YTK:laiset! Vaatikaa työnantajaa irtisanoutumaan TESsista
Kommentit (11)
YTK laiset vaihtakaa edullisempaa kassaan. YTK on kusetusta.
Ei noudateta tessejä meillä. En ole riistetty. Pystytään sopimaan työnantajan kanssa ihan kaikesta ilman liittoja. Ytk jäsen olen, jotta on jokin työttömyyskassa varmuuden vuoksi.
Eipä yhtään yllätä ettei kukaan vaadi irtautumista tessistä työpaikallaan.
Kyllä YTKn jäsenille kelpaa AY-liittojen neuvottelemat sopimukset, mutta itse ei olla valmiita tukemaan liittoja
Vierailija kirjoitti:
Teille ei edes vuosikorotukset kelpaa? Ne jotka saatte, vaikka vapaamatkustatte ilman liiton jäsenyyttä?
Täysi vitsi jotkut vuosikorotukset. Vuokrakin nousee yleensä enemmän, saati kaikki muu kustannusten kallistuminen. Tappiolle jää joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Ei noudateta tessejä meillä. En ole riistetty. Pystytään sopimaan työnantajan kanssa ihan kaikesta ilman liittoja. Ytk jäsen olen, jotta on jokin työttömyyskassa varmuuden vuoksi.
Minkälainen työsopimus sinulla on?
Mistä kaikesta sovitte työnantajan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Teille ei edes vuosikorotukset kelpaa? Ne jotka saatte, vaikka vapaamatkustatte ilman liiton jäsenyyttä?
Luuletko että mikään liitto neuvotteli minulle sen korkeimman korotulseni koskaan, eli 1200 €/kk? Tai palkkani ylipäätään, jonka myötä nimeni on verottajan kateuslistoilla?
Vierailija kirjoitti:
Eipä yhtään yllätä ettei kukaan vaadi irtautumista tessistä työpaikallaan.
Kyllä YTKn jäsenille kelpaa AY-liittojen neuvottelemat sopimukset, mutta itse ei olla valmiita tukemaan liittoja
AY-liiton neuvottelemat sopimukset ovat aivan persiistä. En kuitenkaan pelkästään heitä ala syyttelemään, koska ollaan eletty valheessa jo ikuiset ajat ja he ovat toistaneet samaa mitä edeltäjänsä. Suuri vika tesseissä on, että työpanoksesta saatu tuotto jakaantuu aivan liikaa työnantajan taskuun.
Kai Hakaniemessä maksetaan pyhäkorvaukset?
Tessit ovat vain keinoja tehdä omistajataho rikkaaksi muiden työllä.
Eikö työehtosopimukset ole yleissitovia?