Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sisustustyyli on mieleisesi, mikä taas näyttää kamalalta?

Vierailija
27.07.2006 |

Mitä värejä ja materiaaleja suosit?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai edes väriin. Monet kodit miellyttävät silmää, vaikka olisivat aivan erilaisia keskenään. Meillä on kotona mukavaa ja kodikasta, sellainen lämmin tunnelma. Itse viihdytään tällaisessa parhaiten, ei olla niinkään esteetikkoja. En viihdy likaisessa tai pahanhajuisessa huushollissa, muita kriteerejä ei ole.

Vierailija
22/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä kikoilla saa sisustusta muutettua helposti ajan henkeen sopivaksi, esim. tyynyillä, huonekasveilla, kynttilöillä, tuikuilla, torkkuhuovilla, pöytäliinoilla, päiväpeitteillä, jne.

En voi sietää Sotka/Masku/SuomiSoffa-tyyliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rakastan vanhoja huonekaluja ja tavaroita ja keräilen niitä kirppareilta :) Antiikistakin pidän, mutta niihin ei ainakaan vielä ole varaaa. Tykkään romanttisesta tyylistä! Mutta yksinkertaisesta sellaisesta, en mistään ylenpalttisita pitsihörsöjutuista :) Pidän tummasta puusta (vaikka siinä pöly näkyykin:) mutta vastapainoksi pitää olla valkoiseksi maalattua. Siihen voi sitten yhdistellä eri väreillä maalattuja huonekaluja. Vaaleasta puusta saati lastulevystä en tykkää yhtään!!

Ajan patina saa tosiaan näkyä huonekaluissa. Rapistunut maali ei haittaa, jos maali on kauniisti kulunutta. Mutta ei mulla kaikki huonekalut ole vanhoja, sohva, matot ja verhot ovat uusia. Värien suhteen olen aika kaikkiruokainen, raikkaat murretut sävyt on ihania!

Sisustaminen on ihanaa!

Vierailija
24/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain syystä eniten miellyttävät 1940-50 luvulta olevat huonekalut. Sit tykkään just niistä 50-luvun matalista omakotitaloista ja rintamamiestaloista ja rakastan vinttihuoneita!! Nyt asun isossa punaisessa maalaistalossa, johon ei välttämättä tuo 50-luvun tyyli sovi. Tosta tyylistä tulee varmaan lapsuus mieleen, kun olen 60-luvulla syntynyt ja siks tuntuu kodikkaalta!

Vierailija
25/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nämä: lattian, joka ei ole muovimattoa tai vaaleaa parkettia.

Sellasen kivan tumman ruskean lämpöisen lattian. Helppohoitoset matot ja yhden pyöreän maton.

Kirkkaita värejä tekstiileissä ja seinillä paikoitellen. Tekstiilit ommeltu itse ts. myös luovia tilkkuratkaisuja. Moderneja ratkaisuja muihin sisustuselementteihin kuten koristeisiin, säilytykseen ja käyttöesineisiin yleisesti.

Selkeän huonejärjestyksen esim. kirjasto yhdistettynä työhuoneeseen erillinen. Kunnon kirjasto ja työtila kalusteet tilattuna yritys/

liikemyynnistä.

Valkokangas voi olla olkkarissa. Kunnon kahdet langattomat kuulokkeet. Teeveen erikseen seinätelineeseen. Ei mitään rönsyileviä koristeleikkauksia, ruskeaa, harmaata tai mustaa saatikka metallia kalusteissa.

Makkariin jossakin vaiheessa kunnon motorisoidun sängyn. Myös kaksi erillistä makkaria -minulle oma- toimisi. Tuo tuskin kuitenkaan toteutuu ekan osalta ikinä (mies vastustaa henkeen ja vereen) ja toisen osalta vain jos neliöt riittää siihen.

Lastenhuoneeseen lasten huonekalut jne. Koko asuntoon ei huonekasveja vaikka mies varmaan haluaa muutaman. Kunnolliset aidon näköiset tekokukat -muutama- kävis. Ja siis kerrostalo asunto.

Lasitettu parveke missä riippumatto tai lepotuoli, matto, pöytä, tuolit.

Kaksi vessaa ja tilava vaatehuone.

Vierailija
26/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään häiritseviä tekijöitä vaan tavaroille omat paikat.

Vierailija
27/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä valaistus ehdottomasti tärkeä. Turha pikkuhilpetööri ärsyttää ja sellainen sisustustyylien sekametelisoppa. Kaikki lastulevy hirvitykset myös. Kirpputorilook ahdistaa.

Vierailija
28/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tytön yhteisessä huoneessa on tummanpunaista samettia, mustaa pitsiä, tummaa puuta, " antiikki" matto. Yhden tytön huone taas on Japani-tyylinen, kun hän on oikea Japani-intoilija. Tykkään voimakkaista väreistä, varsinkin violetista ja tummanpunaisesta, ja synkästä, raskaasta tyylistä, pitsistä, sametista, paksuista villamatoista, mutta pojan pölyallergian takia en voi sitä ihan joka huoneessa toteuttaa. Eniten inhoan terästä ja pelkistettyä tyyliä. Romanttinen englantilaistyylikin viehättää enemmän.

Vierailija
29/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin rehellisyyden nimissä on sanottava, etten ole koskaan oikeasti käynyt sellaisessa, katsellut vain lehtikuvia.

Olen itse jotenkin toden teolla etsimässä " itseäni" tai siis sisustustyyliäni, kun monenlainen kiinnostaa ja niistä monesta pitäisi jonkinlaista linjaa saada soviteltua. Tykkään siis antiikista (arkisesta, ei kovin koristeellisesta eikä jykevästä), vähän kantrista, vähän meksikolaisentyyppisestä sekä murretuista väreistä, myös heleistä väreistä. Nyt alkaa maanläheisten värien ja kangasmateriaalien lisäksi vetää myös romanttinen tyyli ja esimerkiksi tilkkutäkkikankaat puoleensa. Että yhdistele siinä sitten...

Vierailija
30/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät valkoiset, lattiat laattaa ja tammiparkettia, lastenhuoneet tammilaminaattia.

Huonekalut valkoista, sävytettyä ja sävyttämätöntä puuta

Väriä taloon tulee tekstiileistä; verhot, matot, keittiöön pyyhkeillä ja patalapuilla, makuuhuoneeseen vuodevaatteilla, lastenhuoneet ovat värikkäitä kun siellä on isot kasat leluja hyllyissä ja koreissa

Väriteema vaihtelee mielialan ja vuodenajan mukaan, kesällä pinkkejä kukkakkuvioita olohuoneen vaalealla sohvalla, verhoissa ja maljakossa. Talvella tummaa sinistä, keväällä vihreää ja pääsiäisen keltaista... Jouluna punaiset sohvatyynyt, punaisia kynttilöitä ja tuikkuja, punaisissa kulhoissa pipareita...

Vaalea kylpyhuonekin on välillä sävytetty raikkaalla sinisellä, vihreällä, suklaisella ruskealla. Ja tähän tosiaan tarvii vain vaihdella tekstiilejä!!!

Vierailija
31/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan nykyajan pelkistettyä modernia tyyliä. Siitä puuttuu lämpö ja henki minun mielestäni.

Vierailija
32/32 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vihaan nykyajan pelkistettyä modernia tyyliä. Siitä puuttuu lämpö ja henki minun mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi