Kotiäidin lapslisät väheni 49%! 7 lasta
Kotiäitinä minulla on 7lasta ja kun lapsilisäalenee 7% tule siitä Elon laskuopinmukaan 7 kertaa 7 eli 49prosentia. Koska loppuuu tämä kotiäitie alaistamien.
Kommentit (30)
Herranjumala, meillä on neljä lasta eli meillä pienenee tuon mukaan siis 28%!!! Luulin ensin että paljon vähemmän! Tuohan on melkein kolmasosa tai jotain!
Ei tuo kyllä nyt ihan Elon laskuopin mukaan noin mene. 7% laskee myös se kokonaissumma. 1103,39 -7% = 1026,15€
Voisin pitää provona, ellen olisi tässä taannoin opettanut prosenttilaskua työkaverille. Kyseessä oli nuori mies, joka on suorittanut kaksoistutkinnon lukiossa ja kauppaoppilaitoksessa, eli on ylioppilas ja merkonomi. Poika siis ei osannut laske prosentteja päässään kaksinumeroisista summista.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:38"]Voisin pitää provona, ellen olisi tässä taannoin opettanut prosenttilaskua työkaverille. Kyseessä oli nuori mies, joka on suorittanut kaksoistutkinnon lukiossa ja kauppaoppilaitoksessa, eli on ylioppilas ja merkonomi. Poika siis ei osannut laske prosentteja päässään kaksinumeroisista summista.
[/quote]
Ihan vaan ammattikoulussa, ei enää käytetä nimeä kauppaoppilaitos.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:38"]Voisin pitää provona, ellen olisi tässä taannoin opettanut prosenttilaskua työkaverille. Kyseessä oli nuori mies, joka on suorittanut kaksoistutkinnon lukiossa ja kauppaoppilaitoksessa, eli on ylioppilas ja merkonomi. Poika siis ei osannut laske prosentteja päässään kaksinumeroisista summista.
[/quote]
Ihan vaan ammattikoulussa, ei enää käytetä nimeä kauppaoppilaitos.
[/quote]
Väärin, entiset kauppaopistot muutettiin kauppaoppilaitoksiksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kauppaoppilaitos
Hahhah ihan oikein teille äityleille
Olen joutunut opettamaan %-laskuja yliopistotasolla (!) opiskelijoille, jotka kyllä kuvitellusta bruttopalkastaan osaavat verot vähentää kuvitellun vero%:n mukaan, mutta eivät muita %-laskuja.
Pitää varmaan erota kirkosta, että saa jostain säästettyä. Harmi kun Yle-verosta ei voi erota.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:06"]
Olen joutunut opettamaan %-laskuja yliopistotasolla (!) opiskelijoille, jotka kyllä kuvitellusta bruttopalkastaan osaavat verot vähentää kuvitellun vero%:n mukaan, mutta eivät muita %-laskuja.
[/quote]
No mitäs sitten? Opiskelen itsekin yliopistossa ja välillä harvoin tulee tosiaan vastaan ihmisiä, joilla saattaa mennä sormi suuhun kun tulee %-laskuja. Mutta kukaan ei ole noin uuno prosenttilaskuissa kuin ap. Ja nämä samat ihmiset kuitenkin laskevat haastaviakin integraali- yms. laskuja.
Tämänkin kommentin tarkoitus taisi olla vain dissata yliopistotutkintoa niin kuin täällä palstalla yleensäkin? Joo ei ne ihmiset mitään yli-ihmisiä ole vaikka yliopistostoa käyvätkin.
Miten kotiäidit muka osaisi, kun ei osaa kansanedustajatkaan: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339199462.html
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:28"]
Kotiäitinä minulla on 7lasta ja kun lapsilisäalenee 7% tule siitä Elon laskuopinmukaan 7 kertaa 7 eli 49prosentia. Koska loppuuu tämä kotiäitie alaistamien.
[/quote]
vittu mikä dorka.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:25"]
[/quote]
vittu mikä dorka.
[/quote]
Osu ja uppos.
Valitettavasti jostain pitää säästää. Onneksi sentään lapsilisistä, eikä esimerkiksi opiskelijoilta.
Positiivista kuitenkin, että kertolaskut hoituu. 7 kertaa 7 on todellakin 49!
[/quote]
Mene peruskouluun opettelemaan laskemista.
Ainoa, mitä mä toivon on, että ne lapset EI ole kotikoulussa...
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:06"]
[/quote]
No mitäs sitten? Opiskelen itsekin yliopistossa ja välillä harvoin tulee tosiaan vastaan ihmisiä, joilla saattaa mennä sormi suuhun kun tulee %-laskuja. Mutta kukaan ei ole noin uuno prosenttilaskuissa kuin ap. Ja nämä samat ihmiset kuitenkin laskevat haastaviakin integraali- yms. laskuja.
Tämänkin kommentin tarkoitus taisi olla vain dissata yliopistotutkintoa niin kuin täällä palstalla yleensäkin? Joo ei ne ihmiset mitään yli-ihmisiä ole vaikka yliopistostoa käyvätkin.
[/quote]
No ei ollut tarkoitus. Oli vain tarkoitus osoittaa että peruskoulun matematiikassa voisi olla tarpeen lisätä soveltavien laskutehtävien määrää. Arvostan sekä koulutusta että oppimista.
No ajattele jos olisi ollut 15 lasta niin maksu olisi alentunut 105% ja olisit joutunut alkamaan maksamaan lapsistasi valtiolle :o
Toivottavasti tämä oli provo eikä kukaan ole noin tyhmä prosenttilaskuissa...
MIksi teit 7 lasta? Olisko kannattanut miettiä jo toisen jälkeen, että miten maksat lasten kulut? Jos olet lestadiolainen niin pyydä Jumalalta, että maksaa sulle rahaa noista lapsista älä yhteiskunnalta....
Otan osaa kotiäiti. Mutta alapääsi on näköjään parempi (synnyttämään) kuin yläpääsi laskemaan