Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini pahoinpiteli luokkakaverinsa. Niin epäonnistunut olo

Vierailija
23.11.2020 |

On jo pitkään tullut viestiä teinin huonosta käytöksestä. Siihen on koko ajan saanut puuttua, mutta se ei näköjään ole riittänyt. Tänään opettaja soitti, että mun poika oli hakannut luokkakaverin sellaiseen kuntoon, ettei koulukaveri voinut jatkaa koulupäivää. Heti kun tulin töistä kotiin määräsin pojan arestiin ja takavarikoin puhelimen. Helkkari kun sapettaa ja jopa pelottaa. Miten siitä on tuollainen tullut..

Kommentit (296)

Vierailija
201/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap paikalla? Millä mielin lapsi lähti kouluun? Toivottavasti eilen kun poika oli rauhoittunut juttelitte pojan kanssa asian läpi ja muistutit miten pitää ja miten ei pidä toimia. Hyvä kun haitte myös keskusteluapua. Muista myös hakea lapselle lääkkeiden tarkastukseen aika -ja antaa lapselle se lääke.

Eiköhän ap ole töissä..

Vierailija
202/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun joissain perheissä on taas liian kova kuri, ja sitten on näitä vanhempia kun heräävät asettamaan rajoja, ja valitettavasti aivan liian myöhään.

Itse olen sitä mieltä, että vaikka ei tarvitse muksua läpsimään ruveta niin kyllä karjaista saa. Jos on pelokone, töpseli irti ja kellariin joksikin aikaa ja puhelin viikoksi pois ja voisit kyllä myös tutkia puhelimen, jotta tiedät ettei kenties netinkään kautta ole sotkeutunut tyhmyyksiä tekemään. Ja koulusta kun pääsee, tulee suoraan kotiin eikä mene kaverien kanssa hillumaan. Sitten vain vietetään 2 viikkoa rauhaisia koti-iltoja. Voit sitten viisastella, että ompi varmaan mukavaa kun kaverit saavat porukoissa vapaa-aikaa viettää niin hän ompi kotona kotiaskareita tekemässä vanhempien kanssa.

Eli nyt se prkl kuri kotiin, etkä sitten lipsu!

Kyllä vielä tekisin omasta lapsestani lasun, niin vihainen olisin.

Arvaa jos tää hakattu tekee rikosilmoituksen sun jätkästäs, ja hakee lähestymiskieltoa? Ihan oikein ois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Fakta on, ettei lapsesi tule millään keskusteluilla ja hyssyttelyllä tuota lopettamaan. Vain totaalisen suhteettoman voimakas väkivalta lastasi kohtaan voisi lopettaa lapsesi harjoittaman väkivallan muita kohtaan.

Vierailija
204/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Fakta on, ettei lapsesi tule millään keskusteluilla ja hyssyttelyllä tuota lopettamaan. Vain totaalisen suhteettoman voimakas väkivalta lastasi kohtaan voisi lopettaa lapsesi harjoittaman väkivallan muita kohtaan.

Eli alkaisit lyömään omaa lastasi ja vastsisit väkivaltaan väkivallalla? Lapsi saa kotoa sen käsityksen tuon jälkeen että väkivalta on ok ja sitten ollaan pulassa. Ikinä ei saa lyödä vaikka kuinka ketuttais! Puhelin pois ja kotiarestiin. Arestin aikana hoidatte lääkityksen kuntoon ja käytte juttelemassa pojan kanssa tuon käytöksen taustoista. Pojalla on selvästi tosi paha olla, hae sille äkkiä apua ennen kuin tekee itselleen mitään peruttamatonta. Ja rakkautta älä peittele, vaikka näytät että teko oli väärin, sano silti että poika on sulle itsessään tärkeä ja rakas. Lapsi tarvitsee nyt äitiään kenties enemmän kuin koskaan!

Vierailija
205/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika sanoi että napsahti vaan päässä kun toinen alkoi ärsyttämään. Oli toinenkin lyönyt ja pahoinpidellyt. Pojalla syvä verinaarmu kaulassa. Nyt poika on ihan rauhallinen, eikä hänestä voisi päällepäin uskoakaan, että olisi tänään kenenkään kanssa tapellut. En tiedä syökö adhd lääkkeitä, mutta ne kyllä pojalla on. ap

Niin, toinen oli siis puolustautunut. 

Oli puolustautunut joo, mutta toisaalta hänhän oli kiusaamisen aloittanut. Ap:n poika puolustautui sanallista kiusaamista vastaan

Mikä oikeuttaa väkivaltaan? Mun kolmevuotiaskin tietää, että ei saa lyödä eikä potkia. Nyt on ap:n kasvatus mennyt pahemman kerran metsään..

Entä jos kiusattu jo pitkään ja raja täyttyi? Luulisin, että henkinen väkivalta loppui siihen. En kannata väkivaltaa, mutta ei niille kiusaajille voida todellisuudessa mitään tässä yhteiskunnassa, niin tavallaan ymmärrän jos poika hoitaa itse asian.

Vierailija
206/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyy vaikutelma, ettei pojan isä ole kuvioissa. Mitä siitäkin voi sitten päätellä?

Vierailija
207/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

Eli alkaisit lyömään omaa lastasi ja vastsisit väkivaltaan väkivallalla? Lapsi saa kotoa sen käsityksen tuon jälkeen että väkivalta on ok ja sitten ollaan pulassa. Ikinä ei saa lyödä vaikka kuinka ketuttais! Puhelin pois ja kotiarestiin. Arestin aikana hoidatte lääkityksen kuntoon ja käytte juttelemassa pojan kanssa tuon käytöksen taustoista. Pojalla on selvästi tosi paha olla, hae sille äkkiä apua ennen kuin tekee itselleen mitään peruttamatonta. Ja rakkautta älä peittele, vaikka näytät että teko oli väärin, sano silti että poika on sulle itsessään tärkeä ja rakas. Lapsi tarvitsee nyt äitiään kenties enemmän kuin koskaan!

Näyttää entisestäänkin olevna siinä käsityksessä, että väkivalta on oikein.

Kouluväkivallan takana ei ole väkivaltaisen koululaisen paha olo, vaan väkivallantekijä on luonnostaan sellainen kuin on. Empatiakykyisestä lapsesta ei TODELLAKAAN koskaan tule hakkaajaa vaikka olisi kuinka masentunut. Koulukiusaajat taas ovat yleensä luonnostaan immuuneja masennukselle ja ahdistukselle.

Vierailija
208/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi ei tule pääsemään korkeakouluun.

Tai siitä tulee Helsingin pormestari

Vierailija
209/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika sanoi että napsahti vaan päässä kun toinen alkoi ärsyttämään. Oli toinenkin lyönyt ja pahoinpidellyt. Pojalla syvä verinaarmu kaulassa. Nyt poika on ihan rauhallinen, eikä hänestä voisi päällepäin uskoakaan, että olisi tänään kenenkään kanssa tapellut. En tiedä syökö adhd lääkkeitä, mutta ne kyllä pojalla on. ap

Oli puolustautunut joo, mutta toisaalta hänhän oli kiusaamisen aloittanut. Ap:n poika puolustautui sanallista kiusaamista vastaan

Mikä oikeuttaa väkivaltaan? Mun kolmevuotiaskin tietää, että ei saa lyödä eikä potkia. Nyt on ap:n kasvatus mennyt pahemman kerran metsään..

Entä jos kiusattu jo pitkään ja raja täyttyi? Luulisin, että henkinen väkivalta loppui siihen. En kannata väkivaltaa, mutta ei niille kiusaajille voida todellisuudessa mitään tässä yhteiskunnassa, niin tavallaan ymmärrän jos poika hoitaa itse asian.

Tätä samaa jo eilen mietin. Pojalla on selkeästi tosi paha olo nyt. Ei missään nimessä pidä lähteä poikaa syyttelemään, voi olla tosi haavoittuvainen sisältä. Toki pitää pojalle osoittaa että teko oli todella väärin ja siitä hyvästä rangaistus tulla, mutta itse en huutaisi lapselle tai löisi (hyi kamala!) vaan oikeasti vaatisin kertomaan koko tilanteen taustan, vaikka lasta kuinka itkettäisi tai suututtaisi. Näiden viestien perusteella edes ap ei ole saanut pojasta kunnolla irti miksi lapsi suuttui. Parissakin viestissä ap kertoo vain että "jotain henkilökohtaista sen täytyy olla". Mielestäni jo tuo, että lapsi ei uskalla tai pysty kertomaan tilanteen taustoja kertoo siitä, että kyseessä ei ollut mikään normaali "no kun vähän ärsytti" napsahdus. Koita ap vielä jutella lapselle tänään. Lapsenkaan ei ole kiva mennä kouluun jos siellä kiusataan :/

Vierailija
210/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja äiti + jatkuvasti väkivaltaisesti käyttäytyvä teinipoika, todella paha yhdistelmä, sivusta seurannut miten nämä yh äidit ei saa poikiansa kuriin, pelkäävät lastansa ja yrittävät hyvittää ostamalla kaikkea, passamalla ja antamalla rahaa, eivät myönnä että tarvitsevat apua

Vierailija
211/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos AP:n lapsi oli oikeasti kiusaamisen uhri, silloin tilanteessa oli kyse puolustautumisesta. Kiusaamista ei pidä joutua vain sietämään, vaan kuspäiselle kiusaajalle ehdottomasti SAA antaa takaisin.

t. 207

Vierailija
212/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

Näyttää entisestäänkin olevna siinä käsityksessä, että väkivalta on oikein.

Kouluväkivallan takana ei ole väkivaltaisen koululaisen paha olo, vaan väkivallantekijä on luonnostaan sellainen kuin on. Empatiakykyisestä lapsesta ei TODELLAKAAN koskaan tule hakkaajaa vaikka olisi kuinka masentunut. Koulukiusaajat taas ovat yleensä luonnostaan immuuneja masennukselle ja ahdistukselle.

Ei välttämättä ole. Saattaahan se olla niinkin että poika ei enään tiennyt mitä muuta olisi tehnyt. Kiusaaminen on voinut jatkua tosi pitkäänkin. Olihan aiemminkin ollut tappelu, missä ap:n poika oli ollut uhri. Ehkä silloin ap:n lapsi ei tilannetta edes aloittanut... Eihän tuo tekoa oikeuta, mutta auttaa ymmärtämään lapsen käytöstä.

Vierailija
213/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule niin että tuollainen tappelu puhdistaa ilmaa. Jatkossa nämä tappelijat on todennäköisesti kavereita, koska tietää että kumpikin häviää jos nyrkit alkaa heilumaan. Naiset ei vain ymmärrä tätä miesten maailmaa.

On täysin eri asia jos vastapuoli ei olisi osallinen

Vierailija
214/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynikus kirjoitti:

Syntyy vaikutelma, ettei pojan isä ole kuvioissa. Mitä siitäkin voi sitten päätellä?

En tiedä miksi mutta vahva tunne ettei koko mies enää ole keskuudessamme. Olisiko ollut juoppo tai narkki. Tai lähtenyt oman käden kautta. Ei tosiaan anna kovin tasapainoista kuvaa nuoren kasvuympäristöstä

Vierailija
215/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää kannattamassa netissä rikosoikeudellisen vastuuikärajan alentamista. Lapset eivät ymmärrä rajojaan. 

Kyllä AP:n pojan tapaiset nuoret pahoinpitelijät ymmärtävät täydellisesti mitä tekevät, mutta heitä ei vain haittaa toimia väärin. Tämä ei tule muuttumaan koko loppuelämän aikana.

Älä puhu paskaa. Meistä tappeli kaikki ja kaikki meistä on nykyään menestyneitä ja koulutettuja

Vierailija
216/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Stubbistakin pääministeri!

Vierailija
217/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki pitää pojalle osoittaa että teko oli todella väärin ja siitä hyvästä rangaistus tulla, mutta itse en huutaisi lapselle tai löisi (hyi kamala!) vaan oikeasti vaatisin kertomaan koko tilanteen taustan, vaikka lasta kuinka itkettäisi tai suututtaisi. "

Johan on julmaa, VAATISIT. Etkö ymmärrä kuinka julmaa sellainen on? Herkän lapsen psyyke ei sellaista kestä. Hyi, sinua.

Vierailija
218/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule niin että tuollainen tappelu puhdistaa ilmaa. Jatkossa nämä tappelijat on todennäköisesti kavereita, koska tietää että kumpikin häviää jos nyrkit alkaa heilumaan. Naiset ei vain ymmärrä tätä miesten maailmaa.

On täysin eri asia jos vastapuoli ei olisi osallinen

Ei mun lapsi (nyt jo aikuinen) ikinä tapellut ja hyvin on elämässä menestynyt. Kavereitakin on paljon. Myös tasapainoinen lapsi ja hyvin kasvatettu tytär. Ei väkivaltaa tarvitse elämässä pärjäämiseen

N65

Vierailija
219/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku roti ois jätkällä pitäny olla aikoja sitten. Näköjään tässä tapauksessa vanhemmat ovat kjlkeneet zilmät kiinni ja aukaisseet vasta kun on myöhäistä.

Aloittaja, turhaa enää kuria pistää, et mahda mitään enää.

Vierailija
220/296 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kynikus kirjoitti:

En tiedä miksi mutta vahva tunne ettei koko mies enää ole keskuudessamme. Olisiko ollut juoppo tai narkki. Tai lähtenyt oman käden kautta. Ei tosiaan anna kovin tasapainoista kuvaa nuoren kasvuympäristöstä

Ei ole meidän asia tätä miettiä. Voi olla arka paikka ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan