Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini pahoinpiteli luokkakaverinsa. Niin epäonnistunut olo

Vierailija
23.11.2020 |

On jo pitkään tullut viestiä teinin huonosta käytöksestä. Siihen on koko ajan saanut puuttua, mutta se ei näköjään ole riittänyt. Tänään opettaja soitti, että mun poika oli hakannut luokkakaverin sellaiseen kuntoon, ettei koulukaveri voinut jatkaa koulupäivää. Heti kun tulin töistä kotiin määräsin pojan arestiin ja takavarikoin puhelimen. Helkkari kun sapettaa ja jopa pelottaa. Miten siitä on tuollainen tullut..

Kommentit (296)

Vierailija
261/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa on täynnä pentuja, joille ei ole laitettu minkäänlaista kuria vaan aina on vain ns. sanoitettu tunteita. Viimeaikoina se on myös alkanut näkyä.

Vierailija
262/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hähäh tiiän ap:n pojan. Koko koulu nauraa sille. Nähtiin tänää ku se itki ja karju ku reksi vei sitä johonki varmaa juttelee xD

Joo se on itkupilli. Kuviksessa se suuttu ku ei osannu tehä hiilityötä oikein! Mä näytän tän ketjun sille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Tästä on sinulle varmaan jo sanottukin, mutta koska minulla adhd, niin en jaksa keskittyä lukemaan kaikkia viestejä :D

Eli, vie poika asiansa osaavalle yksityiselle NEUROLOGILLE! Älä vaaaaan vie psykiatrille. Lyön pääni pantiksi, että pojallasi on adhd. Lääkitys kuntoon!

Ja kerro kundille terkkuja multa. Olin samanlainen tulisielu ja tuntui, että jatkuvasti joku ottaa päähän ja mikään ei tuntunut onnistuvan. Sain aikuisiällä diagnoosin ja lääkityksen ja päätin kokeilla opiskelemista uusilla piuhoilla ja kas, sehän toimikin ihan eri tavalla. Kävin lukion ja pääsin teknilliseen korkeakouluun. Nyt dippainssinä ja ihan mukavat hankkeet ja työ. Ei olisi kukaan uskonut siitä yläasteikäisrstä kilipäästä, josta kaikki povasi jotain narkkariluuseria!

Tsemppiä pojallesi, mä tiedän, että hänestä tulee vielä jotain suurta! Älä anna nenttejen (neurologisesti normaalien) lannistaa sua! Ne ei tiedä mitä sä käyt läpi! Vain toinen adhd voi sen tietää!

Vierailija
264/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vasta luin, että Concerta käytössä. Nyt tosiaan yksityiselle neurologille ja lääke vaihtoon asap! Mulle ei sopinut concerta yhtään, mutta elvanse toi avun ja samalla rauhan!

T. Edellinen

Vierailija
265/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa on täynnä pentuja, joille ei ole laitettu minkäänlaista kuria vaan aina on vain ns. sanoitettu tunteita. Viimeaikoina se on myös alkanut näkyä.

Alle kouluikäiselle lapselle: näen, että olet vihainen. Et saanut mitä halusit, ja löit. Lyöminen on kiellettyä, sitä ei saa tehdä vaikka mikä olisi. Nyt on tärkeää pyytää anteeksi ja miettiä, miksi toimin näin.

Tuo on tunteiden sanoittamista. Tämä tapa ei mitenkään pois sulje seuraamuksia siitä, että on tehnyt jotakin väärää. Päinvastoin, lapsi joutuu kohtaamaan häpeän itsessään, kun tulee torutuksi ja jokin lempijuttu vaikka otetaan häneltä pois. 

Et jaksaisi odottaa, mutta nyt on pakko. 

Näen, että et haluaisi syödä ja sinua suututtaa, kun et saa jälkiruokaa. Ole hyvä, ja nosta heittämäsi ruoka lattialta ja vie se roskiin. Voit sanoa, että en kiitos syö enempää, mutta et voi huutaa ja heittää ruokaa lattialle. Jälkiruokaa et saa. 

Itse väittäisin, että Suomessa on liuta lapsia ja nuoria, joita kasvatetaan joko äärimmäisellä "kyllä minä tiedän, sinä olet hiljaa ja teet niin kuin sanon" - kurilla, jossa ei ole tunteiden häivääkään mukana. Lapsen kielteisiä tunteita ei kestetä, ja ne joko kielletään lapselta, tai silotellaan pois. Toinen ääripää on tämä silottelija ääripää, joka voi myös sanoittaa tunteita, mutta samalla palkitsee ne vaikka herkuilla, kännykällä yms. Näin lapsi oppii, että tietystä tunteesta ja käytöksestä saa jotakin kivaa. Ja kun vaan jaksaa jankata, riehua ja olla tottelematta, vanhempi antaa periksi ja sipsikulho on lapsen yksinään. 

Ei nämä nyt ap;ta sillä tavalla enää auta, mutta jos joku muu pienen lapsen vanhempi ottaisi tästä kopin ja uskoisi, että lapsi ei mene rikki suuttumuksesta - omasta tai vanhemman, mutta lapsi kasvaa kieroon jos vanhempi ei kestä lapsen tunteita. Ja niitähän ihmislapsella riittää ihan kiitettävästi. 

Vierailija
266/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Tästä on sinulle varmaan jo sanottukin, mutta koska minulla adhd, niin en jaksa keskittyä lukemaan kaikkia viestejä :D

Eli, vie poika asiansa osaavalle yksityiselle NEUROLOGILLE! Älä vaaaaan vie psykiatrille. Lyön pääni pantiksi, että pojallasi on adhd. Lääkitys kuntoon!

Ja kerro kundille terkkuja multa. Olin samanlainen tulisielu ja tuntui, että jatkuvasti joku ottaa päähän ja mikään ei tuntunut onnistuvan. Sain aikuisiällä diagnoosin ja lääkityksen ja päätin kokeilla opiskelemista uusilla piuhoilla ja kas, sehän toimikin ihan eri tavalla. Kävin lukion ja pääsin teknilliseen korkeakouluun. Nyt dippainssinä ja ihan mukavat hankkeet ja työ. Ei olisi kukaan uskonut siitä yläasteikäisrstä kilipäästä, josta kaikki povasi jotain narkkariluuseria!

Tsemppiä pojallesi, mä tiedän, että hänestä tulee vielä jotain suurta! Älä anna nenttejen (neurologisesti normaalien) lannistaa sua! Ne ei tiedä mitä sä käyt läpi! Vain toinen adhd voi sen tietää!

Ihana kun täällä on näitä kannustaviakin viestejä! Ei mulla muuta, jatkakaa!

Vierailija
267/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n lapsi siis nyt kiusattu vai kiusaaja? En käsitä...

Vierailija
268/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tullut riitaa jostain tytöstä? Poika on ihastunut ja kaveri sanonut siitä tytön kuullen yms, josta poika hermostunut. Paini muuttunut tappeluksi ja kolmas poika tullut väliin mutta saanut osumaa?

Vierailija
269/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen malli olisi pojille äärimmäisen tärkeä asia nuorella iällä. Jostain syystä Suomessa aina vähätellään isien/miesten roolia kasvatuksessa. Kuinka monen ongelmallisen nuoren taustalta löytyy se ettei isä ole kuvioissa lainkaan, oman kokemuksen mukaan todella monen.

Vierailija
270/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tullut riitaa jostain tytöstä? Poika on ihastunut ja kaveri sanonut siitä tytön kuullen yms, josta poika hermostunut. Paini muuttunut tappeluksi ja kolmas poika tullut väliin mutta saanut osumaa?

Ei nuortenkaan kahinoihin ole aina syynä ihastukset yms. Valoja

Vierailija
271/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen malli olisi pojille äärimmäisen tärkeä asia nuorella iällä. Jostain syystä Suomessa aina vähätellään isien/miesten roolia kasvatuksessa. Kuinka monen ongelmallisen nuoren taustalta löytyy se ettei isä ole kuvioissa lainkaan, oman kokemuksen mukaan todella monen.

Varmaan osittain näinkin, mutta ei aina. Oman miehen isä kuoli kun mies oli 10v ja ihan kelpo mies siitä on tullut

Vierailija
272/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tilanne ratkennut ap

Vierailija
273/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tilanne ratkennut ap

Jos se on töissä niin mitäpä lottoat?

Vierailija
274/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaathan ap kertoa että mikä tuon kahakan aiheutti, jos tilanne ratkeaa ja poika sen kertoo?

Vierailija
275/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että 7- ja 12-vuotiailla olis näin.

Vierailija
276/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että 7- ja 12-vuotiailla olis näin.

Apn poika on ysillä eli se on 15v

Vierailija
277/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletko kokeillut tukkapöllyä?

Vierailija
278/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta poikahan on niiiiiiiiin ihana söpö vauveliini XDDDDDDDD vauvojavauvoja ihania vauvoja, vauvvvvvvoja, vauvvvvat ovat ihania! Eivätkö vauvvvvvat olekaan eri lajia kuin aikuiset ihmiset :OO

Jooh, minulle ei tule mitään v i ț u ň vauvvvvvaa ikinä.

Mikäkö on viestini pointti? Se, että VAUVVVVOJA haluavat ídìooțit menettävät mielenkiintonsa niihin ty pe riin lapsiinsa, kun ne eivät vuoden kuluttua olekaan enää "hassuja pikku vauvvvvvvoja voi lutusia vauvvvvveleita." Sitten vingutaan pitkin palstoja miten kamalia ne lapset ovat ja miten väsyneitä ja kyllästyneitä ollaan ja pettyneitä ja vihaisia ja ties mitä. MIKSI HOMMAATTE NIITÄ VİTUŇ VAUVOJA.

Vierailija
279/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Yritin kysellä niin kuin neuvoitte, että miksi noin kimpaantui mutta ei se suostunut oikein mitään kertomaan. Hoki vain ettei ollut mikään iso juttu. Että hänellä vaan pimahti. Hermostui kun kysyin uudestaan ja sanoin etten usko. Nyt mököttää omassa huoneessaan. On taas vaihteeks vihaisella tuulella..

Pojalla on kännykässä joku salasana eikä se suostu sitä kertomaan. Ei kuulema kuulu mulle. Olen oikeasti huolissani. Onneksi huomenna päästään tästä puhumaan. Toivottavasti tuo poika pystyis tuntemattomalle helpommin kertoa kuin mulle. Näen itsekin että sillä on ihan helvetin paha olla ja on ihan hirveää kun en osaa auttaa.. ei anna halata ja jos yritän sanoa että rakastan lähtee ovet paukkuen omaan huoneeseen. Ei kuulema tarvitse valehdella eikä usko että se on edes totta.. oon ihan hirveän huono äiti tai siltä se ainakin tuntuu. Ap

Vierailija
280/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Yritin kysellä niin kuin neuvoitte, että miksi noin kimpaantui mutta ei se suostunut oikein mitään kertomaan. Hoki vain ettei ollut mikään iso juttu. Että hänellä vaan pimahti. Hermostui kun kysyin uudestaan ja sanoin etten usko. Nyt mököttää omassa huoneessaan. On taas vaihteeks vihaisella tuulella..

Pojalla on kännykässä joku salasana eikä se suostu sitä kertomaan. Ei kuulema kuulu mulle. Olen oikeasti huolissani. Onneksi huomenna päästään tästä puhumaan. Toivottavasti tuo poika pystyis tuntemattomalle helpommin kertoa kuin mulle. Näen itsekin että sillä on ihan helvetin paha olla ja on ihan hirveää kun en osaa auttaa.. ei anna halata ja jos yritän sanoa että rakastan lähtee ovet paukkuen omaan huoneeseen. Ei kuulema tarvitse valehdella eikä usko että se on edes totta.. oon ihan hirveän huono äiti tai siltä se ainakin tuntuu. Ap

Kuulostaa että pojan tilanne on nyt ihan tosi paha.. Ihan kuin luottamus ois mennyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän