Teinkö väärin heittäessäni ystäväni ja hänen lapsensa ulos?
Tänään ystäväni ja hänen kaksi 5v ja 3v lapsensa tulivat luokseni vierailulle. Minulla on koira ja ystäväni ehkä oletti, että lukitsen koiran eri huoneeseen eristykseen lapsista, kun vanhimmalla on allergia. (Ystäväni itse ehdotti tapaamista luonani)
lapset leikkivät koiran kanssa olohuoneessa rauhassa. Ystäväni sitten sanoi, että laittaisin koiran eri huoneeseen allergian takia. Kysyin sitten, että miksi sitten tänne halusi tulla kun hyvin tietää, että hänen lapsellaan se allergia on? Raivostuin täysin ja heitin koko poppoon pihalle. Selitin että koiraani en eristykseen laita koiran omassa kodissa, hehän niitä vieraita olivat ja ystäväni omalla vastuullaan toi allergiasta kärsivän lapsen kotiini !!!
En mielestäni tehnyt mitään väärää?! VAI?
Kommentit (97)
Jos koira ei voi olla hetkeäkään yksin, niin nukutteko te ja käytte wc:ssä paskallakin koira mukana.. Ettei eriydy laumasta. Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että eläintä pidetään tasavertaisena perheenjäsenenä. No siksi kai lehditä saa lukea koirien raadelleen lapsia, kun ei tiedä koira parka omaa paikkaansa perheessä. Minä ainakin käsken lapset välillä omaan huoneeseen leikkimään, jos meille tulee aikuisia vieraita ja puhutaan aikuisten juttuja. Jos lapsi voi olla hetken omassa huoneessa leikkimässä, niin miksei koira sitten? Riippuu varmaan siitä miten koira on kasvatettu/ koulutettu.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:50"]Mitäs jos koiraihmiset vaan yrittäis ymmärtää, että kaikki ei todellakaan tykkää niistä haisevista, kuolaavista tyhjäkatseisista karvakasoista ja suhtautuisi siihen ihan neutraalisti. Sen hilseniskan voi siirtää muualle pieneksi hetkeksi ja seurustella vieraitten kanssa, niinkuin normaalit ihmiset tekee ja olla sen koommin ajattelematta asiaa.
[/quote]
Monet eivät myöskään pidä huutavista, haisevista lapsista jotka sotkevat huutavat potkivat ovat epäkunnioittavia sekä pyyhkivät räkäänsä joka paikkaan :) Musta ne lapset lukita pitäisi eri huoneeseen. Hyvin tehty ap!
[/quote]
niin ja sinä olit haiseva ja kuolaava hilseniska, joka nuoli ja nylkytti mitä sattuu sekä kuseksit ja paskoit pihat täyteen lapsena. Vaan koiraurpo voi verrata ihmislasta ja jotain piskiä. Taas se nähtiin...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:55"]voi helvetti tota "herkän koiran" omistajaa. Siis oikeesti... herkkä koira. (koiras ei pärjää yksin ihan vaan sun surkeuttas ja koulutustaidon puutetta.. tekeekö kipeetä :D )
[/quote]
Miten tuo liittyy mihinkään KOULUTUKSEEN??????? :D johan on nyt äitylit. Rauhottukaa ja hyväksykää, että teidän kullannuput EI VOI OLLA JOKA PAIKASSA ETUSIJALLA!
Minä en tulisi edes vierailulle jonnekin, missä koiraa pidetään vapaana.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:50"]
Mitäs jos koiraihmiset vaan yrittäis ymmärtää, että kaikki ei todellakaan tykkää niistä haisevista, kuolaavista tyhjäkatseisista karvakasoista ja suhtautuisi siihen ihan neutraalisti. Sen hilseniskan voi siirtää muualle pieneksi hetkeksi ja seurustella vieraitten kanssa, niinkuin normaalit ihmiset tekee ja olla sen koommin ajattelematta asiaa.
[/quote]
Mitäs jos pienten lasten vanhemmat vaan yrittäis ymmärtää, että kaikki ei todellakaan tykkää niistä kuolaavista, joka paikan penkovista lapsista ja yirttäisi vaan suhtautuisi siihen neutraalisti kun joku moisen termiitin kanssa tunkee kylään. Sen pennun voi siirtää muualle pieneksi hetkeksi ja seurustella vieraiden kanssa - muksun läsnäollessa se seurustelu kun ei onnistu kun pitää sitä Nico-Petteriä vahtia koko ajan ettei se ehdi koko kämppää sotkea.
Mitäs jos koiraihmiset vaan yrittäis ymmärtää, että kaikki ei todellakaan tykkää niistä haisevista, kuolaavista tyhjäkatseisista karvakasoista ja suhtautuisi siihen ihan neutraalisti. Sen hilseniskan voi siirtää muualle pieneksi hetkeksi ja seurustella vieraitten kanssa, niinkuin normaalit ihmiset tekee ja olla sen koommin ajattelematta asiaa.
[/quote]
Älä tunge minun kotiini kahville, jos kuolaava hilseniska ei sovellu teidän ylhäisyytenne näköpiiriin. Tässähän tosiaan vieraat halusivat alottajan kotiin, eikä muut ehdotukset kelvannut.
Ainiin, minäkin voisin sulkea koirani toiseen huoneeseen eristykseen. Ei se tosin edistä rauhallista keskustelua mitenkään, kun toinen haukkuu huoneessa lakkaamatta. Saimme koiran täysi-ikäisenä ja sitä on ilmeisesti rangaistu tällä tavoin ennen, mene ja tiedä.
Jos kotini kelpaa kahvittelulle, niin siinä samassa saa sitten koirakin kelvata ilman eristämisiä. Ketään en pakota ja silti meillä käy vierailijoita, jotka eivät koe koiraamme mitenkään ylimääräiseksi häiriötekijäksi. Siinä se kulkee mukana missä kaksi muksuakin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:56"]Jos koira ei voi olla hetkeäkään yksin, niin nukutteko te ja käytte wc:ssä paskallakin koira mukana.. Ettei eriydy laumasta. Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että eläintä pidetään tasavertaisena perheenjäsenenä. No siksi kai lehditä saa lukea koirien raadelleen lapsia, kun ei tiedä koira parka omaa paikkaansa perheessä. Minä ainakin käsken lapset välillä omaan huoneeseen leikkimään, jos meille tulee aikuisia vieraita ja puhutaan aikuisten juttuja. Jos lapsi voi olla hetken omassa huoneessa leikkimässä, niin miksei koira sitten? Riippuu varmaan siitä miten koira on kasvatettu/ koulutettu.
[/quote]
Koirani leikki rauhassa lasten kanss (ei edes huomannut lapsia aluksi) on muutenkin kiltti ja pötköttelee olohuoneen nurkassa pedillään. Ei häiriköinyt lapsia laisinkaan. (tervehtiessään kielsin koiraa jopa nuolemasta lasten kasvoja ja käsiä kun kerta on allergia) Mutta sekään ei ole minun hommani! Äiti itse lapset toi omalla vastuullaan vaikka olin ehdottanut ulkona kahvilla tapaamista. Hän välttämättä halusi luokseni tulla vierailulle lapsineen. :) Joten olkaapa hiljaa mammelit
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:00"]
[/quote]
Älä tunge minun kotiini kahville, jos kuolaava hilseniska ei sovellu teidän ylhäisyytenne näköpiiriin. Tässähän tosiaan vieraat halusivat alottajan kotiin, eikä muut ehdotukset kelvannut.
Ainiin, minäkin voisin sulkea koirani toiseen huoneeseen eristykseen. Ei se tosin edistä rauhallista keskustelua mitenkään, kun toinen haukkuu huoneessa lakkaamatta. Saimme koiran täysi-ikäisenä ja sitä on ilmeisesti rangaistu tällä tavoin ennen, mene ja tiedä.
Jos kotini kelpaa kahvittelulle, niin siinä samassa saa sitten koirakin kelvata ilman eristämisiä. Ketään en pakota ja silti meillä käy vierailijoita, jotka eivät koe koiraamme mitenkään ylimääräiseksi häiriötekijäksi. Siinä se kulkee mukana missä kaksi muksuakin.
[/quote]
niin.. ylhäisyyden? eli heti ollaan niskakarvat pystyssä, jos joku ei tykkää teidän karvapalloista. Ei se tee mustaan tippaakaan huonompaa/parempaa ihmistä, mutta mielestäni ne vaan on tyhmiä ja haisee. Enkä kyllä yleensä vieraile koiraperheissä. ¨Tosin jokunen koiranomistaja kuuluu tuttavapiiriin, mutta niillä koirat onneksi tottelee ja ovat omissa oloissaan, kun on vieraita eikä siitä ole ikinä tehty mitään numeroa tai ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:07"]
[/quote]
[/quote]
niin.. ylhäisyyden? eli heti ollaan niskakarvat pystyssä, jos joku ei tykkää teidän karvapalloista. Ei se tee mustaan tippaakaan huonompaa/parempaa ihmistä, mutta mielestäni ne vaan on tyhmiä ja haisee. Enkä kyllä yleensä vieraile koiraperheissä. ¨Tosin jokunen koiranomistaja kuuluu tuttavapiiriin, mutta niillä koirat onneksi tottelee ja ovat omissa oloissaan, kun on vieraita eikä siitä ole ikinä tehty mitään numeroa tai ongelmaa.
[/quote]
Juu ei sun tarvii pitää koirista ja sä saat haukkua niitä niin paljon kuin haluat. Mä en pidä susta, joten minulla on myös täysi oikeus ilmaista mielipiteeni sunlaisesta nirppanokasta. Onneksi et kuulu ystäväpiiriini.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:14"]
Koira on koira, perheen lemmikki, ei perheen täysvaltainen jäsen, kuka muuta väittää on idiootti.
Meilläkin on koira ja sen voi laittaa toiseen huoneeseen, jos kotiimme tulee lapsia jotka pelkäävät sitä. Tuollaiset eläimen inhimillistäjät yököttävät minua.
[/quote]eläin ei ole ihminen, se on paljon parempi.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:55"]voi helvetti tota "herkän koiran" omistajaa. Siis oikeesti... herkkä koira. (koiras ei pärjää yksin ihan vaan sun surkeuttas ja koulutustaidon puutetta.. tekeekö kipeetä :D )
[/quote]
Miten tuo liittyy mihinkään KOULUTUKSEEN??????? :D johan on nyt äitylit. Rauhottukaa ja hyväksykää, että teidän kullannuput EI VOI OLLA JOKA PAIKASSA ETUSIJALLA!
[/quote]
Jos koira ei osaa olla lungisti pientä hetkeä itekseen, niin koulutus menny vituralleen. Jos taas ehdoin tahdoin halutaan asettaa koira vierailijoiden edelle on muuten vaan puupää. Yleensä koiraihmiset on. Mulla on käärme ja ei tulis mieleenkään antaa sen luikerrella vieraitten olkapäillä jos kokevat sen inhottavaksi. Pystyn hyvin sen ymmärtämään, mutta koiratyypit vaan tuppaa olettamaan, että kaikki nauttii niiden elukoittensa läsnäolosta. Kas tässä se ero.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juu ei sun tarvii pitää koirista ja sä saat haukkua niitä niin paljon kuin haluat. Mä en pidä susta, joten minulla on myös täysi oikeus ilmaista mielipiteeni sunlaisesta nirppanokasta. Onneksi et kuulu ystäväpiiriini.
[/quote]
Mistä tiedät? En ehkä mainosta asiaa, kun loppujen lopuksi se on yhdentekevää. Kohteliaisuuttani saatan jopa silittää rekkuasi.. itsekseni saatan toki ihmetellä intouttasi siihen nelijalkaan, joka ei painele mun hellyysnappulaa, mutta fiksu ja kohtelias kun olen, en pahoita mieltäsi sanomalla sitä ääneen.
No jaa, entäs sitten ihmiset jotka haluavat ottaa koiransa mukaan vierailulle (siis kun eivät asu ihan lähellä ja koira jostain syystä sattuu olemaan mukana), ymmärtämättä että kyläilypaikan lemmikit pelkäävät koiria. Että pyydetään, voisiko kyläilypaikan lemmikit sulkea huoneeseen jotta kyläilijän lemmikki pääsisi sisälle... Huoh. Minulla kun on kissa joka pelkää mielettömän paljon koiria, kun rappukäytävästä joskus kuuluu jokin koiran haukunta niin kissa säntää raapimapuuhun ylös piiloon ja on peloissaan:/ Sitten pyydetään että voisiko tuoda koiran taloon, mielestäni ajattelematonta, varsinkin kun koira olisi hyvin vierailuajan pärjännyt kotonakin... En nyt halua alkaa omalle lemmikille tuottamaan pelkoa vain siksi, että vieras ei ymmärrä jättää lemmikkiään kotiin. Ei minulle tulisi mieleenkään ottaa lemmikkiä mukaan kylään, varsinkaan kysymättä jos se jostain syystä pitäisi sinne raahata.
Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan... Onhan se ikävää ettei allergiset ystävät pysty vierailemaan allergian takia pitkään, mutta sitten pitää vain nähdä muualla. Minkäs sille tekee, allergista yleensä ei auta edes se lemmikin laittaminen toiseen huoneeseen koska allergeeneja on koko talossa.
Mielestäni koiran tai muun lemmikin käytös ja koulutus on omistajan vastuulla, mutta allergiaoireisiin harva pystyy valitettavasti mitään mahtamaan. Kuten joku mainitsikin, niitä allergeeneja on koko talo täynnä, aivan sama, missä koira kulloinkin on. Kannattaisi suositella allergialääkkeen ottamista ennen vierailua, jos ap:n luona on pakko vierailla.
Itse lemmikkien omistajana olen allergisten ihmisten vierailua varten tehnyt perusteellisen siivouksen ja tuuletukset, jotta ei olisi ihan täynnä karvaa kämppä, mutta tämähän ei poista allergiaoireita, pelkästään lieventää joidenkin kohdalla. Lääkkeen ottamista ennen vierailua suosittelen minäkin. Pitkää vierailua kannattaa varautua jatkamaan ulkotiloissa allergista henkilöä kuunnellen
Aika kummallista jos asetat eläimen tärkeämmäksi kuin ystäväsi?? Eläin on vain lemmikki joka kuuluu kouluttaa niin, että se jaksaa olla vaikka tunnin- pari yksin erityksissä huoneessa. Mitä väliä jos ystäväsi käytti lapsensa allergiaa "tekosyynä" jotta koira laitettaisiin toiseen huoneeseen? Ehkä hän itse pelkää koiraa ja toivoi että se voisi vähän aikaa olla toisessa huoneessa. Ei luulisi olevan sinulle mikään kauhea vaiva tuo. Ja kyllä, olen itse koiranomistaja mutta minulle oikeat ihmisystävät ovat ja tulevat aina olemaan tärkeämpiä kuin lemmikit
Koira on koira, perheen lemmikki, ei perheen täysvaltainen jäsen, kuka muuta väittää on idiootti.
Meilläkin on koira ja sen voi laittaa toiseen huoneeseen, jos kotiimme tulee lapsia jotka pelkäävät sitä. Tuollaiset eläimen inhimillistäjät yököttävät minua.
[/quote]
Sori nyt vain, mutta kaikille ihmisille ei tuntemattomien tai tuttujenkaan lasten fiilikset ole tärkeämpiä kuin omat lemmikit;) Jos lapset pelkäävät tulla jonkun kotiin, on varmaan paras jättää lapset kotiin tai olla tulematta ollenkaan, kuin alkaa vaatimaan kyläpaikalta joitain järjestelyjä omassa kotonaan. Mulle mun lemmikki on kyllä tärkeä ja ei kellään ole oikeutta vaatia minun kotonani yhtään mitään. Pitäisi varmaan itsekin alkaa vaatimaan lapsiperheiden luona käydessä, että voitteko hei laittaa nuo lapset toiseen huoneeseen kun en tykkää niistä;)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:59"]
Tänään ystäväni ja hänen 5v ja 3v lapsensa tulivat luokseni vierailulle. Minulla on koira ja ystäväni ehkä oletti, että lukitsen koiran eri huoneeseen eristykseen lapsista, kun vanhimmalla on allergia. Ystäväni itse ehdotti tapaamista luonani.
Lapset leikkivät koiran kanssa olohuoneessa rauhassa. Ystäväni sanoi sitten, että laittaisin koiran eri huoneeseen allergian takia. Kysyin miksi hän halusi tulla tänne, vaikka hyvin tietää, että hänen lapsellaan on allergia. Raivostuin täysin ja heitin koko poppoon pihalle. Selitin, että koiraani en eristykseen laita koiran omassa kodissa, hehän niitä vieraita olivat, ja ystäväni omalla vastuullaan toi allergiasta kärsivän lapsen kotiini !!!
En mielestäni tehnyt mitään väärää?! VAI?
[/quote]
Ärsytti niin juuttusi, että korjasin siitä kielioppivirheet ja muut huonot ilmaisut.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:57"]
[/quote]
Sori nyt vain, mutta kaikille ihmisille ei tuntemattomien tai tuttujenkaan lasten fiilikset ole tärkeämpiä kuin omat lemmikit;) Jos lapset pelkäävät tulla jonkun kotiin, on varmaan paras jättää lapset kotiin tai olla tulematta ollenkaan, kuin alkaa vaatimaan kyläpaikalta joitain järjestelyjä omassa kotonaan. Mulle mun lemmikki on kyllä tärkeä ja ei kellään ole oikeutta vaatia minun kotonani yhtään mitään. Pitäisi varmaan itsekin alkaa vaatimaan lapsiperheiden luona käydessä, että voitteko hei laittaa nuo lapset toiseen huoneeseen kun en tykkää niistä;)
[/quote]
Juuri näin. Etenkin kun sitä koiraa ei olla tunkemassa kenenkään luokse, vaan ihmiset ovat tulossa koiran luokse. En laittaisi omaa koiraa eristykseen, koska edelleen niitä allergeeneja on koko kämpässä ja koira ei ymmärtäisi tilannetta. Saattaisin tosin määrätä koiran pysymään jossain syrjässä omalla makuualustalla, jotta ei muuten häiritse vieraita (kuten olen tehnytkin siinä tapauksessa jos vieraiden joukossa on yksikin joka ei pahemmin välitä koirista)
Hahaha :D Oot ihana ap !!! Ihailen sua, tekisin ihan samalla tavalla kuin sinäkin. Mokoma typerä äiti rupee vaatimaan sun ja koiran kotona mitään tollasta!! Ihan sairas mamma se sun ystäväs.