Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahasta unesta herätys

Vierailija
26.03.2014 |

Vajaalla 4 vuotiaalla lapsella on viikottain 2-3 yötä jolloin näkee pahaa unta oikein ikävällä tavalla. Eli ressukka kiljuu kauhuissaan tai on todella vihainen jollekin/jostakin. En ole saanut lasta tokenemaan hellillä menetelmillä eli jos paijaan ja sanon se oli unta vaan, juttelen rauhallisesti jne niin lapsi ei reagoi ollenkaan. Hän saattaa näennäisesti vastata kuin olisi hereillä, mutta puheet on siinä unen aihepiirissä. Eli saattaa itkeä esimerkiksi että "älä heitä lelua pois" tai "minä en halua sitä, enkä sitä toistakaan". Tämä suru siitä lelusta jatkuu ja jatkuu. Kun puolestaan on peloissaan ja olen yrittänyt ottaa syliin tai halata kiljuu kahta kauheammin kun on osin edelleen pelottavassa unimaailmassa. En ole keksinyt muuta keinoa kuin korottaa ääntä ja komentaa lasta avaamaan silmänsä. Kun sitten viesti jossain vaiheessa menee läpi lapsi kyllä rauhoittuu nopeasti. Sitten halitaan ja pusitaan, lasi maitoa tms ja pian on taas unessa.

Mies äskettäin ihmetteli ääneen että on se kumma kuinka tylysti puhun lapselle kun toinen näkee pahaa unta, mutta itse olen siis kokenut että hyssyttely ei mene "jakeluun". Onko muita joilla vastaava kokemus?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi