Täytän pian 41. Millaisia esivaihdevuosioireita teillä on ja onko vielä? Mikä auttaa?
Olen aina ollut vilukissa, mutta viimeisen vuoden aikana olen huomannut, että välillä on päivälläkin ajoittain kuuma ilman urheilua tai rivakampaa tekemistä, jossa tuo toki olisi normaalia.
Pari päivää ennen kuukautisia hikoilen etenkin öisin, toki tätä nyt on ollut jo varmaan liki 10 v. Kuukautiset ovat säännölliset, ajoittain ehkä lyhenevät päivällä. Kiertoni on aina ollut 26-27.
Koska pitää käydä gynekologilla mittauttamassa jotain hormoniarvoja sillä haluan kyllä todennäköisesti hormoneita tasaamaan varsinaisiin vaihdevuosioireisiin hormonilääkityksen.
Olisko jotain luontaistuotteita jotka voisivat auttaa ja voiko niitä syödä "näin aikaisin" kun muuta en ole vielä huomannut kuin tuon kuumuuden keskellä päivää.
Pari vuotta ollut satunnaisia hikoilupuuskia. Erityisesti jos on stressiä ja nukkunut liian vähän, huomaan että herkemmin puskee niitä. Kk-vuoto niukentunut/lyhentynyt jo vuosia, mutta tulee kuitenkin säännöllisesti ajallaan. Kiukkuinen olen herkemmin ja useammin, mutta vanhemmiten uskallan sen enemmän näyttää ulos, toisin kuin nuorempana en niinkään. Nivelet ehkä jäykistyneet vähän, mutta liikunta auttaa siihen ja lähes kaikkeen muuhunkin. Todellakin odotan että pääsen tuosta rättirumbasta, ei liene se vapaus enää hirveän kaukana. :)
N46