Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Espanjassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
26.03.2014 |

Vastaan

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plin vastaavassa

Surkeeta

Selitän joskus

Vierailija
22/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikas siina, jos haluaa paskahommia tehda jatkuvasti, siella kun ei noin vaan loisitakaan rutikoyhan valtion rahoilla, ja muita toita on suomalaisena aika vaikeaa loytaa. Ei olis mun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:01"]

houkuttaako sua Suomen paluu missään vaiheessa elämää? mitä huhuja Fugessa liikkuu Suomalaisesta koulusta? Onko se käytännössä jo konkurssissa?

terveisin Malagasta

[/quote]

Houkuttaa välillä, mutta sään osalta ei. En tiedä suomalaisesta koulusta, mielestäni se on toiminnassa.

Vierailija
24/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:24"]

Mikas siina, jos haluaa paskahommia tehda jatkuvasti, siella kun ei noin vaan loisitakaan rutikoyhan valtion rahoilla, ja muita toita on suomalaisena aika vaikeaa loytaa. Ei olis mun juttu.

[/quote]

Asutko sinäkin ulkomailla missä maassa? vai miksi kirjoitat ilman ääkkösiä heh. Missä työssä itse olet? Mielestäni on parempi tehdä EDES jotain työtä kun vaan tulla etelään lorvimaan ja nostelemaan Suomen/toisen maan sosiaalitukia! itse arvostan kyllä ihan vaan hotellisiivojiakin, koska oikeasti tekevätkin jotain eivätkä elä ilmaisilla rahoilla. Ja pidemmän päälle palkka on useimmiten suurempi kuin sosiaalituki. Paskahommiksi en kutsuisi oman alan työtäni joka on todella joustava :) saan itse valita montako tuntia päivässä töitä teen ja välillä toimistossa menee vain se 4 tuntia. Meidän työpaikalla on lähistöllä myös uima-allas ja kesällä voin suunnata suoraan rannalle töistä. Ei pahempi tapa rentoutua töiden jälkeen. En vaihtaisi tätä työtäni ainakaan hampurilaisravintolan kassan työhön, en lakimiehen työhön, en siivoojan työhön, en tarjoilijan työhön.

Vierailija
25/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:58"]

Olin hiljattain lomalla Kanarialla ja kiinnitin huomiota, että kaikki hotellin henkilökuntaan kuuluvat tervehtivät vieraita viemällä käden (taisi olla vasen) rintakehälleen, niin että kämmen koski rintaan. Onko tämä tyypillinen espanjalainen ele, ei ole ennen tullut minulle vastaan?

[/quote]

Kyllä on :) ja eleitä on paljon muunkinlaisia

Vierailija
26/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:59"]

Hei ! Miten saisimme sieltä töitä,mies cnc koneistaja.Minä sairaanhoitaja.Molemmat osaa englantia?

[/quote]

kannattaa lukea Fuengirolalehti (linkitin sen tänne) kannattaa myös kysyä vapaita työpaikkoja ja etsiä niitä mol.fi tai eurespalvelun avulla.  Myös paikan päältä löytyy monenlaista hommaa ja pahitteeksi ei ole tutustua Fuengirolan suomalaisiin. On myös mahdollista että asuu kauempana tästä "turistipaikasta" ja tulee tänne töihin autolla/bussilla :) Kannattaa opetella ensin espanjan kieli jos työskentely jollain muulla alueella kiinnostaa. Suomen kielellä löytää työpaikkoja lähinnä aurinkorannikolta ja kanarialta. Siivoojan työhön ei vaadita mitään kielitaitoa tietääkseni

Vierailija
27/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuuko siellä helposti muihin suomalaisiin nuoriin aikuisiin? Missä / mitä kautta tapaatte?

Vierailija
28/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku on paskahomma niin lehtimyyja. Siivoojat ym. tekee sentään oikeaa ja arvokasta tyota, kaikki kunnia heille mutta tuskin kukaan voi sanoa rakastavansa teita hairikkoja. Eika teilla palkkakaan taida olla kummoinen jos se on pidemman paalle enemman kuin sosiaalituki, eli ei edes sen vertaa? En kylla tarkoita millaan pahalla, kai sita aikansa jaksaa mutta pidemman paalle kannattaa harkita jotain muuta. Itse asun tassa rajan toisella puolen Ranskan Rivieralla. Olen hotellivirkailija eika sekaan mikaan huippuduuni ole mutta kylla puhelintyon voittaa. Taalla on kuitenkin turvattu selusta, jos jaakin tyottomaksi.

Vierailija
29/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 01:09"]

Tutustuuko siellä helposti muihin suomalaisiin nuoriin aikuisiin? Missä / mitä kautta tapaatte?

[/quote]

Tutustuu, ite oon tutustunut muihin etenkin työn kautta. Voi myös tavata muualla. Rannoilla, kahviloissa, discoissa sun muualla näkee paljon suomalaisia.

Vierailija
30/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 01:12"]

Siis jos joku on paskahomma niin lehtimyyja. Siivoojat ym. tekee sentään oikeaa ja arvokasta tyota, kaikki kunnia heille mutta tuskin kukaan voi sanoa rakastavansa teita hairikkoja. Eika teilla palkkakaan taida olla kummoinen jos se on pidemman paalle enemman kuin sosiaalituki, eli ei edes sen vertaa? En kylla tarkoita millaan pahalla, kai sita aikansa jaksaa mutta pidemman paalle kannattaa harkita jotain muuta. Itse asun tassa rajan toisella puolen Ranskan Rivieralla. Olen hotellivirkailija eika sekaan mikaan huippuduuni ole mutta kylla puhelintyon voittaa. Taalla on kuitenkin turvattu selusta, jos jaakin tyottomaksi.

[/quote]

Miten pääsit hotellivirkailijaksi? onko sinulla alan koulutus vai pääsitkö jonkun tutun kautta? puhutko hyvin ranskaa? eikös se ole Välimeren maissa aika yleistä että hivuttaudutaan töihin tuttujen/miesystävän avulla :) Olen ylpeä itsestäni sillä hommasin tämän työn itse enkä kenenkään toisen apua tarvinnut työn saamiseksi. Siis olen kuullut sellaisiakin kokemuksia paljon ystäviltäni jotka asuvat Ranskassa ja Italiassa että on niin vaikea kun he eivät meinaa löytää töitä jos eivät tunne ketään paikallisia, paitsi ne kyllä löysivät heti työtä joilla oli paikalliset poikaystävät jotka hommasi sitten naisensakin samaan firmaan töihin! Vaikka tää puhelinmyynti olis kuinka "paskaa hommaa" tahansa niin siltikin olen ylpeä että itse työn hommasin enkä alentunut kerjäämään duunia vaikkapa espanjalaisen miehen avulla! Ja kyllä jotkut sellaista kai täälläkin harrastaa, keinonsa itse kullakin. Mutta nämähän onkin vain minun mielipiteitäni ja joku toinen voi ajatella sitten eri tavalla :) ja kun soitan ja asiakas ei halua tilata lehteä niin en pakota ketään tilaamaan, suljen ja soitan toiseen numeroon. Ainakaan meidän firmassa ei ole tyrkytysmeininkiä, saadaan siitä lisäliksaa jos onnistuu myymään mutta itse en ole tyrkyttäjäluonteinen joten näillä palkoilla mennään ja jos lisää tulee se on ok jos ei tule sekin on ok.

Vierailija
31/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 01:12"]

[/quote]

Oletko asunut Ranskassa jo viisi vuotta? eikö se raja ollut että Ranskassa täytyy asua yli viisi vuotta ennen kun voi saada sosiaalitukea jos jää työttömäksi..

Vierailija
32/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyjä. Onnea! teiltäkin hommat loppuu seuraavan viiden vuoden aikana...

Vierailija
33/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hablas espanol?

Vierailija
34/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutit Espanjaan? onko siellä lämmintä nyt? oletko opiskelija, au pair, vaihdossa? missä päin Espanjaa asut? omistatko talon Espanjassa? kuinka usein käyt Suomessa?

Vierailija
35/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Espanjaa ja paljonko siellä on talvella keskilämpötila? 

Vierailija
36/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

habals espanol?

Hablo un poco de español. Suomeksi sama kyllä puhun espanjaa vähän.

Miksi muutit Espanjaan?

Viihdyn Espanjassa :) koska haluan asua ja elää täällä

Onko siellä lämmintä nyt?

Päivällä noin +18C :)

Oletko opiskelija, au pair, vaihdossa?

En ole. Työskentelen suomalaiselle lehtimyyntifirmalle.

Missä päin Espanjaa asut?

Fuengirolan lähellä, merimaisemissa.

Omistatko talon Espanjassa?

En omista, vuokrat ovat täällä vieläkin halvat

Kuinka usein käyt Suomessa?

Pari kertaa vuodessa, keväällä tai viimeistään kesällä tulen Suomessa käymään :)

Vierailija
37/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perheellinen? Onko eläminen siellä paljonkin halvempaa kuin täällä?

Vierailija
38/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä talven kylmempinä kuukausien lämpö kiinnostaa. Tarkoituksemme on viettää ensi talvi joko manner-Espanjassa ja Kanarian saarilla, jos vaan miehen työkuviot menevät suunnitelmien mukaan.

Vierailija
39/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että asut jossain mielenkiintoisemmassa paikassa, mutta blaah Fuengirola. En muuttaisi sinne itse mistään hinnasta. Liikaa suomalaisia. Olin vuoden Pohjois-Espanjassa, pidin.

Vierailija
40/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Espanjaa ja paljonko siellä on talvella keskilämpötila? 

Lähellä Fuengirolaa, haaveissa on myös muutto läheiseen Marbellaan. Keskilämpötila vaihtelee, jos sataa on kylmempi nyt päivällä +18C

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä