milloin saan palkan kun sain potkut kaupungilta kesken kuun?
milloin saan palkan kun sain potkut kaupungilta kesken kuun
Kommentit (22)
Smithh kirjoitti:
kertokaa. tuleeko kuun lopussa se raha? ja tuleeko eroraha?
Mikä eroraha?
Miten helvetin pahasti pitää tunaroida että saa kaupungilta potkut? Se minulle nyt heti selventäkää.
Sulla on irtisanomisaika, jos työsuhdetta ei purettu, johon kyllä tarvitaan erittäin painavat perusteet. Kännissä töissä, työnantajalta varastaminen tms...
Vierailija kirjoitti:
Smithh kirjoitti:
Mikä eroraha?
No varmaan kesälomat ynnä muut sen sellaiset ..
Sincc
Oletko koskaan töissä käynyt ?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on irtisanomisaika, jos työsuhdetta ei purettu, johon kyllä tarvitaan erittäin painavat perusteet. Kännissä töissä, työnantajalta varastaminen tms...
Tai sitten ap ollut koeajalla, eikä siihen tarvita mitään painavia perusteita.
Seuraavan normaalin palkanmaksun yhteydessä, milloin se ikinä olisikaan ollut. Ja siinä maksetaan myös ns. lomaraha eli kertyneet lomapäivät.
en saanut edes varoitusta, olin koeajalla mutta olin kai niin paska vaikka tulin joka päivä puoli tuntia ennen töihinkin ja tein mitä käskettiin
paskaihminen kirjoitti:
en saanut edes varoitusta, olin koeajalla mutta olin kai niin paska vaikka tulin joka päivä puoli tuntia ennen töihinkin ja tein mitä käskettiin
No on sulle joku syy kerrottu. Et vain halua paljastaa sitä. Mun veikkaukseni on, että taisit käydä täällä palstalla vähän liian usein työajalla.
paskaihminen kirjoitti:
Ja leimasit työpäivän alkaneeksi? Ja istahdit kahvihuoneeseen ekaksi tunniksi?
Vierailija kirjoitti:
paskaihminen kirjoitti:
No on sulle joku syy kerrottu. Et vain halua paljastaa sitä. Mun veikkaukseni on, että taisit käydä täällä palstalla vähän liian usein työajalla.
Ei tarvitse kertoa mitään syytä, mutta yleensä jotain ympäripyöreää sanotaan. Koeaika kestää yleensä kolme kuukautta ja sulla jäänyt sekin vajaaksi, joten ei noita loma-ajan palkkaa ja lomarahaakaan ole paljon ehtinyt kertyä.
Voi mennä pitkäänkin. Veikkaisin että joulukuun neljäspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan normaalin palkanmaksun yhteydessä, milloin se ikinä olisikaan ollut. Ja siinä maksetaan myös ns. lomaraha eli kertyneet lomapäivät.
Työsuhteen päättyessä pitää saatavat maksaa heti, käytännössä lain mukaan työnantajalla on muutama päivä aikaa maksaa. Ei tarvitse odotella palkkapäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhteen päättyessä pitää saatavat maksaa heti, käytännössä lain mukaan työnantajalla on muutama päivä aikaa maksaa. Ei tarvitse odotella palkkapäiviä.
Noup. Kunnalla on kaksi maksupäivää. Kuun viimeinen päivä ja puolessa välissä. Vakituisille tulee palkka aina 13.pv ja määräaikaisille ja sijaisille viimeinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smithh kirjoitti:
Mikä eroraha?
No varmaan kesälomat ynnä muut sen sellaiset ..
Sincc
Oletko koskaan töissä käynyt ?
Ei ne mitään erorahoja ole, palikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noup. Kunnalla on kaksi maksupäivää. Kuun viimeinen päivä ja puolessa välissä. Vakituisille tulee palkka aina 13.pv ja määräaikaisille ja sijaisille viimeinen päivä.
Meille tulee aina 15. päivä, joten äläpäs taas lässytä.
Helsingin kaupungilla tulee palkka 14. vakkareille ja viimeinen päivä määräaikaisille, että odottelisin sitä viimeistä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minilexistä lainaus:
” Palkka on maksettava palkanmaksukauden viimeisenä päivänä, ellei muusta ole sovittu. Työsuhteen päättyessä myös palkanmaksukausi päättyy. Työntekijällä on oikeus saada lopputili työsuhteen päättyessä. Työsuhteen päättyessä purkamiseen, on työntekijällä oikeus saada lopputili välittömästi työsuhteen päätyttyä.”