Analysoi raskausvaivojani kokeneempi
Raskausviikko 28. Tähän asti ollut oireetonta menoa kaikin puolin.
Nyt alkanut tuntumaan esim nauraessa nivusissa pistoa. Onko ne niitä liitoskipuja?
Sekä häpyluuta särkee välillä ulkopuolelta. Alkaako vauva laskeutua jo näin pian, että häpyluuta painaa? Vai mistä tämä. Pieniä on oireet vaikka näinkin pitkällä jo ollaan.
Ei supistuksia ole ollut myöskään. Onko se tavallista näinkin pitkällä. Vauva ei varmaan kovin äkkiä ulos halua?:D
Minkä kokoinen vauvan pää on suunilleen tässä vaiheessa, vauva taitaa viihtyä raivotarjonnassa.
Kommentit (5)
Kiitti! Oonko hullu kun toivoisin enemmän oireita, tulis vaan todellisemmaksi vaikka vauvan liikkeetkin tuntuu kyllä. :) Ehkä ne sieltä ehtii.
Massu on parissa viikossa levinny kovasti sivuille. Luulen että vauva on ollut RT jo jonkin aikaa. Ainakin viime tarkastuksesta asti (parin viikon takaa). Näinköhän pysyy jo loppuun asti?
Älä toivo, oo tyytyväinen, jos sulla on hyvä olo ja voit liikkua. Mä en voi juuri ollenkaan kaikkien vaivojeni takia.
Ensisynnyttäjällä se vauva mahtuu liikkumaan vähemmän kuin uudelleensynnyttäjällä. Uudelleensynnyttäjällä esim. sikiö voi olla kokonaan poikittain vielä tässä vaiheessa (oon muuten samalla viikolla kuin sinä). Vauva mahtuu kääntymään vielä ihan hyvin vaikka miten päin, ja tosiaan se, että vauva jäisi nyt raivotarjontaan, voi aiheuttaa sulle niitä vaivoja, esim. alkaa painaa jotain hermoa. Mutta sitä ei tosiaan voi ennustaa, kääntyileekö vielä vai jääkö tuohon!
2
Kiitos. Niinkuin arvata saattaa, ensimmäistä odotellaan. On tämä ihmeellinen asia, vaikkakin niin luonnollinen. Kesää odotellessa ja onnea loppuraskauteen 2! :)
Nivus- ja häpyluukivut taitavat molemmat olla liitoskipuja. Tai mulla on noita nivuskipuja koko raskauden ajan, voivat olla jotain muutakin, mutta normaalia kuitenkin.
En osaa sanoa pään koosta, mutta jos sikiö viihtyy RT:ssa, se todennäköisemmin haittaa sun liikkumista ja aiheuttaa kipuja.
Mullakaan ei ekassa raskaudessa ollut kauheasti harjoitussupistuksia, nyt on paljon, liikaakin, johtuvat elimistön rasituksesta (sairastaminen, stressi).