Pelkosektioiden vaatijat
saisivat kyllä todellakin maksaa sektion aiheuttaman ylimääräiset kustannukset IHA ITE!!
Kommentit (63)
ei väliä, voin maksaakkin pelkosektioni itse, kunhan sen vain saan!
Noh, kirjoitin tuonne toiseen ketjuun että epäilen synnytyspelkoni taustalla olevan seksuaalisen hyväksikäytön. Hyväksikäyttäjä veisi siis minulta paitsi kyvyn nauttia seksistä, myös lapset. Yritin synnyttää kerran mutta sektioon se sitten kuitenkin lopulta päätyi. Toista lasta meille ei tullut koska lääkäri ei luvannut mulle sektiota ennenkuin tulen raskaaksi. Kysyin että voinko saada lupauksen sektiosta ennenkuin yritän raskautta ja lääkäri sanoi ei tipu.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:54"]
Noh, kirjoitin tuonne toiseen ketjuun että epäilen synnytyspelkoni taustalla olevan seksuaalisen hyväksikäytön. Hyväksikäyttäjä veisi siis minulta paitsi kyvyn nauttia seksistä, myös lapset. Yritin synnyttää kerran mutta sektioon se sitten kuitenkin lopulta päätyi. Toista lasta meille ei tullut koska lääkäri ei luvannut mulle sektiota ennenkuin tulen raskaaksi. Kysyin että voinko saada lupauksen sektiosta ennenkuin yritän raskautta ja lääkäri sanoi ei tipu.
[/quote]
Ootko koittanut kysyä muilta lääkäreiltä? Mä oon jankannut asiaa edellisestä synnytyksestä asti, josta on reilu 2v, ja 3 lääkäriltä oon saanut sektiosuosituksen, yksi ei antaisi synnyttää alakautta pahan fyysisen ja henkisen synnytystrauman takia. Luulisi että sinäkin saisit jonkunlaista puoltamista lääkäreiltä kun ottaa huomioon taustat! :o
maksaisin sen vaikka itse nyt 2 viikkoa sektioon :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:46"]
[/quote]kallista lystiä
5, se on valitettavasti meidän kannalta liian myöhäistä jo. Ja olisko siihen voinut luottaa jos yksi lääkäri lupaa ja toinen kieltää....
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:58"]
[/quote]kallista lystiä
[/quote]
Mitä sitten? Omalle tai lapsen hyvinvoinnille tai terveydelle ei voi asettaa hintaa.
Miksi edes tehdä lasta jos synnytys pelottaa??? Naurettavaa!
Olisin myös valmis maksamaan itse, toisaalta ensimmäinen alatiesynnytys aiheutti pelon. Sain kyllä tokaan synnytykseen sektion, mutta jos kolmas tulisi, en edelleenkään uskaltaisi synnyttää alakautta. Melkein menehdyttiin molemmat esikoisen synnytykseen, siis lapsi ja minä.
Sektio kuuluu vaan jos vauva vaarassa. Ei pidä kustantaa yhteiskunnan varoilla turhia pelkoja. En ymmärrä mikä' siinä pelottaa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:59"]
[/quote]kallista lystiä
[/quote]
Mitä sitten? Omalle tai lapsen hyvinvoinnille tai terveydelle ei voi asettaa hintaa.
[/quote]Sektio tulee jos vauvan henki vaarassa kuten minulle kävi. Kiireellinen sektio. Kaikki meni hyvin.
Synnytyspelko on mielenterveyshäiriö.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:01"]
Sektio kuuluu vaan jos vauva vaarassa. Ei pidä kustantaa yhteiskunnan varoilla turhia pelkoja. En ymmärrä mikä' siinä pelottaa.
[/quote]Itseäni ei edes pelottanut vaikka oli riski raskaus. Ajattelin että Herran huomaan. Kaikki meni hyvin.
12, ota selvää, mikä kaikki voi mennä pieleen. Vaikka semmoinen, että istukka ei irtoa ja äiti vuotaa kuiviin. Ja vaikkei ihan kuiviin ehtisi vuotaakaan, niin helvetillinen kokemus Kaiken synnytystuskan päälle.
Enpä tiedä yhtäkään pelkosektion takia kuollutta vauvaa. Sen sijaan tiedän neljä lasta, jotka ovat vammautuneet vakavasti ja pysyvästi, koska äidille ei sektiota suotu.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:59"]
[/quote]kallista lystiä
[/quote]
[/quote]Suurin osa synnytyksistä luonnollisia synnytyksiä siis alatie. Miten lapsi siinä vaarassa? Sektion seurauksena voi tulla komplikaatioita. Tosin itselläni ei tullut niitäkään. Oli helppo, makaat vaan puudutettuna. Ei ollut mukavuussektio.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:01"]
[/quote]
Määrittele "turha pelko?" joidenkin pelot ovat varmasti ihan aiheellisia jos edellinen synnytys on ollut henkeä uhkaava niinkun oma synnytykseni oli. molemmat meinattiin menehtyä, itse käyn edelleenkin korjausleikkauksissa 3v synnytyksen jälkeen. Joten jos vielä alakautta synnyttäisin, olisi melko todennäköistä että samat korjausleikkaukset olisi edessä koska helposti vanhat arpeutuneet haavat (sekä synnytyksessä revenneet että myöhemmän korjausleikkaukset) repeytyvät toisessa synnytyksessä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:00"]
Miksi edes tehdä lasta jos synnytys pelottaa??? Naurettavaa!
[/quote]
Kyllä seksuaalisesti hyväksikäytetytkin haluaa lapsia. Mä yritin nuorempana kertoa siitä asiasta kaksi kertaa terapiassa eikä kumpikaan terapeutti halunnut kuulla. Nykyään en jaksa enää tapella itseäni terapiaan tämän asian takia, pärjään muuten ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:40"]
saisivat kyllä todellakin maksaa sektion aiheuttaman ylimääräiset kustannukset IHA ITE!!
[/quote]Mene sinä vaan repimään perseesi! Äläkä puutu ihmisten asioihin!!!
Synnytyspelko on lääketieteellinen diagnoosi.