Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimiiko varakkaan ja köyhän välinen suhde?

Vierailija
23.11.2020 |

Oppiiko köyhä elämään varakkaan elämää, vai vaatiiko että varakkaan tulisi taantua köyhyyteen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti ihmisen pitää uhrata toisen ihmisen kyvyttömyyden edessä omakin elämänsä. Not. Köyhä vaan alkaa hankkia sitä fyrkkaa että pysyy menossa mukana tai jättää toisen rauhaan. Parisuhteen idea on se että kumpikin tuo jotain toisen elämään, ei tule ryöstämään sitä ja vetämään toista pohjalle.

Vierailija
2/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos köyhän on nainen, niin voi toimia. Jos köyhä on mies, ei toimi pitkässä juoksussa, koska naiset eivät pitkään siedä miehen elättämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kestäisi jos toinen tienaa paljon enemmän. Olisin taakka.

Vierailija
4/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti ihmisen pitää uhrata toisen ihmisen kyvyttömyyden edessä omakin elämänsä. Not. Köyhä vaan alkaa hankkia sitä fyrkkaa että pysyy menossa mukana tai jättää toisen rauhaan. Parisuhteen idea on se että kumpikin tuo jotain toisen elämään, ei tule ryöstämään sitä ja vetämään toista pohjalle.

Raha ei ole ainoa asia, mitä voi tuoda toisen elämään. Ilo, älykkyys, nauru, sekssi, arjen jakaminen, elämänilo, viisaus, harrastusseura ja läheisyys ovat kaikki asioita, joita rahalla ei saa.

Vierailija
5/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos köyhän on nainen, niin voi toimia. Jos köyhä on mies, ei toimi pitkässä juoksussa, koska naiset eivät pitkään siedä miehen elättämistä.

Naiset ovat empaattisempia. Eiku.

Vierailija
6/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tuo jotain toisen elämään kyllä, mutta ei sen todellakaan tarvitse olla rahaa. Siis, ainakaan miesten mielestä.

Vierailija
7/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä köyhä nainen sain nuorena ja nättinä ja koulutettuna iskettyä varakkaan miehen. Liitto kesti 20 vuotta. Talouserimielisyyksiin se ei päättynyt, koska molemmat olimme säästäväisiä.

Vierailija
8/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi sietääkin, jos mies mukisematta hoitaisi kodin, lapset ja leipoisi pullaa.

Vierailija
9/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mieheeni verrattuna köyhä, sillä minulla on pienempi palkka ja isommat velat. Pystymme kuitenkin käymään yhdessä reissuilla ja tekemään normaaleja asioita yhdessä, jotka maksavat rahaa. Totta kai pystyisimme tekemään enemmän, jos minulla olisi enemmän rahaa. Puolisoni on minun onneksi erittäin pihi, sekä tyytyväinen asioihin mitä pystymme minunkin tulojen puolesta tekemään. Meidän suhde toimii erittäin hyvin, on toiminut nyt 2 vuotta.

Vierailija
10/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin kun varakas haluaa köyhän kumppanin alistuvan hänelle.

Vierailija
11/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Vierailija
12/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toiminut minulla edes ystävyyssuhteena. Köyhä ystävä valittaa rahapulaansa ja odottaa, että minä maksan kun mennään elokuviin tai kylpylään. Minä tuon ja vien autolla, koska hänellä ei ole autoa.

Hänellä on meistä kahdesta uudet vaatteet, kengät ja silmälasit sekä matkapuhelin. Minä käytän entiset loppuun ennen kuin ostan uutta. Silti aistin kateuden ja se on myrkyttänyt ystävyyden joka kukoisti silloin, kun oltiin vielä molemmat nuoria ja köyhiä.

Vierailija
13/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillehan hypergamia on enemmän sääntö kuin poikkeus 

Vierailija
14/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi jos taloudesta tulee valtakysymys. Ei myöskään ole pidemmän päälle reilua, jos perheessä eletään kahta kovin erilaista elintasoa. Tilanne vaatii joustavuutta ja hyvää tahtoa molemmilta osapuolilta.

Vierailija
15/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä köyhä nainen sain nuorena ja nättinä ja koulutettuna iskettyä varakkaan miehen. Liitto kesti 20 vuotta. Talouserimielisyyksiin se ei päättynyt, koska molemmat olimme säästäväisiä.

Ihan kuin pitäisit sitä saavutuksena :D

Vierailija
16/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Taloudellinen väkivalta. Köyhemmän kumppanin kyykyttämistä, nöyryyttämistä.

Vierailija
17/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köyhänä miehenä en varakkaan naisen kanssa alkaisi seurustelemaan, koska kulutustottumukset olisi niin erit, vapaa-ajanvietto, jne. En usko, että toimisi.

M38

Vierailija
18/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te miehet siedätte naisen elättämistä? Olen aina ihmetellyt. Pari miestä vihjaili siihen suuntaan (en tiedä miten tosissaan) ja annoin epäröimättä pakit. Luusereita.

Vierailija
19/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha ei ole ainoa asia, mitä voi tuoda toisen elämään. Ilo, älykkyys, nauru, sekssi, arjen jakaminen, elämänilo, viisaus, harrastusseura ja läheisyys ovat kaikki asioita, joita rahalla ei saa.

Näin.

On paljon äärettömän arvokkaita asioita joita ei rahalla saa.

Omasta näkövinkkelistäni se rahallisesti varakas on helposti köyhempi niissä asioissa jotka itselleni merkitsevät eniten. Todella moni on.

Vierailija
20/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että on hyvä että tienaamme miehen kanssa suunnilleen saman verran. Kummankaan ei tarvitse tuntea olevansa toisen elättinä ja riippana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi