Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka edelleen käytte baareissa, voisitteko kertoa miksi se on niin tärkeää?

Vierailija
23.11.2020 |

Eikö voisi nyt pitää pari kuukautta taukoa pahimpaan aikaan?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Ihmetellyt samaa.

Maailmalla kuolee miljoonia ihmisiä, mutta suomalaisen on pakko päästä baariin viinaa juomaan ja sitä elinkeinoa valtion taholta suojellaan..

Eikö niitä kavereita voi nähdä selvinpäin?

Aika monen kohdalla sosiaalisessa kanssakäymisessä alkoholi on toisarvoinen asia. On siis aika sama, juoko pari kaljaa vai pari lasillista tuoremehua. Viruksen tattumisen kannaltakaan ei ole väliä, onko juomassa alkoholia vai ei. Kaljan ostaminen kaupasta ja juominen kotona tulee paljon halvemmaksikin kuin käydä baarissa. Sinne baariin mennään nimenomaan viettämään muiden kanssa aikaa. Toki porukan voisi kutsua kotiinsakin, mutta samalla tavalla virus leviää kotonakin, jos sinne on kertynyt isompi porukka. Ja nythän täällä pääkaupunkiseudulla on jopa suositus, ettei järjestettäisi isoja yksityistilaisuuksia.

Jos se alkoholinkäyttö on toissijaista ja ihan sama vaikka jois mehua, niin miksei ihmiset tapaa toisiaan Jungle Juicen tiskillä?

Jungle Juicessa ja vastaavissa paikoissa ei ole tarkoitus ryystää yhtä mehulasillista paria tuntia. Ne eivät ole paikkoja, joissa on tarkoitus istua pitkään. Niihin pysähdytään hetkeksi, juodaan juoma ja lähdetään pois. Baarissa taas voit istua vaikka 4 tuntia yhden ainoan lasillisen kanssa eikä kukaan tule häätämään pois eikä katso pahasti, miksi olet siellä vieläkin, vaikka et tilaa enempää. 

Nimenomaan.

Alkoholisti keksii aina tekosyyn.

Aina vika ja syy on jossain muualla kuin omassa toiminnassa.

Minäkin dokaan vain juhlapäivinä.

Tänään sohvakalustoni täyttää 2v 3kk.

Vierailija
62/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn baarissa koska on kiva nähdä kavereita. Miksi en kävisi? En pelkää koronaa enkä ole taipuvainen hysteerisyyteen.

Mutta hei haloo, muutama kuukausi tai korkeintaan vuosi tai kaksi niin voit taas tavata kavereitasi baareissa.

Kuinka läheisriippuvaisia ihmiset ovat?

Mulla on paljon kavereita, joita en ole nähnyt vuosiin, ilman mielenterveyden järkkymistä.

Sitten kun joskus nähdään, juttu jatkuu siitä mihin viimeksi jäi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain on sitä kul.lia saatava ja baareista löytyy irtosuhteita helpoiten. Sen kerran, kun yh pääsee viihteelle, niin silloin on toimittava nopeasti ja nirsoilematta.

Vierailija
64/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertille tämä aika on takuulla helmpompaa. En käynyt edes ennen koronaa baareissa. Liikaa ihmisiä, liikaa melua ja etenkin liikaa humalaisia. Jos menisin baariin, olisin siellä yksinäisempi niiden kaikkien ihmisten keskellä kuin kotona koronaeristyksissä. Täällä on seurana edes omat ajatukset ja mielikuvitus. 

Mutta ymmärrän ekstroverttejakin. Tämä on varmasti heille samanlaista kuin introvertille olisi pakkososiaalisuus aamusta iltaan. 

Vierailija
65/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te välitä siitä kuinka voitte levittää tautia muihin ihmisiin, omiin lapsiinne, vanhempiinne, isovanhempiinne, krapulamätön myyjiin ja mielettömän suureen joukkoon ihmisiä joita tapaatte tartuntanne ja sairastumisenne välisenä aikana?

Olemmeko todellakin tulleet täydellisen välinpitämättömiksi muiden hyvinvoinnista, emmekä välitä vaikka kapakkailtamme seurauksena joku ihminen kuolee?

Koronaan on kuollut reilusti alle 400 ihmistä tänä vuonna ja tavalliseen kausi-influenssaan voi kuolla vuodessa helposti 2000 ihmistä. 

Etkö ymmärrä vai etkö välitä asiasta?

THL laskee riskiryhmiin kuuluviksi 870 000 yli 70 vuotiasta ja 200 000 monisairasta ihmistä, joille koronatartunta on todennäköisesti kohtalokas eli johtaa kuolemaan.

Nyt koronavirus on jälleen kevään jälkeen levinnyt vanhusten hoitolaitoksiin ja mitä enemmän te pöljänderit haette niitä tartunroja kapakoista ja levitätte sitä ympärillenne, loppukädessä niihin kodinhoitajiin, vanhusten hoitolaitosten henkilökuntaan ja muihin ihmisiin jotka ovat riskiryhmien kanssa tekemisissä, sitä suuremmiksi kasvavat maamme koronakuolemien määrät.

Emme pysty suojaamaan maamme väestöstä yli miljoonaa ihmistä koronatartunnoilta, vaan ainoa keino estää kuolemia on viruksen nujertaminen ja siihen ei pystytä elleivät ihmiset lakkaa laittamasta omaa hyvinvointiaan ja kapakoissa luuhaamistaan lähimmäistensä terveyden edelle.

Ei ole näyttöä siitä, että virus leviäisi juuri baareista.

Käsittääkseni on näyttöä siitä, että virus leviää:

- paikoissa, joissa on paljon ihmisiä

- paikoissa joissa vietetään pidempiä aikoja

- paikoissa joissa on mahdotonta pitää turvavalejä syystä tai toisesta

- paikoissa, joissa alkoholi heikentää estoja ja voimistaa ääntä

Kaikki baarit eivät ehkä ole samanlaisia viruslinkoja mitä uutisissa on ollut, mutta aika hyvin noi kriteerit täyttyy missä baarissa vaan.

Baarit eivät ole ainoita leviämispaikkoja, mutta merkittäviä.

Vierailija
66/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te välitä siitä kuinka voitte levittää tautia muihin ihmisiin, omiin lapsiinne, vanhempiinne, isovanhempiinne, krapulamätön myyjiin ja mielettömän suureen joukkoon ihmisiä joita tapaatte tartuntanne ja sairastumisenne välisenä aikana?

Olemmeko todellakin tulleet täydellisen välinpitämättömiksi muiden hyvinvoinnista, emmekä välitä vaikka kapakkailtamme seurauksena joku ihminen kuolee?

Ihminen on aina ollut täydellisen välinpitämätön eläin. Jos tarkastelee historiaa, mitä muuta me olemme kuin potentiaalisia pahuuden, kurjuuden ja riiston ilmentymiä? Tässä ei sentään kukaan tee pahaa suoraan, ainoastaan välillisesti voi toinen menettää henkensä.

En käy baareissa, yritän parhaani muutenkin välttää levittämistä koronaa. Olen kuitenkin kypsä siihen, miten "yhtäkkiä" olemme muuttuneet pahoiksi, välinpitämättömiksi ja itsekkäiksi. Ei, me olemme aina olleet. Ei tämä ole sen kummempaa kuin tietoinen ilmaston ja luonnon tuhoaminen, diktatuurien salliminen, siviiliväestön tappamisen peittely sotarikostuomioistumelta (viittaan nyt niihin australialaisiin), naapurin perheväkivaltaan puuttumatta jättäminen, nettikiusaamimen ja sen kautta toisen ihmisen ajaminen masennukseen tai ihmiskunnan haluttomuus poistaa nälänhätä.

Mutta ei, ihmiset ovat tulleet yhtäkkiä välinpitämättömiä, koska joku saattaa tartuttaa koronan juuri sinuun.

Vierailija
67/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on aina ollut täydellisen välinpitämätön eläin. Jos tarkastelee historiaa, mitä muuta me olemme kuin potentiaalisia pahuuden, kurjuuden ja riiston ilmentymiä?

Tuo kyllä pitää paikkansa. Nyt olisi kuitenkin hyvä tilaisuus itse kullakin vähän kiillottaa kilpeään, ei se varmaan kaikilta onnistu kun oman napa on maailman keskipiste mutta ehkä on rajatapauksiakin, toivotaan.

Vierailija
68/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa suositukset vaihtui pakkoon kun ihmiset eivät piitanneet suosituksista. Sielläkin ihmisten mielenterveys kärsi liikaa, kun ei suositeltiin pitämään etäisyyttä muihin, välttämään poskipusuja ja illanistujaisia.

