kuvat älypuhelimesta pilvipalveluun, miten? mikä palvelu?
Siirryin alkuvuodesta nykyaikaan ja ostin älypuhelimen ja tabletinkin. Nyt vasta aloin miettiä kuvien "säilytystä"... Ne saa varmaan automaattisesti tallentumaan johonkin pilvipalveluun niin että niihin pääsee käsiksi myös läppäriltä. Mikä palvelu on hyvä? Miten automaattinen synkronointi tehdään? Pitää varmaan kirjautua palveluun jotenkin, mutta en esim. haluaisi käyttää fb-tunnuksia niin, että ne on koko ajan "auki".
Osaisiko joku auttaa? Puhelin + tabletti on Samsung, eli androidilla mennään.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:48"]Tänks, tuosta oon kuullut ennenkin, joten lataan sen.
[/quote]Toinen on Googlen Drive. Toimii hienosti ja täydentää G-mailia
Mulla on sekä Dropbox-tili että Onedrive (entinen Skydrive). Jälkimmäiseen synkronoituu kuvat automaattisesti (mulla Windows-luuri), mutta käytän välillä myös Dropboxia.
Entä jos on mac ja iphone? Miten silloin laitetaan esim. kuvat pilvipalveluun?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:54"]Entä jos on mac ja iphone? Miten silloin laitetaan esim. kuvat pilvipalveluun?
[/quote]Maciin saa Dropboxin ja Googlen Driven ihan normaalisti. I-luurissa voi käyttää Applen i-Cloudia tai vaikkapa edellä mainittuja Droboxia tai Drivea
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:54"]Entä jos on mac ja iphone? Miten silloin laitetaan esim. kuvat pilvipalveluun?
[/quote]Maciin saa Dropboxin ja Googlen Driven ihan normaalisti. I-luurissa voi käyttää Applen i-Cloudia tai vaikkapa edellä mainittuja Droboxia tai Drivea
[/quote]
Mut eiks oo kätsympi olla molemmissa sama? Eli i-Cloud? Meneekö kuvat siihen automaattisesti?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:58"]
[/quote]
Mut eiks oo kätsympi olla molemmissa sama? Eli i-Cloud? Meneekö kuvat siihen automaattisesti?
[/quote]on tietysti kätsympi. Mutta voit ottaa käyttöön vaikka kaksi eri pilvipalvelua molempiin päätelaitteisiin.
Lataa google playsta dropbox ja tee sinne tili. Asetuksista sitten määrittelet automaattisen kopioinnin. Muitakin pilvipalveluita on, mutta tuo dropbox on aika kätevä.
Tänks, tuosta oon kuullut ennenkin, joten lataan sen.