Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syyllistää "haluttomuudesta"

Vierailija
24.11.2020 |

Meidän suhde on ollut vuoristorataa alusta alkaen, mutta tämä koronatilanne on kiristänyt suhdetta niin että hyviä hetkiä on enää vaikea löytää. Mies on joko apaattinen tai negatiivinen. Minua hän ei selvästi arvosta sillä kehuja löytyy muille mutta minusta löytyy vain huomautettavaa. Olemme keskustelleet useasti esimerkiksi mikä minulle on täysi turn off, mutta mies ei jaksa ilmeisesti kiinnostua aiheesta, sillä hän jatkaa vain toimintaansa. Tai sitten hän on vain laiska. Meillä on nyt esimerkiksi ollut viikko taukoa sängyssä sillä välit ovat nihkeät. Viikko on miehelle pitkä aika. Eilen hän oli päivän omissa oloissaan ja illalla istui viereeni sohvalle: "mentäiskö makkariin?" Olen sanonut vuosikaudet että tuollainen lähinnä ällöttää eikä todellakaan herätä mitään haluja. Ehdin todeta herran ehdotukseen: "siis tuota...", kun mies hermostui samantien ja aloitti ryöpytyksen. Minulla ei kuulemma ole mitään omaa seksuaalisuutta ja ei ole hänen tehtävä saada minulle haluja aikaan. Hänen mielestään vaadin sirkustemppuja kun olen kertonut mikä minut saa syttymään (hyvä olo suhteessa ja hitaampi lämmittely eikä suora tokaisu). Mies ei mitenkään voi ymmärtää että minulla haluihin vaikuttaa suhteen tila ja miehen oma käytös. En koe olevani haluton, en vain halua seksiä hänen kanssaan. Miten mies ei voi ymmärtää, että hänen käytöksensä on suoraa verrannollinen siihen miten paljon häntä haluan?

Kommentit (246)

Vierailija
61/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jessus. Joskus ihmettelin, että onko nämä "anna ny!" -tyypit jotenkin päästään vajaita, kun tarkoituksella panttaavat kaikkia läheisyyden tai arvostuksen osoituksia. Ihan kuin toinen ihminen olisi joku käyttöesine tai automaatti.

En tiedä edelleenkään tähän vastausta. Suunnilleen sama kuin yrittäisi saada auton käynnistymään potkimalla sitä.

No siis tämäkin no ihan päinvastoin. Nainen panttaa arvostuksen osoituksia (seksiä) ja odottaa että tulee kukkia ja kaikkea kivaa ilman että itsellä tarvitsee panostaa yhtään?

Ei se seksi ole palkinto, se on yhtälailla tapa osoittaa että välittää toisesta. Jos vain toisella pitää osoittaa välittämistä (huomioimalla, läheisyys ym.) että saa sitten omalle osalleen yhtä tärkeää huomioimista (seksiä), niin eihän tuo nyt mene yhtään tasapuolisesti jos mies joutuu aina tekemään kaiken. Ja jos mies ei tee tuota kokoajan (ensin), niin sitten et enää välitäkkään?

Juuri näin. Naiset eivät oikein useinkaan käsitä miten valtavan tärkeä asia seksi on miehen rakkauden kokemukselle. Isolle osalle miehiä naisen halukkuus seksiin on suurin hyväkymisen osoitus jonka mies voi saada. Se siis kertoo miehelle naisen rakkaudesta ja siitä että nainen hyväksyy miehen nimenomaan miehenä.

Tästä ei tietenkään seuraa että seksiä pitäisi harrastaa väkisin mutta on hyvä ymmärtää tämä asia luonne jotta tajuaa miten isot tunteet ovat miehellä tässä pelissä. Mies voi kokea loukkaavana jos hänelle asetetaan seksin ehdoksi (sinällään ihan ymmärrettäviä) vaatimuksia. Silloin naisen rakkaus on ikäänkuin ehdollista.

Oma suhteeni kriisiytyi käänteisesti samasta syystä. Aidosti tuli tunne, että miehen rakkaus on riippuvaista siitä miten usein hän saa kehoani käyttää. Meillä tilanne meni tosi pitkälle, uhkailtiin ja kiristettiin pettämisellä. Ja särjettiin minun sydän siinä samalla. Korjaustoimet ovat kestäneet vuosia, itse olisin jo halunnut lopettaa suhteen mutta mies yllättäen onkin muuttanut kantaansa ja katuu kiristystä. Olen oikeasti yllättynyt siitä että hän rakastaakin minua, harmi että kiristys rikkoi liittomme pitkäksi aikaa..

Vierailija
62/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*lvetti. Tuollainen syyllistäminen on henkistä väkivaltaa ja painostamista. En edes voi ymmärtää kuinka järjen köyhää ja älyllisesti laiskaa on ajatella että kumppani lupautuu suhteesta sovittaessa makuualustaksi niin ettei tilanteeseen saa tuon päätöksen jälkeen vaikuttaa enää mikään.

On tutkittu tosiasia että kiintymys ja halut (hormonit) heräävät mm kosketuksesta. Jos mitään haluja tai kiintymystä ei ole ja miehelle on vastenmielinen tai ylitsepääsemätön ajatus tehdä jotain mikä ne saisi häntä kohtaan heräämään ja vaatii että saa itseään kohtaan haluttoman ihmiseen itsensä tyhjentää niin eiköhän se ole silloin siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka harrastatte kalastusta: siinäkin on tarkoitus esim uistimella houkutella kala kiinnostumaan. Aina ei onnistu, kala ei ole syönnillä tai uistin on väärä. Kumppanin kanssa tulisi olla yhtä lailla kärsivällinen.

Lahnan, kuten muunkaan kalan kanssa ei kyllä ole tarkoitus päästä parisuhteeseen. Siinä mielessä huono vertaus. Vai harrastatko seksiä porkkanoiden kanssa parisuhdetarkoituksessa?

Yritä näille sitten selittää mitään kun eivät tajua naisesta ja seksistä enempää kuin lahna polkupyörästä.

Vierailija
64/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieskään ei halua sellaista halutonta seksiä, niin hänen ei pidä sitä vongata. Lopettaa sen painostamisen. Tilanne saattaisi ratketa sillä.

Eli voi huoletta jättää huomioinnit ja muut pois, ja odottaa että nainen alkaisi yhtäkkiä tekemään aloitteita, jonka jälkeen voi sitten taas aloittaa huomioimisen?

Tuo on sama kuin nainen vaatii huomioimista, mutta ei itse tee ikinä aloitteita.

Esim. meillä on näin, että minä koen sen huomioimisena, että huolehdin normaalin arjen sujumisesta, ja teen (valitettavasti) melkein kaikki kotityöt. Mies makaa lähinnä sohvalla. Huutelee sieltä, että saisiko seksiä. Jos vastaus on ei, niin saattaa todeta: ”Niinpä niin. Olipa yllättävää. Varmaan migreeni.” Tosiaan, seksiä ei enää juurikaan ole.

Oletko kysynyt mieheltä et "tekisitkö nyt tämän ja tuon, niin meillä olisi sit enemmän yhteistä aikaa ja voitaisiin keskittyä toisiimme?"

Miehet ei useinkaan näe ja tajua sitä kaikkea mitä nainen kodin eteen tekee (senkin takia että suuri osa siitä on miehelle ihan turhaa). Ja nainen sit taas uhriutuu kun kokee tekevänsä kaiken ja miehen mielestä nalkuttaa turhasta eikä kumpikaan näe toisen ongelmaa.

Vierailija
65/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ymmärrän miestä. Itse kärsinyt puutteesta parisuhteessa n. 7 vuotta. Nyt ilman maaliskuusta asti. Olen vietellyt, laittautunut, laihduttanut, ehdottanut uusia juttuja.. Kun tarpeeksi yrittää niin lopulta en osaa muuta kuin kiukutella ja valittaa miehelle seksittömyyttä. On niin laiminlyöty olo. Parisuhde ilman seksiä on kämppissuhdetta. Nyt viimein kun olin jo etsimässä itselleni asuntoa, mies myöntyi testotestiin ja keskustelimme molempien skenaarioiden jatkot (testot alhaiset/testot normaalit) että miten edetään. Nyt mies edes haluaa yrittää.

Toi on aina yhtä hauska "pakettiratkaisu" miehen haluttomuuteen, testosteronitasot...

Lääkäreiden mukaan kovin alidiagnosoitu ongelma nuo alhaiset testot.

Eli lääkäreidenkin mukaan, jos mies pihtaa, mies lääkäriin, jos nainen pihtaa, mies kärsiköön.

Vierailija
66/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jessus. Joskus ihmettelin, että onko nämä "anna ny!" -tyypit jotenkin päästään vajaita, kun tarkoituksella panttaavat kaikkia läheisyyden tai arvostuksen osoituksia. Ihan kuin toinen ihminen olisi joku käyttöesine tai automaatti.

En tiedä edelleenkään tähän vastausta. Suunnilleen sama kuin yrittäisi saada auton käynnistymään potkimalla sitä.

No siis tämäkin no ihan päinvastoin. Nainen panttaa arvostuksen osoituksia (seksiä) ja odottaa että tulee kukkia ja kaikkea kivaa ilman että itsellä tarvitsee panostaa yhtään?

Ei se seksi ole palkinto, se on yhtälailla tapa osoittaa että välittää toisesta. Jos vain toisella pitää osoittaa välittämistä (huomioimalla, läheisyys ym.) että saa sitten omalle osalleen yhtä tärkeää huomioimista (seksiä), niin eihän tuo nyt mene yhtään tasapuolisesti jos mies joutuu aina tekemään kaiken. Ja jos mies ei tee tuota kokoajan (ensin), niin sitten et enää välitäkkään?

Juuri näin. Naiset eivät oikein useinkaan käsitä miten valtavan tärkeä asia seksi on miehen rakkauden kokemukselle. Isolle osalle miehiä naisen halukkuus seksiin on suurin hyväkymisen osoitus jonka mies voi saada. Se siis kertoo miehelle naisen rakkaudesta ja siitä että nainen hyväksyy miehen nimenomaan miehenä.

Tästä ei tietenkään seuraa että seksiä pitäisi harrastaa väkisin mutta on hyvä ymmärtää tämä asia luonne jotta tajuaa miten isot tunteet ovat miehellä tässä pelissä. Mies voi kokea loukkaavana jos hänelle asetetaan seksin ehdoksi (sinällään ihan ymmärrettäviä) vaatimuksia. Silloin naisen rakkaus on ikäänkuin ehdollista.

Kerron sinulle salaisuuden: rakkaus on AINA ehdollista. Et voi saada rakkautta, jos et itse anna rakkautta. Jos kohtelet toista huonosti ja olet välinpitämätön, töykeä, emotionaalisesti etäällä, niin rakkaus pikkuhiljaa häviää. Rakkaus ei ylläpidä itseään ilman minkäänlaista panostusta ja ilman kosketusta, jos nainen on sinulle vain tyhjennysalusta, niin nykyään muudään laadukkaita nukkeja siihen tarkoitukseen.

Mitenkä jotkut miehet eivät millään meinaa tajuta sitä, että parisuhde vaatii hellyyttä ja kosketusta? Ei kukaan halua parisuhteessa pelkkää minuuttipanoa, sellainen on loukkaavaa ja toisen hyväksikäyttämistä! Kohdelkaa naisia kuin ihmisiä ylipäätänsä kohdellaan: arvostavasti, kunnioittavasti. Jos haluatte rakkautta ja parisuhteen, niin se nyt vain yksinkertaisesti vaatii emotionaalista panostusta ja kosketusta. Kosketuksen ja läheisyyden tarve on koodattu meidän aivoihin ja on ihan puhdasta biologiaa, että tarvitsemme sitä etenkin parisuhteessa. Se on tieteellinen fakta.

Olen niin onnellinen omasta miesystävästä, joka pitää vähintäänkin yhtä tärkeänä sitä, että minäkin nautin. Hän saa nautintonsa osittain minun nautinnosta, aivan kuten minäkin hänen. Ja antaa läheisyyttä, ei pidä tuollaisia asioita yhdentekevinä. Seksiä ei todellakaan puutu, sillä on helppo haluta ihanaa miestä.

Vierailija
67/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä olisi se taikanappi, jota vääntämällä saisi naisensa syttymään, mutta ei viitsi vaivautua koska naisen KUULUU haluta häntä, luomakunnan kruunua, ilman että sen eteen tehdään mitään. Ja nimeomaan sillä hetkellä, kun kruunua itseään panettaa.

Edelleen. Miksi vain miehen pitäisi panostaa? Miksei nainen voi panostaa yhtään?

Omalla suppealla kokemuksellani väitän, että on paljon miehiä, jotka eivät tykkää naisen aloitteista. Mies haluaa seksiä silloin,kun mies haluaa seksiä. Naisen haluaminen eri aikaan koetaan ahdistavana ja saattaa johtaa miehen omienkin aloitteiden hiipumiseen.

Suppea kokemus ja väität paljon olevan miehiä, jotka eivät tykkää naisten aloitteista :D

Kyllä miehet todellakin tykkäävät naisten aloitteista.

Vierailija
68/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä olisi se taikanappi, jota vääntämällä saisi naisensa syttymään, mutta ei viitsi vaivautua koska naisen KUULUU haluta häntä, luomakunnan kruunua, ilman että sen eteen tehdään mitään. Ja nimeomaan sillä hetkellä, kun kruunua itseään panettaa.

Edelleen. Miksi vain miehen pitäisi panostaa? Miksei nainen voi panostaa yhtään?

Miksi naisen pitää panostaa johonkin sellaiseen, mitä se ei halua? Aivan varmasti se siinä vaiheessa panostaa, kun se saadaan syttymään.

Kuitenkaan miehelle ei riitä se, että nainen vain avaa haaransa, vaan pitää myös näyttää nauttivansa. 

Eli lähtökohta on ettei halua ja sitten pitäisi saada tilanne käännettyä päälaelleen.

Vierailija
69/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron sinulle salaisuuden: rakkaus on AINA ehdollista. Et voi saada rakkautta, jos et itse anna rakkautta. Jos kohtelet toista huonosti ja olet välinpitämätön, töykeä, emotionaalisesti etäällä, niin rakkaus pikkuhiljaa häviää. Rakkaus ei ylläpidä itseään ilman minkäänlaista panostusta ja ilman kosketusta, jos nainen on sinulle vain tyhjennysalusta, niin nykyään muudään laadukkaita nukkeja siihen tarkoitukseen.

Mitenkä jotkut miehet eivät millään meinaa tajuta sitä, että parisuhde vaatii hellyyttä ja kosketusta? Ei kukaan halua parisuhteessa pelkkää minuuttipanoa, sellainen on loukkaavaa ja toisen hyväksikäyttämistä! Kohdelkaa naisia kuin ihmisiä ylipäätänsä kohdellaan: arvostavasti, kunnioittavasti. Jos haluatte rakkautta ja parisuhteen, niin se nyt vain yksinkertaisesti vaatii emotionaalista panostusta ja kosketusta. Kosketuksen ja läheisyyden tarve on koodattu meidän aivoihin ja on ihan puhdasta biologiaa, että tarvitsemme sitä etenkin parisuhteessa. Se on tieteellinen fakta.

Olen niin onnellinen omasta miesystävästä, joka pitää vähintäänkin yhtä tärkeänä sitä, että minäkin nautin. Hän saa nautintonsa osittain minun nautinnosta, aivan kuten minäkin hänen. Ja antaa läheisyyttä, ei pidä tuollaisia asioita yhdentekevinä. Seksiä ei todellakaan puutu, sillä on helppo haluta ihanaa miestä.

Tietenkin on näin. Rakkaus vaatii panostusta molemmin puolin. Mutta se toteutuu todennäköisimmin jos kumpikin tajuaa sen toisen tarpeiden syvän perustan ja myös sen miksi toinen saattaa joskus käyttäytyä kiukkuisesti jos ei saa sitä mitä syvimmiltään tarvitsee. Pitää siis olla ymmärrystä molemmin puolin ja siitä seuraavat sitten parhaiimmillaan ne oikeat teot.

Vierailija
70/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ymmärrän miestä. Itse kärsinyt puutteesta parisuhteessa n. 7 vuotta. Nyt ilman maaliskuusta asti. Olen vietellyt, laittautunut, laihduttanut, ehdottanut uusia juttuja.. Kun tarpeeksi yrittää niin lopulta en osaa muuta kuin kiukutella ja valittaa miehelle seksittömyyttä. On niin laiminlyöty olo. Parisuhde ilman seksiä on kämppissuhdetta. Nyt viimein kun olin jo etsimässä itselleni asuntoa, mies myöntyi testotestiin ja keskustelimme molempien skenaarioiden jatkot (testot alhaiset/testot normaalit) että miten edetään. Nyt mies edes haluaa yrittää.

Toi on aina yhtä hauska "pakettiratkaisu" miehen haluttomuuteen, testosteronitasot...

Lääkäreiden mukaan kovin alidiagnosoitu ongelma nuo alhaiset testot.

Eli lääkäreidenkin mukaan, jos mies pihtaa, mies lääkäriin, jos nainen pihtaa, mies kärsiköön.

Ja niin sanoin missä? Miehiltä asiaa on helppoa lähteä selvittämään verikokeella. Tosin minulta nämä on naisenakin tutkittu ja hitusen korkealla on omat testot ja halut hyrrää. Naisen haluttomuutta on vaikeampi yhdellä täsmäiskulla lähteä viemään eteenpäin, mutta naiseltakaan ei ole oikein roikuttaa rakastamaansa henkilöä seksittömässä suhteessa. Varsinkaan jos nainen ei ole valmis työstämään asiaa.

Lyhennys. Mieheltä on helppoa tsekata testot ja edetä sitten sen tiedon mukaan. Jos naisen haluttomuus johtuu vaikka miehen sovinismista niin pitää lähteä selvittämään heti laajemmin. Naisen haluttomuus johtuu usein muusta kuin pelkistä hormoneista.

Vierailija
71/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla suppealla kokemuksellani väitän, että on paljon miehiä, jotka eivät tykkää naisen aloitteista. Mies haluaa seksiä silloin,kun mies haluaa seksiä. Naisen haluaminen eri aikaan koetaan ahdistavana ja saattaa johtaa miehen omienkin aloitteiden hiipumiseen.

Suppea kokemus ja väität paljon olevan miehiä, jotka eivät tykkää naisten aloitteista :D

No, itselläni ollut superhuono tuuri, koska olen törmännyt miehiin, jotka eivät pidä eikä ole mitenkään taattua naiselle saada seksiä omallakaan aloitteella. Oli tässä ketjussa toinenkin miehen haluttomuudesta kärsinyt nainen.

Vierailija
72/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena haluan, että mies osallistuu

-kotitöihin

-lastenhoitoon ja -kasvatuksen

Lisäksi haluan, että mies:

-kiinnostuu asioistani

-on minulle sekä fyysisenä että henkisenä tukena ja turvana

-on minulle kiltti ja ystävällinen suurimman osan aikaa

-antaa minun olla sellainen kuin olen väheksymättä ja yrittämättä muuttaa minua.

Mun miehellä uupuu näistä asioista kaikki. Olihan hän kyllä unelmamies kunnes pappi aamenen sanoi. Nyt mies ihmettelee miksi minua ei seksi huvita. No siksi, että koen vakavia puutteita kaikissa ylläluetelluissa asioissa.

Ongelma on siis se, että mies on ensin lopettanut kaiken, mitä pidän tärkeinä juttuina. Nyt hän sitten on äkäinen kun minä olen lopettänut hänelle tärkeän - seksin.

Vierailija
73/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan: miksi olette edes yhdessä? Ette halua saati kunnioita tai arvosta toisianne. Missä rakkaus ja toisen huomioiminen. Syyllistäminen ja vikojen etsiminen ja osoittaminen puolin ja toisin näyttää jo sen ettei teidän välillä ole syitä olla yhdessä. Kumpikin on kaivautunut omaan puolustuspoteroonsa josta puolustaa oikeuttaan koskemattomuuteen / omiin haluihin / toiveisiin / siihen mitä parisuhteelta haluaa. Hohhoijakkaa. Herätys...

Mites monta vuotta parisuhdeammattilaisella on omaa (yhtä) suhdetta takana? Hohhoijakkaa vaan itsellesi 🥱

Vierailija
74/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena haluan, että mies osallistuu

-kotitöihin

-lastenhoitoon ja -kasvatuksen

Lisäksi haluan, että mies:

-kiinnostuu asioistani

-on minulle sekä fyysisenä että henkisenä tukena ja turvana

-on minulle kiltti ja ystävällinen suurimman osan aikaa

-antaa minun olla sellainen kuin olen väheksymättä ja yrittämättä muuttaa minua.

Mun miehellä uupuu näistä asioista kaikki. Olihan hän kyllä unelmamies kunnes pappi aamenen sanoi. Nyt mies ihmettelee miksi minua ei seksi huvita. No siksi, että koen vakavia puutteita kaikissa ylläluetelluissa asioissa.

Ongelma on siis se, että mies on ensin lopettanut kaiken, mitä pidän tärkeinä juttuina. Nyt hän sitten on äkäinen kun minä olen lopettänut hänelle tärkeän - seksin.

Tarjoatko itse miehellesi vastavuoroisesti noita mieheltäsi haluamiasi asioita?

Vierailija
75/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 kiteytti asian. Ei lisättävää. Kiitos ja aamen.

Vierailija
76/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet raskaan viikon jälkeen asettunut mukavasti sohvalle katsomaan telkkaria ja rentoutumaan, se sama muija, jota olet pannut jo viimeiset kymmenen vuotta, tulee siihen kiehnäämään ja haluaa villiä panoa, niin olet heti ihan liekeissä ja uskot kaikkien muidenkin miesten olevan vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
77/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieskään ei halua sellaista halutonta seksiä, niin hänen ei pidä sitä vongata. Lopettaa sen painostamisen. Tilanne saattaisi ratketa sillä.

Eli voi huoletta jättää huomioinnit ja muut pois, ja odottaa että nainen alkaisi yhtäkkiä tekemään aloitteita, jonka jälkeen voi sitten taas aloittaa huomioimisen?

Tuo on sama kuin nainen vaatii huomioimista, mutta ei itse tee ikinä aloitteita.

Esim. meillä on näin, että minä koen sen huomioimisena, että huolehdin normaalin arjen sujumisesta, ja teen (valitettavasti) melkein kaikki kotityöt. Mies makaa lähinnä sohvalla. Huutelee sieltä, että saisiko seksiä. Jos vastaus on ei, niin saattaa todeta: ”Niinpä niin. Olipa yllättävää. Varmaan migreeni.” Tosiaan, seksiä ei enää juurikaan ole.

Oletko kysynyt mieheltä et "tekisitkö nyt tämän ja tuon, niin meillä olisi sit enemmän yhteistä aikaa ja voitaisiin keskittyä toisiimme?"

Miehet ei useinkaan näe ja tajua sitä kaikkea mitä nainen kodin eteen tekee (senkin takia että suuri osa siitä on miehelle ihan turhaa). Ja nainen sit taas uhriutuu kun kokee tekevänsä kaiken ja miehen mielestä nalkuttaa turhasta eikä kumpikaan näe toisen ongelmaa.

Kyllä. Noin 6,5 vuotta olen kysynyt ja pyytänyt, ethä voiko osallistua enemmän. Sattumoisin esikoisemme on 6,5-vuotias.

Vierailija
78/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi joidenkin miesten kanssa tulee AP:n kaltaisia ongelmia on se että naisen partnerina on mies jonka emotionaalinen älykkyys on luokkaa vihannes ja mitä jotkut miehet eivät millään hoksaa on se että naisten mentaalinen elämä ja halut perustuvat emotionaalisen ja sosiaalisen älykkyyden ympärille, se on meidän vahvuus, me halutaan tunteita, kommunikointia ja yhteyksiä.

Miehet kehittyvät hitaammin tässä asiassa ja jotkut eivät ollenkaan, sen takia AP:n kaltainen suhde ei toimi koska mies ei ymmärrä että seksi on muutakin kuin jyystämistä että rakkaus ei ole = seksi. Jos Rakkaus on = seksi niin mitä sitten toisen huomioon ottaminen, lempeät sanat ja halit tarkoittavat miehille, sillä naiselle nämä asiat ovat sama kuin rakkaus. Eli toisin sanoen AP on väärän miehen kanssa. Tuo on se syy miksi en enään deittaile ja olen todella nirso miesten suhteen, emotionaalista älykkyyttä PITÄÄ olla tai suhde ei toimi varsinkaan intiimillä tasolla. 

Vierailija
79/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

73 kiteytti asian. Ei lisättävää. Kiitos ja aamen.

Meillä muuten sama, mutta lopetin nuo kaikki yllämainitut, kun seksittömyys oli jatkunut 6kk. Paitsi lastenhoidon toki, ei niitä voi vain jättää omilleen, enkä haluaisikaan.

Vierailija
80/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki haluttomuudesta ja 'haluttomuudessa' on eroja. Jos ei halua seksiä puolisonsa kanssa, mutta hoitelee itsensä niin ei silloin ole haluton. Ei vain halua sitä puolisoa. Parisuhteessa tästä vaan pitäisi pystyä puhumaan että mistä kenkä puristaa. Ja molemmilta löytyä halua muuttaa tilannetta niin että halu kumppania kohtaan löytyi tai sitten erota.