Niitä kavereitakin alkoi kuolla siihen pikkuflunssaan. Eikö se järkytä ettei enää ikinä näe heitä? Kunhan näki ennen sitä ainakin joka viikonloppu?

Suomi ei ole mitenkään erilaisessa asemassa koronaan nähden kuin muutkaan maat. Tulee jälkijunassa tartuntojen ja kuolemien suhteen, mutta kuinka kauan?

Vierailija
69/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn baarissa koska on kiva nähdä kavereita. Miksi en kävisi? En pelkää koronaa enkä ole taipuvainen hysteerisyyteen.

Mutta hei haloo, muutama kuukausi tai korkeintaan vuosi tai kaksi niin voit taas tavata kavereitasi baareissa.

Mulla on paljon kavereita, joita en ole nähnyt vuosiin, ilman mielenterveyden järkkymistä.

Käytät läheisriippuvuus-termiä nyt kyllä väärin, se ei tarkoita tuota. Toiseksi ihmisillä on tosi erilaisia elämäntilanteita; tietenkään sellaiset ihmiset eivät ymmärrä joiden sosiaalinen elämä ei liity baareissa käymiseen juurikaan. Itse olen nykyään niin onnellisessa asemassa että suurimmat sosiaaliset tarpeet täyttyvät kotona omasta parisuhteesta, mutta kun olin nuorempi olin sinkkuna aika yksinäinen ja asuin baarien lähellä kaupungin keskustassa. Ei ollut opiskelijayhteisöä eikä edes työkaveria, koska olin töissäkin koko ajan yksin. Parhaat ystäväni asuivat todella kaukana jopa eri maassa, mutta löysin tuttuja ja kavereita harrastuksesta jonka parissa vietettiin aikaa myös kuppiloissa. Silloin ne illat olivat viikon kohokohta, kun pääsi näkemään näitä tuttavia ja usein ilta myös jatkui baariin. Ei tehnyt mieli mennä kotiin pieneen asuntoon jossa ei odottanut ketään, odottamaan seuraavaa työpäivää jonka aikana en tulisi näkemään ketään. Jos korona olisi tullut silloin, olisi ollut kova paikka lopettaa tuo tapa kokonaan sillä kaikkien tuttujen kanssa ystävyys ei kuitenkaan ollut sillä tasolla että olisi ollut luontevaa nähdä keskenään jonkun kotona.

Baareissa käynti kun perustuu myös paljon siihen yllätykseen, ettet tiedä ketä siellä milloinkin kohtaa ja saatat tutustua uusiin ihmisiin. Sitten on tietysti myös alkoholin takia baareissa käyvät, mutta he nyt voivat juoda kotonakin. Itse en tuomitse baareihin kaipaavia, sillä ymmärrän että joillekin se merkitsee muutakin kuin lasillista. Ehkä se on vähän surullista, mutta noh, monen elämä on. Ei sellaista voi ymmärtää niin onnekas ihminen, jonka sosiaaliset suhteet perustuvat ystävän kanssa lenkkeilyyn tai kotona perheen kanssa ajanviettoon. Kaikilla ei ole sitä mitä pidätte itsellänne itsestäänselvyytenä. Yritetään mielummin ymmärtää lisää kuin tuomita, vaikka baarit ovatkin nyt riski.

Pitää myös muistaa, että baarin pitäjille tämä aika merkitsee ihan valtavia rahavaikeuksia ja monet heistäkin ovat perheellisiä. Omassa kaupungissa on pari kulttuurisesti merkittävää kuppilaa jotka tukevat paikallista taidetta ja pitävät kaupunkia edes jossain määrin kiinnostavana, olisi tosi ikävää jos nekin joutuisivat nyt lopettamaan kokonaan. Mutta sovitaan sitten että tämäkin on itsekäs ja turha toive ja jos elämäni olisi oikeasti merkityksellistä niin pärjäisin ilman.

Vierailija
70/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minä tartuttaisin yhtään ketään? Osaan pitää turvavälit ja jos joku riskiryhmään kuuluva ihan väkisin tunkee iholle, niin se on ihan oma ongelmansa. En todellakaan aio lopettaa normaalia viikonloppujen viettoa jonkun viruksen takia, joka saattaa olla vaarallinen n. 2:lle% ihmisistä.

Ihan normaalisti ollaan kaveriporukalla liikuttu baareissa ja laivallakin eikä edes tunneta ketään, jolla korona olisi ollut. Että se niistä kauhukuvista.

N33

Vierailija
71/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en kävisi? En aio muuttaa elämääni jonkun koronan takia.

Eikä ilmeisesti muiden elämät paljon kiinnosta.

Joka kerta tää sama kaava. Voisitko kertoa, että miksei muiden elämät kiinnostaisi? Millä lailla muka baarissa kävijä olisi jotenkin itsekäs? Miksi kuvittelet, että se baarissa kävijä ei osaisi muissa tilanteissa pitää turvavälejä tai että ylipäätään tapaisi missään vanhuksia?

En voi käsittää tuota logiikkaa, että baarissa kävijä automaattisesti tartuttaisi jonkun random-mummon kauppareissulla. Jos ei riskiryhmäläiset osaa pitää turvavälejä, niin ei se sen baarissa kävijän vika ole. Ja onko niitä baaritartuntoja edes juurikaan ollut viime aikoina ja ylipäätään? Eipä ole ollut.

Vierailija
72/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät läheisriippuvuus-termiä nyt kyllä väärin, se ei tarkoita tuota. Toiseksi ihmisillä on tosi erilaisia elämäntilanteita; tietenkään sellaiset ihmiset eivät ymmärrä joiden sosiaalinen elämä ei liity baareissa käymiseen juurikaan. Itse olen nykyään niin onnellisessa asemassa että suurimmat sosiaaliset tarpeet täyttyvät kotona omasta parisuhteesta, mutta kun olin nuorempi olin sinkkuna aika yksinäinen ja asuin baarien lähellä kaupungin keskustassa. Ei ollut opiskelijayhteisöä eikä edes työkaveria, koska olin töissäkin koko ajan yksin. Parhaat ystäväni asuivat todella kaukana jopa eri maassa, mutta löysin tuttuja ja kavereita harrastuksesta jonka parissa vietettiin aikaa myös kuppiloissa. Silloin ne illat olivat viikon kohokohta, kun pääsi näkemään näitä tuttavia ja usein ilta myös jatkui baariin. Ei tehnyt mieli mennä kotiin pieneen asuntoon jossa ei odottanut ketään, odottamaan seuraavaa työpäivää jonka aikana en tulisi näkemään ketään. Jos korona olisi tullut silloin, olisi ollut kova paikka lopettaa tuo tapa kokonaan sillä kaikkien tuttujen kanssa ystävyys ei kuitenkaan ollut sillä tasolla että olisi ollut luontevaa nähdä keskenään jonkun kotona.

Baareissa käynti kun perustuu myös paljon siihen yllätykseen, ettet tiedä ketä siellä milloinkin kohtaa ja saatat tutustua uusiin ihmisiin. Sitten on tietysti myös alkoholin takia baareissa käyvät, mutta he nyt voivat juoda kotonakin. Itse en tuomitse baareihin kaipaavia, sillä ymmärrän että joillekin se merkitsee muutakin kuin lasillista. Ehkä se on vähän surullista, mutta noh, monen elämä on. Ei sellaista voi ymmärtää niin onnekas ihminen, jonka sosiaaliset suhteet perustuvat ystävän kanssa lenkkeilyyn tai kotona perheen kanssa ajanviettoon. Kaikilla ei ole sitä mitä pidätte itsellänne itsestäänselvyytenä. Yritetään mielummin ymmärtää lisää kuin tuomita, vaikka baarit ovatkin nyt riski.

Pitää myös muistaa, että baarin pitäjille tämä aika merkitsee ihan valtavia rahavaikeuksia ja monet heistäkin ovat perheellisiä. Omassa kaupungissa on pari kulttuurisesti merkittävää kuppilaa jotka tukevat paikallista taidetta ja pitävät kaupunkia edes jossain määrin kiinnostavana, olisi tosi ikävää jos nekin joutuisivat nyt lopettamaan kokonaan. Mutta sovitaan sitten että tämäkin on itsekäs ja turha toive ja jos elämäni olisi oikeasti merkityksellistä niin pärjäisin ilman.

Olen eri kuin se jolle vastasit, mutta ymmärrän tosi hyvin mitä kirjoitit.

Hinta vaan on liian kova, kun katsoo kuolintilastoja muualla. Ihmisille ja baareille tulee äkkiä se että kestokyky ylittyy kun tosiasiat lävähtää naamalle.

Voisi olla parempi yrittää elää normaalielämästä poikkeavalla tavalla vähän aikaa kuin tanssia kuoleman kanssa liian aikaisin ja kuvitella voittavansa. Kaikki me kuolemme joskus, mutta silti.

Vierailija
73/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on niin kivaa ja mukavaa nähdä ihmisiä + etsiä seksiseuraa.

Vierailija
74/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen juttu. Olen itse noudatettu suosituksia ja pysytty poissa tuollaisista paikoista, tosin eipä mua kauheasti mitkään baarit kyllä muutenkaan kiinnosta. Moni muu juttu, kuten teatteri, sen sijaan kiinnostaa ja siksi tämä tilanne nyt ärsyttääkin. Teattereissa on hoidettu järjestelyt hyvin, toisin kuin todennäköisesti baareissa eli nyt tuntuu siltä että rankaistaan taas niitä jotka ovat kokoajan hoitaneet hommansa.

Kaipa ne baaritkin sitten jollekin ovat tärkeitä, minun kaveripiirissäni on tosin ihan muutama ihminen jotka ovat siellä kevään jälkeen käyneet eikä heistäkään kukaan säännöllisesti, joten emme koe että baareissa käymisen välttäminen olisi jotenkin kovin vaikeaa. On aika monia asioita joita voi tehdä yhdessä ystävien kanssa jos haluaa, toki tämä nyt riippuu siitäkin millainen kaveripiiri kullakin sattuu olemaan. Jos ei pysty rentoumaan ilman alkoholia, niin onhan se hankalaa. Mutta kannattaisi miettiä tuota asiaa vähän syvemmältikin.

Vierailija
75/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin se jolle vastasit, mutta ymmärrän tosi hyvin mitä kirjoitit.

Hinta vaan on liian kova, kun katsoo kuolintilastoja muualla. Ihmisille ja baareille tulee äkkiä se että kestokyky ylittyy kun tosiasiat lävähtää naamalle.

Voisi olla parempi yrittää elää normaalielämästä poikkeavalla tavalla vähän aikaa kuin tanssia kuoleman kanssa liian aikaisin ja kuvitella voittavansa. Kaikki me kuolemme joskus, mutta silti.

Ai nyt baareissa käynti on jo "tanssia kuoleman kanssa"? 😂 Ohhoh, hyvin on median pelottelut iskeneet, jos todella pidät koronaa noin vakavana tautina. Koronan kuolleisuusprosentti on jotain 0,01. Lähes 100% koronan sairastaneista on parantunut. Mutta eihän niitä kerrota, kun median on pakko pitää yllä kauhukuvia ja pelotella hysteerisia ihmisiä.

Vierailija
76/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta tää sama kaava. Voisitko kertoa, että miksei muiden elämät kiinnostaisi? Millä lailla muka baarissa kävijä olisi jotenkin itsekäs? Miksi kuvittelet, että se baarissa kävijä ei osaisi muissa tilanteissa pitää turvavälejä tai että ylipäätään tapaisi missään vanhuksia?

En voi käsittää tuota logiikkaa, että baarissa kävijä automaattisesti tartuttaisi jonkun random-mummon kauppareissulla. Jos ei riskiryhmäläiset osaa pitää turvavälejä, niin ei se sen baarissa kävijän vika ole. Ja onko niitä baaritartuntoja edes juurikaan ollut viime aikoina ja ylipäätään? Eipä ole ollut.

Ei tulisi mieleenkään lähteä baari-illasta jonnekin hoivakotiin eikä mulla siellä ketään olisikaan. Jos kauppareissulla joku random riskiryhmäläinen tunkee iholle, niin se on kyllä sen oma vika. Mutta eihän mulla muuten ole edes sitä koronaa ja baarissa käyn juomassa alkoholia ja juttelemassa.

Vierailija
77/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan on kuollut reilusti alle 400 ihmistä tänä vuonna ja tavalliseen kausi-influenssaan voi kuolla vuodessa helposti 2000 ihmistä. 

Etkö ymmärrä vai etkö välitä asiasta?

THL laskee riskiryhmiin kuuluviksi 870 000 yli 70 vuotiasta ja 200 000 monisairasta ihmistä, joille koronatartunta on todennäköisesti kohtalokas eli johtaa kuolemaan.

