Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla tyytyväinen elämäänsä?

Vierailija
29.03.2014 |

Maailma ja elämä täällä on syvältä. En löydä tyydytystä mistään, en vaikka saisin koko maailman omaksi. Miten joku onnistuu siinä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vähemmän

Vierailija
2/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin lapset tuo sen suuren tyytyväisyyden tunteen. Ja ihana seksikäs mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla asennetta.

Vierailija
4/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se omistaminen varmaan onnea tuokaan.

Vierailija
5/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:14"]

Juo vähemmän

[/quote]

Alkoholiako? Aikaisemmin mulla oli kausi jolloin join runsaastikin, mutta nykyään en juuri ollenkaan. En saa siitäkään enää tyydytystä.

Vierailija
6/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:15"]

Vaihtamalla asennetta.

[/quote]

Kuinka? Kieltämällä todellisuuden?

Vierailija
7/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu asenteesta. Mä olen 21-vuotias opiskelija, sinkku, asun opiskelija-asuntosäätiön talossa, kk-budjetti kaikkiin menoihin (asumisesta sinne vessapaperiin) on 800€ ja koulu meina viedä hirveästi aikaa. Varaa ei ole aina edes uusiin halpiskenkiin tai vaatteisiin (kirppiksilläkin on nykyään ihan hiton kallista..), mutta oon yllättävän tyytyväinen elämääni tällähetkellä.

Vierailija
8/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee terapiaan ja muuta asennevammasi.

Vierailija
9/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikkea mitä tarvitsen ja ylikin. Miksi en olisi onnellinen? Ja se kaikki on pääosin kaupungin vuokrakolmion sisällä.

Vierailija
10/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:12"]

Maailma ja elämä täällä on syvältä. En löydä tyydytystä mistään, en vaikka saisin koko maailman omaksi. Miten joku onnistuu siinä?

[/quote]

Vähän sama fiilis, mutta vaikka me emme saa tyydytystä mistään, niin useat muut ihmiset saavat. Ei välttämättä mistään omaisuuden kerryttämisestä vaan jostain muusta. Se, että maailma tuntuu kurjalta paikalta, ei ole se normaali olotila, ihmiset olisivat muutoin kuolleet jo sukupuuttoon.

Vierailija
11/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen tyytyväinen elämäääni. Perhe,aviomies,kaksi lasta,miehellä hyvä työ ja minulla myös,tulot yhteensä yli 6000e/kk,ok-talo pk-seudulla ja kesämökki lapissa,raha riittää kaikkeen,eikä mikään harmita/stressaa. Elämä on ihanaa :-) 

Vierailija
12/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuohon auttoi se, että tulin uskoon. Nyt elämässä on merkitystä, joka ei katoa vaikka mitä tapahtuisi. Materia on kivaa ja muu touhu täällä maailmassa (työ, ystävät, perhe, harrastukset jne) mutta mä koin tarvitsevani jotain vielä paljon suurempaa, että tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunne poistui.

Toki mäkin vajoan vielä joskus sellaisiin ikävystyneisiin fiiliksiin, mutta sitten kun taas hetken muistelee, miten ne asiat loppujenlopuksi ovatkaan ja mikä on perustani, niin sitä on sitten kuitenkin ihan tyytyväinen ja onnellinen, varmalla tavalla.

Vierailija
13/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:14"]

Juo vähemmän

[/quote]

Alkoholiako? Aikaisemmin mulla oli kausi jolloin join runsaastikin, mutta nykyään en juuri ollenkaan. En saa siitäkään enää tyydytystä.

Ala juomaan taas.

Vierailija
14/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on juuri tuo kykenemättömyys kokea tyydytystä ja mahdollisesti myös mielihyvää (anhedonia). Se voi olla masennuksen oire. Normaalisti ihminen löytää tyydytystä esimerkiksi työstään, taiteen tekemisestä ja kokemisesta, luonnosta, läheisistä ihmisistä ja niin edelleen.

Voi olla, että elämästäsi puuttuu tällaisia hyviä asioita. Sitten tulee muuttaa omia asioita.

Vierailija
15/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun (Jeesuksen) tähteni, hän löytää sen. (Matt. 10:39)

Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme, kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat, kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän. (1. Tim. 6:17-19)

Vierailija
16/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin sanoa olevani aidosti onnellinen. Vielä vuosi sitten kaikki oli ihan ok, mutta en kokenut itseäni erityisen onnelliseksi.

Olen ollut pian vuoden sairaslomalla vakavan sairauden takia. Nyt sairaus on selätetty ja alan voida päivä päivältä paremmin. Koen eläväni hetkessä ja nautin joka hetkestä.

Nautin kun saan nousta aamulla kuudelta keittämään lapsille puuroa. Nautin kun saan seistä hiekkalaatikon reunalla tai antaa vauhtia kiikussa. Nautin kun saan juoda päiväkahvin miehen kanssa yhdessä keittiönpöydän ääressä. Nautin kun anoppi tulee käymään ja laittaa pyykkikoneen pyörimään.

Olen oppinut pyytämään ja ottamaan apua vastaan. Olen oppinut näkemään elämän pienet ihanat hetket!

Ap, toivottavasti sinäkin löydät elämän ilon ja tarkoituksen!

Vierailija
17/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku kärsii. Makaan tällä hetkellä omalla sängylläni rauhassa tietokoneen näppäimiä naputelleen, mutta jossain toisaalla joku muu on hukkumaisillaan tai nälissään ja jotakin ollaan raiskaamassa, kiduttamassa, pahoinpitelemässä tai tappamassa. Järkyttävää.

Vierailija
18/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin onnelliseksi tun tajusin että elämä on niin laaja käsite etten minä siitä voi mitään ymmärtää. Koko maailma on kuin tippa valtameressä, ja niitä meriäkin on vielä monia. Niin että ei se minun elämäni kovin merkityksellinen ole, oli se sitten onnellinen tai onneton. Kuolemassa loppuu kumminkin tämä koko tietoinen minä, joten nautitaan nyt siitä. Vaikka olisi onnetonkin niin on aika ihmeellistä kokea se kuitenkin, siis se että ylipäätään on kokemuksia. Ja tämän maailmankin ikä on rajallinen, niin että olkoon kuinka paska paikka vaan :)

Vierailija
19/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennenkuin poikaystävä sitten petti ja jatkoi suhdetta tämän salarakkaansa kanssa. Nyt on sitten pohja pudonnut elämältä kun piti muuttaa yhteen, lähteä ulkomaille. Juupa juu :/ mies vain pyörii mielessä :(

Vierailija
20/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:27"]Tulin onnelliseksi tun tajusin että elämä on niin laaja käsite etten minä siitä voi mitään ymmärtää. Koko maailma on kuin tippa valtameressä, ja niitä meriäkin on vielä monia. Niin että ei se minun elämäni kovin merkityksellinen ole, oli se sitten onnellinen tai onneton. Kuolemassa loppuu kumminkin tämä koko tietoinen minä, joten nautitaan nyt siitä. Vaikka olisi onnetonkin niin on aika ihmeellistä kokea se kuitenkin, siis se että ylipäätään on kokemuksia. Ja tämän maailmankin ikä on rajallinen, niin että olkoon kuinka paska paikka vaan :)

[/quote]

Oon samaa mieltä. Ei pitäisi murehtia vaan elää täysillä koska me kaikki kuollaan joku päivä ja kaikki murheemme ja tunteemme katoaa. Jos mies jättää niin so not, ehkä törmää uuteen. Tai sitten vaan pitää hauskaa täällä elämässä ennen kuolemaa