Asun Espanjassa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:01"]
Missäpäin Espanjaa ja paljonko siellä on talvella keskilämpötila?
Lähellä Fuengirolaa, haaveissa on myös muutto läheiseen Marbellaan. Keskilämpötila vaihtelee, jos sataa on kylmempi nyt päivällä +18C
[/quote]nuohan on ihan turistipaikkoja, puolivalmiita rakennuksia ja rapistuneita hotelleja ja rantabulevardi, samat on joka paikassa, ei paljon houkuttele,mutta jokainen tyylillään
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:00"]
Luulin, että asut jossain mielenkiintoisemmassa paikassa, mutta blaah Fuengirola. En muuttaisi sinne itse mistään hinnasta. Liikaa suomalaisia. Olin vuoden Pohjois-Espanjassa, pidin.
[/quote]
Etkö pitänyt edes Marbellasta? olen käynyt retkillä Marbellassa, Esteponassa, Malagassa ja pidän kovasti Etelä-Espanjasta
[/quote]
Minusta Etelä-Espanja oli hälyinen ja likainen, Pohjois-Espanja taas vihreä, rauhallinen ja siisti. Ehkä se on luonnekysymys, missä viihtyy :)
Lähinnä talven kylmempinä kuukausien lämpö kiinnostaa. Tarkoituksemme on viettää ensi talvi joko manner-Espanjassa ja Kanarian saarilla, jos vaan miehen työkuviot menevät suunnitelmien mukaan.
[/quote]
Kanarialla on lähes aina lämmintä :) joten jos haluatte lämpimään niin ehkä Kanaria olisi parhain vaihtoehto? kesällä siellä voi olla lämmintä +40C ja talvella lähes aina yli +20C. Minä en asu täällä Etelä-Espanjassa sään takia vaan työ, harrastukset ja ystävät ovat täällä :)
Oletko perheellinen? Onko eläminen siellä paljonkin halvempaa kuin täällä?
[/quote]
En ole. Eläminen tietyiltä osin on paljon halvempaa. Vuokrat ovat halvemmat kuin Suomen kaupungeissa ja useat asunnot valmiiksi kalustettuja. Vaatteet myös halvempia samoin ravintolat.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:03"]
Luulin, että asut jossain mielenkiintoisemmassa paikassa, mutta blaah Fuengirola. En muuttaisi sinne itse mistään hinnasta. Liikaa suomalaisia. Olin vuoden Pohjois-Espanjassa, pidin.
[/quote]
Etkö pitänyt edes Marbellasta? olen käynyt retkillä Marbellassa, Esteponassa, Malagassa ja pidän kovasti Etelä-Espanjasta
[/quote]
Minusta Etelä-Espanja oli hälyinen ja likainen, Pohjois-Espanja taas vihreä, rauhallinen ja siisti. Ehkä se on luonnekysymys, missä viihtyy :)
[/quote]
Työpaikkani on täällä Fuengirolassa. On ihanaa kesällä mennä rannalle ja uimaan heti töiden jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:05"]
Lähinnä talven kylmempinä kuukausien lämpö kiinnostaa. Tarkoituksemme on viettää ensi talvi joko manner-Espanjassa ja Kanarian saarilla, jos vaan miehen työkuviot menevät suunnitelmien mukaan.
[/quote]
Kanarialla on lähes aina lämmintä :) joten jos haluatte lämpimään niin ehkä Kanaria olisi parhain vaihtoehto? kesällä siellä voi olla lämmintä +40C ja talvella lähes aina yli +20C. Minä en asu täällä Etelä-Espanjassa sään takia vaan työ, harrastukset ja ystävät ovat täällä :)
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Lämmin ilma olisi toiveissa, joten siksi Kanaria on todennäköisempi vaihtoehto. Tarkoitus on mennä noin kolmeksi kuukaudeksi talvella. Manner-Espanjaakin mietimme, mutta siellä ei taida olla talvella riittävän lämmintä meidän makuun.
Olen itsekin katsellut noiden lehtimyyntifirmojen työnhakuilmoituksia. Onko työsi pelkkää puhelinmyyntiä? Onko sielläpäin tarjolla muita vastaavia (lähinnä toimistoalan) hommia, jotka eivät olisi telemarkkinointia? Suomalaisen työnantajan palveluksessa siis?
Kasvatatko kannabista? Siellähän pienimuotoinen kasvatus on laillista ja esim. parvekkeella, terassilla tai vaikka takapihalla ilmaston takia todella helppoa.
Onko Espanjassa kunnon talvea? Ja kuinka lämmintä talvella on? :)
... ja google translate kääntää tekstiä nätisti myös...
Tuleeko siitä mitään, jos käynnistelee keskustelua Katalonian tilanteesta vai meneekö homma tappeluksi alta aikayksikön?
[/quote]