Nyt koronavirus on jälleen kevään jälkeen levinnyt vanhusten hoitolaitoksiin ja mitä enemmän te pöljänderit haette niitä tartunroja kapakoista ja levitätte sitä ympärillenne, loppukädessä niihin kodinhoitajiin, vanhusten hoitolaitosten henkilökuntaan ja muihin ihmisiin jotka ovat riskiryhmien kanssa tekemisissä, sitä suuremmiksi kasvavat maamme koronakuolemien määrät.

Emme pysty suojaamaan maamme väestöstä yli miljoonaa ihmistä koronatartunnoilta, vaan ainoa keino estää kuolemia on viruksen nujertaminen ja siihen ei pystytä elleivät ihmiset lakkaa laittamasta omaa hyvinvointiaan ja kapakoissa luuhaamistaan lähimmäistensä terveyden edelle.

Yhen yhtä tartuntaa ei ole tässä kaupungissa baarista tullut. Kerran oli ollut oireeton koronaan sairastunut yökerhossa eikä siitä seurannut ainoatakaan jatkotartuntaa.

Sen sijaan koronaa on tullut venäläisten kaksoiskansalaisten mukana sekä levinnyt ihan vain perhepiireissä. Mutta tosiaan YHTÄÄN baarissa levinnyttä tartuntaa ei ole täällä ollut, vaikka kyllä nuo kuppilat on ihan normaalisti porukkaa vetäneet.

Ja miten minä tartuttaisin sen riskiryhmäläisen tai hoitajan, jos he (kuten minäkin) noudattavat suosituksia ja pitävät turvavälit? Minulla on mahdollisuus nähdä näitä ihmisiä ainoastaan kaupassa ja siinä tartunnan mahdollisuus on lähestulkoon olematon.

Vierailija
78/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään lähteä baari-illasta jonnekin hoivakotiin eikä mulla siellä ketään olisikaan. Jos kauppareissulla joku random riskiryhmäläinen tunkee iholle, niin se on kyllä sen oma vika. Mutta eihän mulla muuten ole edes sitä koronaa ja baarissa käyn juomassa alkoholia ja juttelemassa.

Eihän siinä mitään estettä olekaan, jos käytät arjessa maskia/etäisyyttä ja välttelet turhaa sosiaalista kontaktia. Vaan kuinka moni näin tekee?

Epäilen ettei ruokakauppa ole mikään merkittävä leviämispaikka, mutta esim. julkinen liikenne, kahvilat ja urheilupaikat sitä kyllä ovat. Eli vältteletkö siis näissä paikoissa käyntiä baarissa käynnin jälkeen 5 päivää? Esimerkiksi liikuntapaikoissahan on ollut kohtuullisen paljon altistumisia. Eli minusta on ihan ok, jos käytte baarissa kunhan kaikki käyttäytyvät vastuullisesti sieltä tultuaan, käytännössä siis vähintäänkin vältellä paikkoja jossa muut voivat sairastua, mikäli nappasit Koronan baari-illasta.

Vierailija
79/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään estettä olekaan, jos käytät arjessa maskia/etäisyyttä ja välttelet turhaa sosiaalista kontaktia. Vaan kuinka moni näin tekee?

Epäilen ettei ruokakauppa ole mikään merkittävä leviämispaikka, mutta esim. julkinen liikenne, kahvilat ja urheilupaikat sitä kyllä ovat. Eli vältteletkö siis näissä paikoissa käyntiä baarissa käynnin jälkeen 5 päivää? Esimerkiksi liikuntapaikoissahan on ollut kohtuullisen paljon altistumisia. Eli minusta on ihan ok, jos käytte baarissa kunhan kaikki käyttäytyvät vastuullisesti sieltä tultuaan, käytännössä siis vähintäänkin vältellä paikkoja jossa muut voivat sairastua, mikäli nappasit Koronan baari-illasta.

En käy liikuntapaikoilla tai kahviloissa. Olen etätöissä. Kerrot tuossa muuten itsekin, että liikuntapaikoista on koronaa saatu, toisin kuin baareista. Miksi liikuntapaikkoja ei ole vaadittu yhtä raivokkaasti suljettaviksi, niissä jopa työskentelee paljon vähemmän ihmisiä kuin baareissa?

Vierailija
80/86 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi järkevmnpää pysyä poissa urheilupaikoista, jos kerran niissä on paljon tartuntoja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi