloihinsa. En pidä koiriani "lapsina", minulla on myös kolme lasta. Vieraita lapsia en jätä keskenään koirien kanssa, ja lasten huoneisiin koirilla ei ole asiaa. Jos lasten vieraat koiria pelkääät, voivat he pysytellä lapsen huoneessa, sinne koira ei tule. Allergista ystävääni tapaan muualla kuin kotonani, hänen luonaan tai esim. kahvilassa. Ei aiheuta ongelmia tämäkään.

Vierailija
80/97 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, että ne, jotka ei voi laittaa sitä lemmikkiä toiseen huoneeseen, on myös niitä, joiden lemmikit ei ole koulutettu Eikä lapset kasvatettu.

Eipähän siis haittaa mitä tekevät, koska tuollaksten ihmisten kanssa ei jaksa pidemmän päälle olla tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän