Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja aika oman lapsen kanssa

Vierailija
24.07.2025 |

Hei,

Haluaisin vertaistukea ja mielipiteitä asiaan. Meillä on uusperhe jossa mulla tytär 8v. ja miehellä kaksi tytärtä 5v ja 7v. Huolenaihetta minulle tuo se että nykyään mulla ei oo kahdenkeskistä aikaa oman tyttären kanssa koska miehen 7v ottaa kaiken huomion mun tyttären kanssa eli toisin sanoen ei anna mun olla kotona tyttäreni kanssa edes hetkeä tekemässä jotain kahdestaan. 5v antaa eikä häiritse meitä. 7v ei ole tutkittu mutta minä sanoisin että ADHD oireet on aika näkyviä, koulussa ei ole tutkittu.

Alanko ottaa tyttären kanssa esim päivän viikosta kun saan jakaa hänelle sen huomion vai mitä tekisin? Meillä lapset viikko-viikko järjestelyllä ja lapset ovat siis samoilla viikoilla meillä. Koska haluttiin että pääsevät tutustumaan ja ns kiinni meidän normaaliin elämään. Ollaan asuttu saman katon alla nyt n. 1,5vuotta.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän ole järjestellyt asiat viikko viikkosysteemiin ja sulla ei ole kahdenkeskeistä aikaa omalle lapsellesi.

Mitäs te teette silloin, kun on ne viikot, jolloin teillä ei ole lapsia ollenkaan kotonanne?

Vierailija
2/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tätä ennen olen ollut tyttäreni kanssa ekat 3 vuotta kahdestaan käytännössä eli meille on syntynyt todella läheinen suhde ja nyt tuntuu että mulle ei anneta mahdollisuutta olla oman tyttäreni kanssa enää ja se tuntuu jotenkin raskaalta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan sä voit lähteä tyttäresi kanssa pois kotoa jonnekin. Mutta jos kotona haluatte olla kahdestaan, niin eihän se kovin reilua ole häätää toinen pois. Mutta sitähän se on, ihanaa uusperhearkea🙄

Vierailija
4/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat yksilöitä.Hakee varmasti paikkaansa nuo järjestelyt.

Aikuisen tehtävähän se on luoda asiat sujumaan.Lasten kanssa tärkeää puhua.

Tasa-arvo tärkeää, kaikkien koti.

Tukea lapsille.Jotku voi kokea mustasukkaisuutta.

Vierailija
5/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu viikko -viikko niin tytär on tietenkin isän luona ja sallittakoon se hänelle. Vai mitä tällä kysymyksellä hait? Että ottaisin sen ajan silloin? 

Vierailija
6/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas. Blaa blaa blaa.

Vierailija
7/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tätä ennen olen ollut tyttäreni kanssa ekat 3 vuotta kahdestaan käytännössä eli meille on syntynyt todella läheinen suhde ja nyt tuntuu että mulle ei anneta mahdollisuutta olla oman tyttäreni kanssa enää ja se tuntuu jotenkin raskaalta 

Äläpä höpise omias. Kyllä sen viikko viikko systeemine pystyy vaihtamaan siten, että sun tytär on joinain viikkoina teillä kun puolisosi lapset eivät ole teillä.

Vierailija
8/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi mun mielestä on ihan sopimiskysymys, tietysti lapsesi tarvitsee aikaa sinun kanssasi kahdestaan mutta hankala on kotona (se on teidän kaikken koti) sanoa että joku lapsi ei nyt saa tulla mukaan juttuihin. Tekisin niin että lähden oman lapsen kanssa kirjastoon/uimaan/kävelylle ja mies tekee sillä aikaa jotain muuta omiensa kanssa, hekin varmasti tykkäävät joskus olla isän kanssa keskenään. 

Vierailija
9/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on täyttä sontaa koko aloitus. Provo-trolli

Vierailija
10/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no etkö sä ap vaan voi lähteä kahdestaan ulos lapsesi kanssa? 

Tuliko sulle ja lapsesi isälle ero jo raskausaikana? Entä minkä ikäisiä sun miesystävän lapset olivat, kun he erosivat?

Tuntuu, että kovin yleisiä ovat nämä erot pikkulapsiaikana.

Vierailija
11/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo miehen tytär kokee kovasti mustasukkaisuutta jos mä olen mun tyttären kanssa. Aivan kun mä en saisi sitä viettää. Ja tämä johtuu varmaan osittain hänen äidistään joka on aina töissä silloin kun on hänen hoitoviikko. 

Vierailija
12/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit miks tollaset uusavuttomat saa tehdä lapsia?

Vierailija
13/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestämällä ihan itse järjestit tuon tilanteen. Saadaksesi jakaa kaiken huomion miehellesi sen viikon aikana, kun olette ilman lapsia. En ihan ymmärrä.

Vierailija
14/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi valitsit tuollaisen viikkojärjestelyn? 

Vierailija
15/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo miehen tytär kokee kovasti mustasukkaisuutta jos mä olen mun tyttären kanssa. Aivan kun mä en saisi sitä viettää. Ja tämä johtuu varmaan osittain hänen äidistään joka on aina töissä silloin kun on hänen hoitoviikko. 

Mitä sä oikein palstalaisilta haluat? Haluatko, että aletaan mollaamaan puolisosi lapsen äitiä? Ja sitä lasta?  Sinä aikuisena ratkaiset asian ihan siellä teidän perheiden kesken.

Vierailija
16/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä  aloituksessa taas nähdään tätä uusperheihanuutta.

Vierailija
17/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja isäkö tekee samoin omalla hoitoviikollaan? Vai miksi olette koko ajan niin että et ole lapsesi kanssa kahdestaan vaan hoidat miehenkin lapsen. 

Vierailija
18/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä erosin jo raskausaikana. Mies eronnut lasten äidistä kun lapset oli 2v ja 5v. 

Vierailija
19/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne nykyisen miehen lapset  voi olla sen aikaa kolmistaan isänsä kanssa?

Vierailija
20/80 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isäkö tekee samoin omalla hoitoviikollaan? Vai miksi olette koko ajan niin että et ole lapsesi kanssa kahdestaan vaan hoidat miehenkin lapsen. 

Isä on yhtälailla kotona arkisin kuin minäkin arkityöt molemmilla. Koska minä en saa sitä aikaa tyttöni kanssa koska automaattisesti miehen tytär on siinä mukana kun ei hyväksy et mä esim pelaan mun tytön kanssa kahdestaan. Sitä jos meen jonnekki se kysyy miksi mä en pääse mukaan. Tää on se mun ongelma. Miestä tää tuskin vaivaa koska hänelle on hyvä vaan kun tulevat toimeen ja leikkivät yhdessä. Mutta kun mä haluan myös sitä äiti tytär aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan