Mun teini pahoinpiteli luokkakaverinsa. Niin epäonnistunut olo
On jo pitkään tullut viestiä teinin huonosta käytöksestä. Siihen on koko ajan saanut puuttua, mutta se ei näköjään ole riittänyt. Tänään opettaja soitti, että mun poika oli hakannut luokkakaverin sellaiseen kuntoon, ettei koulukaveri voinut jatkaa koulupäivää. Heti kun tulin töistä kotiin määräsin pojan arestiin ja takavarikoin puhelimen. Helkkari kun sapettaa ja jopa pelottaa. Miten siitä on tuollainen tullut..
Kommentit (296)
Dust in the Wind kirjoitti:
Minua hakkasi kerran yksinhuoltajan lapsi, ja sitten isäni hakkasi kiusaajani, ja tuhosi yh-äidin omaisuutta.
Itse selvisin seinälle nostamisella ja raivohuudolla.
Noi koulukiusaajakakarat on aina yh-äitien penskoja. Tai puolestaan näiden isät on psyykkisesti sairaita nistijuoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Parempi näin päin. Enemmän sua vituttas jos joku mulkero olis hakannut sun pojan
On kai aiemmin hakannutkin
Vierailija kirjoitti:
Minua hakkasi kerran yksinhuoltajan lapsi, ja sitten isäni hakkasi kiusaajani, ja tuhosi yh-äidin omaisuutta.
Noi koulukiusaajakakarat on aina yh-äitien penskoja. Tai puolestaan näiden isät on psyykkisesti sairaita nistijuoppoja.
Tämä. Ekaksi ne kiusaa peruskoulussa ja peruskoulun jälkeen niistä tulee arkoja syrjäytyneitä naisvihaajia.
Onko se nyt kumminkin oikeasti niin, että vain väkivallalla, antamalla samalla mitalla takaisin, kiusaamisen saa oikeasti loppumaan?
Jos ja kun näin on, Suomen lainsäädäntö pitää pakittaa Hammurabin lain mukaiseksi. Silmä silmästä jne.
Vierailija kirjoitti:
Olin yh:n lapsi ja koulukiusattu, että älä lokeroi.
M34
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt kumminkin oikeasti niin, että vain väkivallalla, antamalla samalla mitalla takaisin, kiusaamisen saa oikeasti loppumaan?
Jos ja kun näin on, Suomen lainsäädäntö pitää pakittaa Hammurabin lain mukaiseksi. Silmä silmästä jne.
Ei tässä mitään kiusaamista ole. Aloittajan poika on vaan mulkku. Siinä se
"Parempi näin päin. Enemmän sua vituttas jos joku mulkero olis hakannut sun pojan."
Ap:n poika on johtaja-ainesta... Hyökkäys on paras puolustus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mitään kiusaamista ole. Aloittajan poika on vaan mulkku. Siinä se
Sinäkö et kun haukut toista tilannetta tuntematta? Häpeäisit!
Ap: "Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin."
Häirikköpojalla on valta perheessäkin. Myös koulussa hakee juuri sitä. Valta-asemaa. Tässä mielessä pomoainesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap: "Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin."
Häirikköpojalla on valta perheessäkin. Myös koulussa hakee juuri sitä. Valta-asemaa. Tässä mielessä pomoainesta.
Joo poika tarvii rajat. Loppuu tuo pelleily
"Joo poika tarvii rajat. Loppuu tuo pelleily."
Miten niin? Eihän edes äitinsä uskalla puuttua tuon häirikön tekemisiin?
Vierailija kirjoitti:
"Joo poika tarvii rajat. Loppuu tuo pelleily."
Miten niin? Eihän edes äitinsä uskalla puuttua tuon häirikön tekemisiin?
Ja miten niin ei puutu? Sehän sanoi eilen että on yrittänyt puuttua aiemminkin huonoon käytökseen ja nyt takavarikoi puhelimen ja laittoi arestiin. On myös menossa keskustelemaan. Minusta ap toimii oikein mallikkaasti.
Tän takia meillä on suomessa niin paljon väkivaltaa kun pahoinpitelijöitä säälitään ja yritetään ymmärtää. Kunnon rangaistus penskalle vaan niin oppii olemaan. Jonkun pitäis tintata tuota jätkää samalla tavalla turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin koulukiusatun ja koulussa hakatun teinin äitinä ihan vilpittömästi haluan tietää, että mitä hakkaajan päässä liikkuu. Mikä sun lapsen saa kiusaamaan? Onko kotona paha olla? Hakeeko hän huomiota? Ainakin mun pojan hakkaaja oli tosi epätasapainoinen nuori muutenkin joka pääsi pian nuorisokotiin harjoittelemaan rajojen noudattamista ja muiden ihmisten kunnioittamista. Nyt on ihan viimeinen hetki puhutella nuori tiukkaan sävyyn ja takoa sen päähän että tuomoista ei enään ikinä saa tapahtua. Hyvä kun otit kännykän pois. Jos kyseessä olisi oma poika, ei kännykkää saisi takaisin ennen kuin koko asia on selvitetty!
Oletko varma että ap:n lapsi on kiusaaja? Voi se olla kiusattukin. Ja taas toisinpäin, miksi sun teini on saanu turpaan? Oisko kuitenkin ollu hänessäkin jotain vikaa?
Nyt kun puhelin on takavarikoitu, lue sieltä pojan saamat ja lähettämät viestit. Onko kiusaamista puolin ja toisin? Eihän ole mitään hämäriä kuvioita, joihin teini on sekaantunut. Ja kyllä, nyt on oikeus ratsata kun on syytä epäillä rikosta
Jos tuo aresti ja puhelimen takavarikointi ovat ainoita asioita, joita osaat lapsellesi tehdä, kun hänellä on paha olo, ei ole ihmekään, että käyttäytyy huonosti.
Milloin olet viimeksi keskustellut hänen kanssaan? Ja keskustelulla en nyt tarkoita sitä, että kumpikin huutaa pää punaisena kirosanoja toisiaan päin. Keskustelulla tarkoitan sitä, että puhutaan niin kuin ihminen ihmiselle, ja kuunnellaan, mitä toinen sanoo, ja ajatellaan, mitä hän kenties tarkoittaa sanoillaan. Ja tämä siis molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo aresti ja puhelimen takavarikointi ovat ainoita asioita, joita osaat lapsellesi tehdä, kun hänellä on paha olo, ei ole ihmekään, että käyttäytyy huonosti.
Milloin olet viimeksi keskustellut hänen kanssaan? Ja keskustelulla en nyt tarkoita sitä, että kumpikin huutaa pää punaisena kirosanoja toisiaan päin. Keskustelulla tarkoitan sitä, että puhutaan niin kuin ihminen ihmiselle, ja kuunnellaan, mitä toinen sanoo, ja ajatellaan, mitä hän kenties tarkoittaa sanoillaan. Ja tämä siis molemminpuolista.
Tai siis tuota keskustelemista olisi pitänyt harrastaa jo vuosia sitten. Ja vaikka lapsella välillä noususu tunteet pintaan, vanhemman pitäisi pyrkiä pysymään rauhallisena, ja ohjata hermostunut lapsi/nuori rauhoittumaan, ennen kuin keskustelua jatketaan.
Hähäh tiiän ap:n pojan. Koko koulu nauraa sille. Nähtiin tänää ku se itki ja karju ku reksi vei sitä johonki varmaa juttelee xD
AP pojallasi on varmaan ADHD jos ei kykene keskittymään mihinkään ja hakee huomiota huonolla käytöksellään. Vaatii erityistoimia et saadaa raiteelleen tai muuten vaan pahenee
Annat poliisin hoitaa asian, koska poikasi on syylistynyt rikokseen. Saattaa ottaa opikseen kun virkavalta puuttuu asiaan. Näin toimisin itse. Tiukka kuri nyt ja paljon keskustelua siitä, miksi poikasi toimii kuten toimii. Ammattilaiset apuun. Soita poliisille ja kysy neuvoa mitä tehdä kun lapsi on syyllistynyt pahoinpitelyyn, saatat saada neuvoja sieltä.