Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syyllistää "haluttomuudesta"

Vierailija
24.11.2020 |

Meidän suhde on ollut vuoristorataa alusta alkaen, mutta tämä koronatilanne on kiristänyt suhdetta niin että hyviä hetkiä on enää vaikea löytää. Mies on joko apaattinen tai negatiivinen. Minua hän ei selvästi arvosta sillä kehuja löytyy muille mutta minusta löytyy vain huomautettavaa. Olemme keskustelleet useasti esimerkiksi mikä minulle on täysi turn off, mutta mies ei jaksa ilmeisesti kiinnostua aiheesta, sillä hän jatkaa vain toimintaansa. Tai sitten hän on vain laiska. Meillä on nyt esimerkiksi ollut viikko taukoa sängyssä sillä välit ovat nihkeät. Viikko on miehelle pitkä aika. Eilen hän oli päivän omissa oloissaan ja illalla istui viereeni sohvalle: "mentäiskö makkariin?" Olen sanonut vuosikaudet että tuollainen lähinnä ällöttää eikä todellakaan herätä mitään haluja. Ehdin todeta herran ehdotukseen: "siis tuota...", kun mies hermostui samantien ja aloitti ryöpytyksen. Minulla ei kuulemma ole mitään omaa seksuaalisuutta ja ei ole hänen tehtävä saada minulle haluja aikaan. Hänen mielestään vaadin sirkustemppuja kun olen kertonut mikä minut saa syttymään (hyvä olo suhteessa ja hitaampi lämmittely eikä suora tokaisu). Mies ei mitenkään voi ymmärtää että minulla haluihin vaikuttaa suhteen tila ja miehen oma käytös. En koe olevani haluton, en vain halua seksiä hänen kanssaan. Miten mies ei voi ymmärtää, että hänen käytöksensä on suoraa verrannollinen siihen miten paljon häntä haluan?

Kommentit (246)

Vierailija
41/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin tuttua 😕

Naisena sitä haluaisi osakseen hellyyttä; halia ja pusutella, mutta mies ei vaan halua. Odottaa aina, että läheisyys johtaa hänen tyydytykseen. Tästä syystä arjessa ei sitten läheisyyttä juuri ole.

Sitten tuo käyttäytyminen. Ei kyllä paljon himota miehen mänttimäinen käytös.

Huomioikaa naisenne, miehet!

Kai sitten samalla logiikalla jokaisen seksikerta ei vaadi läheisyyttä ja toisen huomioimista? Ärsyttää kun aina pitäisi olla kyöhnäämässä, kun tarvitsisi vain seksiä!

Miksihän tämä ei toisinpäin mene naisille jakeluun?

Avain naisen halukkuuteen on suhteen yhteys ja seksi, jossa nainen saa aidosti tyydytyksen. Jos on henkinen läheisyys, sitä läheisyyttä ei tarvitse joka kerta rakentaa uudelleen hivelemällä ja kyöhnäämällä ikuisuuksia.

Vierailija
42/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka harrastatte kalastusta: siinäkin on tarkoitus esim uistimella houkutella kala kiinnostumaan. Aina ei onnistu, kala ei ole syönnillä tai uistin on väärä. Kumppanin kanssa tulisi olla yhtä lailla kärsivällinen.

Lahnan, kuten muunkaan kalan kanssa ei kyllä ole tarkoitus päästä parisuhteeseen. Siinä mielessä huono vertaus. Vai harrastatko seksiä porkkanoiden kanssa parisuhdetarkoituksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jessus. Joskus ihmettelin, että onko nämä "anna ny!" -tyypit jotenkin päästään vajaita, kun tarkoituksella panttaavat kaikkia läheisyyden tai arvostuksen osoituksia. Ihan kuin toinen ihminen olisi joku käyttöesine tai automaatti.

En tiedä edelleenkään tähän vastausta. Suunnilleen sama kuin yrittäisi saada auton käynnistymään potkimalla sitä.

No siis tämäkin no ihan päinvastoin. Nainen panttaa arvostuksen osoituksia (seksiä) ja odottaa että tulee kukkia ja kaikkea kivaa ilman että itsellä tarvitsee panostaa yhtään?

Ei se seksi ole palkinto, se on yhtälailla tapa osoittaa että välittää toisesta. Jos vain toisella pitää osoittaa välittämistä (huomioimalla, läheisyys ym.) että saa sitten omalle osalleen yhtä tärkeää huomioimista (seksiä), niin eihän tuo nyt mene yhtään tasapuolisesti jos mies joutuu aina tekemään kaiken. Ja jos mies ei tee tuota kokoajan (ensin), niin sitten et enää välitäkkään?

Juuri näin. Naiset eivät oikein useinkaan käsitä miten valtavan tärkeä asia seksi on miehen rakkauden kokemukselle. Isolle osalle miehiä naisen halukkuus seksiin on suurin hyväkymisen osoitus jonka mies voi saada. Se siis kertoo miehelle naisen rakkaudesta ja siitä että nainen hyväksyy miehen nimenomaan miehenä.

Tästä ei tietenkään seuraa että seksiä pitäisi harrastaa väkisin mutta on hyvä ymmärtää tämä asia luonne jotta tajuaa miten isot tunteet ovat miehellä tässä pelissä. Mies voi kokea loukkaavana jos hänelle asetetaan seksin ehdoksi (sinällään ihan ymmärrettäviä) vaatimuksia. Silloin naisen rakkaus on ikäänkuin ehdollista.

Olen tosiaan kuullut väitteen, että miehelle seksi=rakkaus. Naista kiristetään sanomalla "et rakasta mua jos et nyt anna". 

Vierailija
44/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ymmärrän miestä. Itse kärsinyt puutteesta parisuhteessa n. 7 vuotta. Nyt ilman maaliskuusta asti. Olen vietellyt, laittautunut, laihduttanut, ehdottanut uusia juttuja.. Kun tarpeeksi yrittää niin lopulta en osaa muuta kuin kiukutella ja valittaa miehelle seksittömyyttä. On niin laiminlyöty olo. Parisuhde ilman seksiä on kämppissuhdetta. Nyt viimein kun olin jo etsimässä itselleni asuntoa, mies myöntyi testotestiin ja keskustelimme molempien skenaarioiden jatkot (testot alhaiset/testot normaalit) että miten edetään. Nyt mies edes haluaa yrittää.

Vierailija
45/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä olisi se taikanappi, jota vääntämällä saisi naisensa syttymään, mutta ei viitsi vaivautua koska naisen KUULUU haluta häntä, luomakunnan kruunua, ilman että sen eteen tehdään mitään. Ja nimeomaan sillä hetkellä, kun kruunua itseään panettaa.

Edelleen. Miksi vain miehen pitäisi panostaa? Miksei nainen voi panostaa yhtään?

Vierailija
46/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka harrastatte kalastusta: siinäkin on tarkoitus esim uistimella houkutella kala kiinnostumaan. Aina ei onnistu, kala ei ole syönnillä tai uistin on väärä. Kumppanin kanssa tulisi olla yhtä lailla kärsivällinen.

Lahnan, kuten muunkaan kalan kanssa ei kyllä ole tarkoitus päästä parisuhteeseen. Siinä mielessä huono vertaus. Vai harrastatko seksiä porkkanoiden kanssa parisuhdetarkoituksessa?

Oletko tyhmä vai tekeydytkö tyhmäksi? Kaloja saadaan siinä missä naistakin. Tekijämiehet saa, muut jää ilman.

Vierailija
47/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieskään ei halua sellaista halutonta seksiä, niin hänen ei pidä sitä vongata. Lopettaa sen painostamisen. Tilanne saattaisi ratketa sillä.

Eli voi huoletta jättää huomioinnit ja muut pois, ja odottaa että nainen alkaisi yhtäkkiä tekemään aloitteita, jonka jälkeen voi sitten taas aloittaa huomioimisen?

Tuo on sama kuin nainen vaatii huomioimista, mutta ei itse tee ikinä aloitteita.

Esim. meillä on näin, että minä koen sen huomioimisena, että huolehdin normaalin arjen sujumisesta, ja teen (valitettavasti) melkein kaikki kotityöt. Mies makaa lähinnä sohvalla. Huutelee sieltä, että saisiko seksiä. Jos vastaus on ei, niin saattaa todeta: ”Niinpä niin. Olipa yllättävää. Varmaan migreeni.” Tosiaan, seksiä ei enää juurikaan ole.

Vierailija
48/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin tuttua 😕

Naisena sitä haluaisi osakseen hellyyttä; halia ja pusutella, mutta mies ei vaan halua. Odottaa aina, että läheisyys johtaa hänen tyydytykseen. Tästä syystä arjessa ei sitten läheisyyttä juuri ole.

Sitten tuo käyttäytyminen. Ei kyllä paljon himota miehen mänttimäinen käytös.

Huomioikaa naisenne, miehet!

En kyllä tiedä, miten voisin paremmin huomioida vaimoni. Ja kyllä minä seisoisin vaikka päälläni, jos se auttaisi, mutta ei hän osaa itsekään sanoa, mikä auttaisi.

Vierailija
49/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä olisi se taikanappi, jota vääntämällä saisi naisensa syttymään, mutta ei viitsi vaivautua koska naisen KUULUU haluta häntä, luomakunnan kruunua, ilman että sen eteen tehdään mitään. Ja nimeomaan sillä hetkellä, kun kruunua itseään panettaa.

Edelleen. Miksi vain miehen pitäisi panostaa? Miksei nainen voi panostaa yhtään?

Miksi naisen pitää panostaa johonkin sellaiseen, mitä se ei halua? Aivan varmasti se siinä vaiheessa panostaa, kun se saadaan syttymään.

Kuitenkaan miehelle ei riitä se, että nainen vain avaa haaransa, vaan pitää myös näyttää nauttivansa. 

Vierailija
50/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä vai tekeydytkö tyhmäksi? Kaloja saadaan siinä missä naistakin. Tekijämiehet saa, muut jää ilman.

Juu ja kaloja saa kaupasta, seksiä rahalla. Ei nuo vertaudu ollenkaan. Ainoastaan kun ollaan uutta naista etsimässä. Ethän sinä jo pyydystettyä kalaakaan enää houkuttele, ellet sitten tosiaan ole sen kanssa parisuhteeseen alkamassa.

Vierailija
51/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli odotat että mies tekee jotkut romanttiset temput jotta saa sinut syttymään. Missä on sinun yritys. Missä arvostus ja kunnioitus. Puolin ja toisin. Väkisin suostuminen siksi että saa toisen hiljaikseksi pitäisi jo kertoa sinulle/teille olennainen. Ei kai kukaan mieskään sellaista toivo, haloo. Sanoisit suoraan etten halua sua enää.

En ole ap, mutta kyllä mulle naisena miehen huomiointi on tärkeää, enkä odota kukkia ja serenadeja kiitokseksi. Tykkään huomioida, koitan muistaa kehua ja kiittää (mulle sanoin huomiointi on vaikeampaa kuin teoin), hieron, teen aloitteita, tykkään pukeutua ja olla nättinä miehelle, kokkaan lempiruoka, annan pieniä lahjoja arkenakin, en ole ikinä "pihdannut", tykkään seksistä ja haluan siinäkin miellyttää jne.

Silti ex koki tarpeelliseksi vetää luukut kiinni, olla ilkeä, pettää ja vaihtaa lennosta. Vaikka kuinka koittaa ajatella, että vika ei ollut mussa niin kyllä se itsetuntoon ison jäljen jätti.

Joskus menee niinkin päin, että suhde on vain toisen harteilla kun toinen ei näe omaa osaansa ollenkaan ja heittäytyy vapaamatkustajaksi. Vaikea siinä on pysyä halukkaana, jos tuntuu että itse tekee kaiken ja toinen ei mitään, eikä puhuminen tuota tulosta.

Joo, omia ongelmiaan ei saa suhteessakaan heittää toisen niskaan täysin. Mielestäni kuitenkin jos suhteessa on ongelma, niin ongelma on yhteinen ja se tulee yhdessä koittaa ratkaista. Jos toisella on huono olla, niin kyllä mä olen omalta osaltani vastuussa siitä ja koitan löytää ratkaisuja.

Jos ei halua yhtään tulla vastaan, joustaa tai miellyttää niin silloin kannattaisi pysyä sinkkuna.

Vierailija
52/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ymmärrän miestä. Itse kärsinyt puutteesta parisuhteessa n. 7 vuotta. Nyt ilman maaliskuusta asti. Olen vietellyt, laittautunut, laihduttanut, ehdottanut uusia juttuja.. Kun tarpeeksi yrittää niin lopulta en osaa muuta kuin kiukutella ja valittaa miehelle seksittömyyttä. On niin laiminlyöty olo. Parisuhde ilman seksiä on kämppissuhdetta. Nyt viimein kun olin jo etsimässä itselleni asuntoa, mies myöntyi testotestiin ja keskustelimme molempien skenaarioiden jatkot (testot alhaiset/testot normaalit) että miten edetään. Nyt mies edes haluaa yrittää.

Toi on aina yhtä hauska "pakettiratkaisu" miehen haluttomuuteen, testosteronitasot...

Vierailija
53/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jessus. Joskus ihmettelin, että onko nämä "anna ny!" -tyypit jotenkin päästään vajaita, kun tarkoituksella panttaavat kaikkia läheisyyden tai arvostuksen osoituksia. Ihan kuin toinen ihminen olisi joku käyttöesine tai automaatti.

En tiedä edelleenkään tähän vastausta. Suunnilleen sama kuin yrittäisi saada auton käynnistymään potkimalla sitä.

No siis tämäkin no ihan päinvastoin. Nainen panttaa arvostuksen osoituksia (seksiä) ja odottaa että tulee kukkia ja kaikkea kivaa ilman että itsellä tarvitsee panostaa yhtään?

Ei se seksi ole palkinto, se on yhtälailla tapa osoittaa että välittää toisesta. Jos vain toisella pitää osoittaa välittämistä (huomioimalla, läheisyys ym.) että saa sitten omalle osalleen yhtä tärkeää huomioimista (seksiä), niin eihän tuo nyt mene yhtään tasapuolisesti jos mies joutuu aina tekemään kaiken. Ja jos mies ei tee tuota kokoajan (ensin), niin sitten et enää välitäkkään?

Juuri näin. Naiset eivät oikein useinkaan käsitä miten valtavan tärkeä asia seksi on miehen rakkauden kokemukselle. Isolle osalle miehiä naisen halukkuus seksiin on suurin hyväkymisen osoitus jonka mies voi saada. Se siis kertoo miehelle naisen rakkaudesta ja siitä että nainen hyväksyy miehen nimenomaan miehenä.

Tästä ei tietenkään seuraa että seksiä pitäisi harrastaa väkisin mutta on hyvä ymmärtää tämä asia luonne jotta tajuaa miten isot tunteet ovat miehellä tässä pelissä. Mies voi kokea loukkaavana jos hänelle asetetaan seksin ehdoksi (sinällään ihan ymmärrettäviä) vaatimuksia. Silloin naisen rakkaus on ikäänkuin ehdollista.

Olen tosiaan kuullut väitteen, että miehelle seksi=rakkaus. Naista kiristetään sanomalla "et rakasta mua jos et nyt anna". 

Minä taas olen nimenomaan kuullut täysin päinvastaista, että niillä ole keskenään mitään tekemistä.

Vierailija
54/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkauteni mieheeni taitaakin olla ehdollista. En rakasta häntä laiskana nahjuksena. Kun hän on osallistuva, huomioiva ja kuunteleva, niin olen hänestä kiinnostunut. Eri.

Vierailija
55/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ex. Hienhajuisena lösähti sohvalle viereen ja tarrasi tissiin, en syttynyt. Sitten syytti siitä että j vaadin "sirkustemppuja"  ja kun korjasin että enpäs kun romantiikkaa ja esileikkejä niin suuttui ja tulkitsi olevansa huono sängyssä.

Vierailija
56/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitää panostaa johonkin sellaiseen, mitä se ei halua? Aivan varmasti se siinä vaiheessa panostaa, kun se saadaan syttymään.

Kuitenkaan miehelle ei riitä se, että nainen vain avaa haaransa, vaan pitää myös näyttää nauttivansa. 

Miksi miehen pitäisi sitten jos ei halua? Mies kyllä haluaa huomioida, JOS se seksipuoli on kunnossa. Jos se loppuu, niin sitten loppuu suhteeseen muukin panostaminen. Seksi voi olla muutakin kuin yhdyntää, eikä sen tarvi olla tajunnan räjäyttävää joka kerta. Haluatko itse kukkia siten että mies vaikka viskaa ne ovelta? Ja sitten sinun pitää olla tyytyväinen kun on huomioitu? Et varmaankaan. Samalla tavalla se mieskin haluaa tulla huomioiduksi "oikealla tavalla". Se että mies ei huomioi tai halua enää huomioida on aivan verrannollinen siihen, että toista ei kiinnosta huomioida miestä seksuaalisesti.

Vierailija
57/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla suppealla kokemuksellani väitän, että on paljon miehiä, jotka eivät tykkää naisen aloitteista. Mies haluaa seksiä silloin,kun mies haluaa seksiä. Naisen haluaminen eri aikaan koetaan ahdistavana ja saattaa johtaa miehen omienkin aloitteiden hiipumiseen.

Vierailija
58/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on aina yhtä hauska "pakettiratkaisu" miehen haluttomuuteen, testosteronitasot...

Lääkäreiden mukaan kovin alidiagnosoitu ongelma nuo alhaiset testot.

Vierailija
59/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat voi tietenkin mitätöidä tekemällä miehen käytöksestä pelkästää pahaa. Mutta sinällään huonon ja epätoivottavan käytöksen takana on kyllä yleensä aina joku ihan aito ja syvältä kumpuava tarve.

Vierailija
60/246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi sitten jos ei halua? Mies kyllä haluaa huomioida, JOS se seksipuoli on kunnossa. Jos se loppuu, niin sitten loppuu suhteeseen muukin panostaminen. Seksi voi olla muutakin kuin yhdyntää, eikä sen tarvi olla tajunnan räjäyttävää joka kerta. Haluatko itse kukkia siten että mies vaikka viskaa ne ovelta? Ja sitten sinun pitää olla tyytyväinen kun on huomioitu? Et varmaankaan. Samalla tavalla se mieskin haluaa tulla huomioiduksi "oikealla tavalla". Se että mies ei huomioi tai halua enää huomioida on aivan verrannollinen siihen, että toista ei kiinnosta huomioida miestä seksuaalisesti.

Ja onko suhteessa kaksi aikuista, jotka yhdessä ja yhtä aikaa katkaisevat kierteen?