Ihana sarja tyo Toisen kanssa!
Sarja vetos muhun. olen itse ollut lastensuojelussa töissä. Sarjassa totuudenmukaista ei kyllä ollut se, että sosiaalityöntekijät juoksee kaupassa asiakkaiden perässä. Krista Kosonen pääroolissa on loistava.
Kommentit (53)
Yllättävän hyvä näin lapsettomankin näkökulmasta. En erityisemmin ole pitänyt Krista Kososesta, koska hän tuntuu olevan aina ja kaikkialla, mutta tässä sarjassa hän on positiivisesti yllättänyt.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:32"]Miina Maasolan tytär näyttelee sarjassa äitinsä roolihenkilön tytärtä, Ainoa.
[/quote]
huomasin kans. Näytti niin samannäköiseltä ja luinlopputejsteistä sitten nimen.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:19"]
Tykkään katsella mutta jotenkin ärsyttää se Saara. Mä en ole koskaan tajunnut/tykännyt sellaista ihmisistä jotka sekoilee julkisilla paikoilla. Selittelee ventovieraille jotain käsittämätöntä tai huutelee että mun pitikin jäädä tällä pysäkillä pois. Koko maailma seis kun mulla on vaikeaa. Argh!
[/quote]
Mua ei muuten häiritse se, että pyörii omissa ajatuksissaan, mutta ärsyttää reaktion hitaus. Itse olisin kiireen vilkkaa selittänyt, miksi lähdin sen lapsen kanssa vaateostoksille. Tommonen haavi auki -toljottelu on mun mielestä katsojan aliarvioimista.
[/quote]
Todennäköisesti tarkoituksena oli antaa lapsen säilyttää kasvonsa, antoi lapselle mahdollisuuden kertoa se itse omalla ajallaan eikä keskellä kauppaa / julkista tilaa.
Katsoin juuri molemmat jaksot yle areenasta (kiitos suositusten) ja yllätyin positiivisesti sarjan tasosta. Onpas mainio sarja!
Lapsettomana samaistuin siihen Laura Malmivaaran esittämään hahmoon kohtauksessa, jossa istui tuparijuhlissa pöydän ääressä ainoana lapsettomana sinkkuna ja kuunteli muiden mammojen juttuja rintamaitokahvista yms :D
Sarja on ihan älyttömän ennalta-arvattava ja naiivi. eritysesti loppua kohden. Lapsettomuudesta se ei kerro mitään, Saarahan tulee tyyliin tokassa jaksossa raskaaksi. Tää on just sellanen et kaikki odottavat tykkää. Pumpulia ja kaikkki ihan hehkeetä raskautta. LAvastukset tai sarjan asuntojen sisustukset on kyllä hienot!
Oi ja voih, toisiks viimenen jakso katsottu ja nyt vasta tajusin et tää on uusinta ja kaiken lisäksi vaan 6 jaksoa, ihmettelinkin et mitähän täs viel tapahtuu ku kohta jo synnyttää. Heh! Mut itse tykkäsin. Ja kyllä täytyy myöntää et haikea fiilis tulee kun katsoo Miinan näyttelemistä mut en sen takia kyllä katsomatta jättäisi. Sama homma myös edes menneissä laulajissa, haikeena kuuntelee jos sitä ajattelee, mut ylpeä saavutuksista :)
Ja en ole Kososen vihaaja, mut kyllä se tässä näytti viimeistään et siin on ainesta! You go girl :)
En pysty Miina Maasolan vuoksi katsomaan sitä, ajatus hänen kuolemastaan kummittelee koko ajan häiritsevästi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:45"]
En pysty Miina Maasolan vuoksi katsomaan sitä, ajatus hänen kuolemastaan kummittelee koko ajan häiritsevästi.
[/quote]
No hohhoijaa, oletko vähän yliampuva?
Itse sarjaan niin pidin myös kovasti :) Krista Kosonen näytteli ihan superhyvin ja uskottavasti, esim. siinä laiturilla ryypätessään... :D
Eikö kiinnosta katsoa hänen viimeiseksi jäänyttä näyttelijäntyötä?Jopa Leppilampi oli uskottava sarjassa, tuollainen tyyli sopisikin hänelle eikä mikään "maitopoika". Kimmo- sarjassa Leppilampi niin epäuskottavaa katsottavaa, vaikka muuten Kimmo- sarjakin on tosi hyvä. Miina oli myös sarjassa Tukka auki, kuolinuutisten jälkeen tuli surullinen olo mutta ei se sarjan katsomiseen vaikuttanut.
Olen kiitollinen näistä hyvistä suomalaisista sarjoista. nykyään kaikki on vaan tositeeveetä. Kumpa alkaisi enemmän tulla suomalaisia sarjoja. Omiin suosikkeihini kuuluivat Kotikatu, Tahdon asia, Puhtaat valkeat lakanat, Kimmo, Vuoroin vieraissa, Klikkaa mua, Mustat lesket, Helppo elämä jne.
On kyllä tosi hyvä sarja, Krista Kosonen on todella hyvä. Musta ne hahmot on jotenkin ihania, joka jaksosta on tullu kyyneleet silmiin.
Pidän myös, ihanaa, että Suomessa on noin hyviä näyttelijöitä! Ja hienoa, että Miina Maasolan viimeiseksi roolityöksi jäi laadukas sarja. Osanottoni läheisille.
Joo, loistosarja! Tällä kertaa paras kohtaus oli se rintaliivikauppakohtaus. Jotenkin niin koskettava, kun täysin tuntematon ihminen osasi tukea sitä päähenkilöä juuri oikealla tavalla. Ja tarjos vielä karkkiakin. Ihana! :)
Katoin Telkusta, että tänään oli jakso 3/6, eli ei tule enää montaa jaksoa. Höh, luulin sitä vähän pitemmäksi sarjaksi. Mitenhän tuossa loppujen lopuksi käy?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 23:22"]
Joo, loistosarja! Tällä kertaa paras kohtaus oli se rintaliivikauppakohtaus. Jotenkin niin koskettava, kun täysin tuntematon ihminen osasi tukea sitä päähenkilöä juuri oikealla tavalla. Ja tarjos vielä karkkiakin. Ihana! :)
[/quote]
Mulle tuli tuosta kohtauksesta mieleen Sinkkuelämää-Miranda, joka äitinsä kuoleman jälkeen sai lohtua rintaliivikaupan myyjättäreltä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 23:22"]
[/quote]
Mulle tuli tuosta kohtauksesta mieleen Sinkkuelämää-Miranda, joka äitinsä kuoleman jälkeen sai lohtua rintaliivikaupan myyjättäreltä.
[/quote]
Mulla tuli aivan sama!
Mietin sitä, että mistä se mies tiesi kysyä Helenalta (näyttelee Laura Malmivaara), että milloin hän on jäänyt leskeksi? mainittiinko asiasta jossain kohtauksessa, että mies sai siitä tietää?
Miina Maasolan tytär näyttelee sarjassa äitinsä roolihenkilön tytärtä, Ainoa.