Koska imettävillä äideillä ensimmäiset kuukautiset synnytyksn jälkeen?
Vauva syntyi n. 6 viikkoa sitten ja jälkivuoto loppui pari viikkoa sitten kokonaan. Tänään olen vuotanut taas verta, ei paljon, mutta kuitenkin.
Voivatko nämä olla kuukautiset? Vai mikä voisi olla verenvuodon syynä?
Sivuhuomautuksena, täysimetän vauvaani.
Kommentit (31)
Viisi viikkoa synnytyksen jälkeen alkoivat, ja siis imetin kyllä.
Mulla alkoi 2 viikkoa synnytyksestä, täysimetin 6kk, osittain 1v8kk
Menkat alkoi kun vauva 14kk. Imetin 13kk.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:34"]
Ei alkanut ollenkaan. raskaaksi kyllä tulin heti. Ensimmäinen lapsi syntyi tammikuussa ja seuraava lokakuussa :)
[/quote]
Kääx! Miten joku on kyennyt seksiin heti synnytyksen jälkeen? Tekikö hurjan kipeetä? :O
Miten voi tulla raskaaksi jos kuukautiset eivät ole alkaneet?
Kuukautiset alkoi 6 viikkoa synnytyksestä ja jatkui säännöllisinä. Täysimetys päällä. Toisen lapsen kohdalla sama.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:37"]
Miten voi tulla raskaaksi jos kuukautiset eivät ole alkaneet?
[/quote]
Eka ovulaatio, josta tulee raskaaksi, ja kuukautiset eivät tule, kun onkin jo raskaana. Muuten olisi tullut ovulaatiosta n. 2 viikon päästä menkat, mutta ei tulekaan, kun raskaus on alkanut.
Noin vuosi synnytyksestä. Imetin 1,5-vuotiaaksi saakka.
Ensimmäistä lasta en imettänyt ollenkaan. Kuukautiset alkoivat 4 vkoa synnytyksestä.
Toista lasta imetin 8 kk. Kuukautiset alkoivat 4 vkoa imetyksen loppumisen jälkeen.
Voiko imettäessä tulla raskaaksi?
4vko ja 4vko nuorimmat lapseni. Vanhempia sisaruksia en muista.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:55"]
Voiko imettäessä tulla raskaaksi?
[/quote]
Voi. Lasteni ikäero 11kk ja täysimetyksellä mentiin. En tosin luottanut sen ehkäisytehoon, vaan lapsi sai tulla kun oli tullakseen.
1 kk synnytyksestä oli ekat menkat. Ois ilmankin pärjännyt. Pitkä täysimetys molemmilla lapsilla ja silti näin :/
Molempien kohdalla kuuden viikon jälkeen synnytyksestä alkoi menkat. Jälkitarkastus sopivasti synnytysvuodon ja kuukautisten välissä. Ekan lapsen kohdalla itsekkin epäilin aluksi voiko olla jo kuukautisvuotoa, mutta kierto jatkui vaan normaalisti vaikka täysimetin molempia 6kk. Yöimetys loppui 7-8 kk ja molemmat lopettivat tissittelyn 1v 2kk. Kolmatta lasta tässä suunnitellaan :)
Jälkivuoto n.4 viikkoa ja siitä parin viikon päästä menkat
Mulla kaikkien neljän kanssa päivälleen neljä kuukautta synnytyksestä. Imetysaika vaihteli lapsesta lapseen (9 kk- 1 v 7 kk).
Joo, mulla alko ainakin yhtä nopeasti!
Minulla alkoi, kun vauva täytti 11 kk.
Minulla alkoi, kun lapsi oli 11 kk. Ja imetin myöskin lapsentahtisesti. Riippuu varmaan omista hormooneista, miten ne alkaa. En pitäisi tuota outona jos alkaisikin nyt, mutta kannattaa varmaan vähän tarkkailla ettei ole tulehdusta tms.
Mullakin alkanu kuukautiset molemmilla kerroilla 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Eli ihan mahdollista, että kuukautiset ap:lla kyseessä.