Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkosektioiden vaatijat

Vierailija
28.03.2014 |

saisivat kyllä todellakin maksaa sektion aiheuttaman ylimääräiset kustannukset IHA ITE!!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:46"]

ei väliä, voin maksaakkin pelkosektioni itse, kunhan sen vain saan!

[/quote]kallista lystiä

[/quote]

Mitä sitten? Omalle tai lapsen hyvinvoinnille tai terveydelle ei voi asettaa hintaa. 

[/quote]Suurin osa synnytyksistä luonnollisia synnytyksiä siis alatie. Miten lapsi siinä vaarassa? Sektion seurauksena voi tulla komplikaatioita. Tosin itselläni ei tullut niitäkään. Oli helppo, makaat vaan puudutettuna. Ei ollut mukavuussektio.

[/quote]

Ootko sä nyt semmoinen provoilija, vai etkö muka oikeasti tiedä, että vauva voi kuolla alatiesynnytyksessä? Voihan siinäkin tulla komplikaatioita.

Vierailija
22/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali synnytys alatienkautta, eriasia jos vauva hengenvaarassa. Yhteiskunnalle kallista, tarvitaan paljon henkilökuntaa. Eihän siitä tulisi mitään jos joka akka vaatisi sektion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:07"]

12, ota selvää, mikä kaikki voi mennä pieleen. Vaikka semmoinen, että istukka ei irtoa ja äiti vuotaa kuiviin. Ja vaikkei ihan kuiviin ehtisi vuotaakaan, niin helvetillinen kokemus Kaiken synnytystuskan päälle. 

[/quote]kuivaan vuotaneita äitejä ei varmaan Suomessa ole ollut niin pahoin että olisi kuollut kuivuu7teen. Kai siinä annataan nesteet kättelyssä.

Vierailija
24/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:07"]

12, ota selvää, mikä kaikki voi mennä pieleen. Vaikka semmoinen, että istukka ei irtoa ja äiti vuotaa kuiviin. Ja vaikkei ihan kuiviin ehtisi vuotaakaan, niin helvetillinen kokemus Kaiken synnytystuskan päälle. 

[/quote]kuivaan vuotaneita äitejä ei varmaan Suomessa ole ollut niin pahoin että olisi kuollut kuivuu7teen. Kai siinä annataan nesteet kättelyssä.

[/quote]

Pitäiskö sun olla keskustelematta tästä asiasta, kun sulla ei selvästi ole mitään tietoa mistään? 

Vierailija
25/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:54"]

Noh, kirjoitin tuonne toiseen ketjuun että epäilen synnytyspelkoni taustalla olevan seksuaalisen hyväksikäytön. Hyväksikäyttäjä veisi siis minulta paitsi kyvyn nauttia seksistä, myös lapset. Yritin synnyttää kerran mutta sektioon se sitten kuitenkin lopulta päätyi. Toista lasta meille ei tullut koska lääkäri ei luvannut mulle sektiota ennenkuin tulen raskaaksi. Kysyin että voinko saada lupauksen sektiosta ennenkuin yritän raskautta ja lääkäri sanoi ei tipu.

[/quote]Ihan oikein lääkäri sanoi. Mitä siitä tulisi jos jokainen haluaa sektion? Luonnollisesti sitä on ennenkin synnytetty. Jotkut ovat syntyneet savusaunassakin.

Vierailija
26/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:54"]

Noh, kirjoitin tuonne toiseen ketjuun että epäilen synnytyspelkoni taustalla olevan seksuaalisen hyväksikäytön. Hyväksikäyttäjä veisi siis minulta paitsi kyvyn nauttia seksistä, myös lapset. Yritin synnyttää kerran mutta sektioon se sitten kuitenkin lopulta päätyi. Toista lasta meille ei tullut koska lääkäri ei luvannut mulle sektiota ennenkuin tulen raskaaksi. Kysyin että voinko saada lupauksen sektiosta ennenkuin yritän raskautta ja lääkäri sanoi ei tipu.

[/quote]Ihan oikein lääkäri sanoi. Mitä siitä tulisi jos jokainen haluaa sektion? Luonnollisesti sitä on ennenkin synnytetty. Jotkut ovat syntyneet savusaunassakin.

[/quote]

ja joidenkin ajatusmaailma selvästi vaurioitui siinä alatiesynnytyksen aikana....

Vierailija
27/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina vain sama virsi Suomessa, koskakohan tullaan oikeasti nykyaikaan ja siihen, että nainen/perhe saa itse valita. Onneksi asun länsimaassa, jossa jokainen saa ihan itse päättää synnytystavan ilman typeriä selityksiä ja aneluja. No, Suomihan on varsinainen takapajula lähes asiassa kuin asiassa.

Vierailija
28/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:01"]

Sektio kuuluu vaan jos vauva vaarassa. Ei pidä kustantaa yhteiskunnan varoilla turhia pelkoja. En ymmärrä mikä' siinä pelottaa.

[/quote]

Määrittele "turha pelko?" joidenkin pelot ovat varmasti ihan aiheellisia jos edellinen synnytys on ollut henkeä uhkaava niinkun oma synnytykseni oli. molemmat meinattiin menehtyä, itse käyn edelleenkin korjausleikkauksissa 3v synnytyksen jälkeen. Joten jos vielä alakautta synnyttäisin, olisi melko todennäköistä että samat korjausleikkaukset olisi edessä koska helposti vanhat arpeutuneet haavat (sekä synnytyksessä revenneet että myöhemmän korjausleikkaukset) repeytyvät toisessa synnytyksessä.

[/quote]Tiedät vaaran niin miksi uhmata. Käytä ehkäisyä. Todennäköisesti saisit sektion jos on ollut niin paha.

Vierailija
29/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni maksan tuhansia sektiosta. On se sen arvoista ja jokaisen oma valinta :)(synnytän Yhdysvalloissa)

Vierailija
30/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni maksan tuhansia sektiosta. On se sen arvoista ja jokaisen oma valinta :)(synnytän Yhdysvalloissa)

Vierailija
31/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkosektiot tuskin olisivat kovin suuri kustannus yhteiskunnalle, vaikka kaikki halukkaat saisivat sellaisen automaattisesti. Minusta on ihan turhaa ryhtyä ulkopuolelta määrittelemään, kuka pelkää tarpeeksi. Ja minä en mistään hinnasta haluaisi sektiota, eli ei ole omaa lehmää ojassa.

Nelonen, jos tulet vielä raskaaksi niin voit käydä pelkopolilla keskustelemassa (kuten vaaditaan) ja silti johdonmukaisesti pysyä kannassasi, ettet uskalla synnyttää alateitse. Uskon, että saat sektion.

Vierailija
32/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, kiitos viisaasta vinkistäsi, käytän ehkäisyä, älä huoli! Onneksi synnytykseenkin on vaihtoehtoja, itse valitsen sektion. 

En ymmärrä tätä älämölöä, se ei ole teiltä pois jos joku valitsee sektion alatiesynnytyksen sijasta.

Vierailija
33/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:00"]

Miksi edes tehdä lasta jos synnytys pelottaa??? Naurettavaa!

[/quote]

Kyllä seksuaalisesti hyväksikäytetytkin haluaa lapsia. Mä yritin nuorempana kertoa siitä asiasta kaksi kertaa terapiassa eikä kumpikaan terapeutti halunnut kuulla. Nykyään en jaksa enää tapella itseäni terapiaan tämän asian takia, pärjään muuten ihan hyvin.

[/quote]

Miten sä pystyt seksiä harrastaa mutta et synnyttää??? Eipä siinä synnytyksessä tule mietityttyä hyväksikäyttöä, seksin aikana ennemminkin! T. Hyväksikäytetty itsekin. Ps. Terapiaa sä tarvit, et lapsia.

Vierailija
34/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi aloittaja ei ole hoikka hyvännäköinen isotissinen blondi, kun MINUN mielestä se on ainoa oikea tapa elää.

Vierailija
35/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:00"]

[/quote]

Kyllä seksuaalisesti hyväksikäytetytkin haluaa lapsia. Mä yritin nuorempana kertoa siitä asiasta kaksi kertaa terapiassa eikä kumpikaan terapeutti halunnut kuulla. Nykyään en jaksa enää tapella itseäni terapiaan tämän asian takia, pärjään muuten ihan hyvin.

[/quote]

Miten pystyt seksiä harrastaa mutta et synnyttää? Tekosyy tuo hyväksikäyttö. Itsekin sen kokenut. Suosittelen terapiaa, en lapsia.

Vierailija
36/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]

Miten sä pystyt seksiä harrastaa mutta et synnyttää??? Eipä siinä synnytyksessä tule mietityttyä hyväksikäyttöä, seksin aikana ennemminkin! T. Hyväksikäytetty itsekin. Ps. Terapiaa sä tarvit, et lapsia.

[/quote]

Mutta ku minä sitä, minä tätä.tajuatko että kaikila ei mene asiat niinkuin sinulla?

Vierailija
37/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi #1 hätäsektioon lapsi oli ahdingossa, sykkeet laski ...5min ja vauva oli ulkona.

Minulle laitettiin hengitysputki ja olin tillin tallin salissa meni miltei pari tuntia kun vuosin ainakin sen 1300ml ei ole vartailu pohjaa onko se paljon mutta sen verran saatiin ainakin epikriisiin. Eli ei se ihan kiva juttu se istukan pois repiminenkään ole.

Koskaan en ole nähnyt niin valkoista ihmistä,olin töydellinen haamu ja mikään olotila ei kuvaa sitä olotilaa.... Joten...

Jos luulee sektion olevan kivuton, vaaraton, helpompi tie on todella väärässä. Se kin voi mennä toisin kuin luulisi.

Vierailija
38/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:04"]

[/quote]

[/quote]

Miten pystyt seksiä harrastaa mutta et synnyttää? Tekosyy tuo hyväksikäyttö. Itsekin sen kokenut. Suosittelen terapiaa, en lapsia.

[/quote]

Heikosti pystyn seksiä harrastamaan. Sillä lailla että aina tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu, muuten panikoin. Onneksi minulla on ymmärtäväinen mies joka ei ole itsekään mikä hirveä seksipeto. Koetetaan pärjätä toistemme kanssa. Gynekologilla käymiseen kerään vielä rohkeutta, ikää kohta 40 v.

Vierailija
39/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten jotkut jaksaa ottaa taakaksi itselleen muiden ratkaisut? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa näin perjantai-iltana, synnyttikö naapurin pinja-maria pelkosektiolla vai ei, ja kaiken lisäksi perustaa kiihtyneessä mielentilassa aloituksen vauva-palstalle, olkoonkin provo tai ei. Ei kyllä käy kaikki tässä maailmassa ihan täysillä...

Vierailija
40/63 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:04"]

[/quote]

Lisäksi, kuten kirjoitin, olen kaksi kertaa terapiassa yrittänyt kertoa asiasta ja molemmilla kerroilla tuli tyrmäys. Nyttemmin olen luovuttanut. Viimeksi kun menin kymmenen vuotta sitten psyk. polille siellä tungettiin pakolla masennuslääkkeet vaikka sanoin että en ole masentunut vaan kärsin peloista! Noh, pakko ne masennuslääkkeet oli sitten ottaa taas kerran ja taas kerran niistä ei ollut mitään apua. Lopetin käytön omatoimisesti eikä lääkärikään sitten moittinut kontrollikäynnillä koska oli niin ilmiselvää ettei homma toiminut. Nykyään voin ihan hyvin, mutta tästä seksiasiasta en ole koskaan päässyt yli. Kun yritän itse miettiä asiaa syvällisemmin saan inhottavia kipukohtauksia joissa peräsuoleen sattuu niin etten pysty jatkamaan. Pattitilanne. Olen valinnut sen että shit happens koska en enää jaksa yrittää ja jatkan elämääni tällaisena joka ei kykene normaaliin seksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi