Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä perhe = Läski perhe

Vierailija
26.03.2014 |

Perheemme on todella köyhä. En yksinkertaisesti saa budjetoitua rahoja riittämään terveelliseen ruokaan. Lapset keikkuvat ylipainon alarajoilla ja normaalin ylärajoilla, mieheni kai on jo ylipainoinen.. olen niin huono äiti.. mutta rahaa ei vaan ole.. mikä tähän avuksi? halvinta vaan on se makaroni ja peruna.. joka päivä syyllisyys..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:31"]

En myoskaan ymmarra miten koyha perhe voi olla samaan aikaan laski? Keitto, voileipa ja salaatti maksaa maksimissaan n. 2 euroa/henki/vrk. Lihomisen kannalta ei ole edes valia, vetaako euron juuston vai salaatti+keitto -aterian.

Peruna ei muuten edes lihota, vaan siina on reippaasti tarpeellista kaliumia. Tietty jos jokapaikkaan sotkee voita ja lihaa, lihominen on valitettavasti taattua.

[/quote]

miksikähän amerikoissa köyhät ovat lihavia?

siksi että kaikki epäterveellinen on halpaa...

milenkiintoinen aloitus, mutta tuskin ap on läski - perheestä puhunattakaan

Vierailija
22/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin olisi jollekin hyvä blogin aihe: terveellistä ruokaa edullisesti. Tottakai kauppa yrittää myydä ylijäämätuotteet eli kovan rasvan, sokerin ja valkoisen jauhon mahdollisimman hyvällä voitolla vähävaraisille milloin milläkin nimellä. Kannattaa aina muistaa että oma ainoa terveys ansaitsee parhaimpia mahdollisia saatavilla olevia aineita. Kauden tuotteita syömällä saat sekä edullista että vitamiinipitoisinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä, vaativat hiukan vaivannäköä tosin.

Tee itse hapankaalia. Maksaa n. 1€/kg ja sisältää mm. maitohappobakteereja, kuitua, c-vitamiinia ja eri entsyymejä. Yksi halvimmista ja terveellisimmistä ruoista mitä on.

Kerää nokkosta keväällä/alkukesastä ja kuivata. Saat erittäin ravintorikasta, monikäyttöistä ja hyvänmakuista kasvista aivan ilmaiseksi.

Vierailija
24/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vähemmän, teistä tulee hoikempia ja saatte säästöä.

Vierailija
25/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ja puolukkasurvos ovat yksi edullinen ja kevyt ateria. Laatikkoa kannattaa tehdä pakkaseen kun kaali ja/tai vähärasvainen jauheliha ja ohrasuurimot ovat tarjouksessa.

Vierailija
26/26 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan köyhiä, mutta ei me siltikään lihavia olla. Mun mielestä se epäterveellinen lihottava ruoka on kaikkein kalleinta. Ellei sitten jotain jauhelihakeittoa, kalakeittoa jne. lasketa jostain syystä epäterveellisiksi. Mä kartan kaikkea einestä ja epäterveellistä, koska usein ne on sellaisia ruokia, joita voi syödä vain yhtenä päivänä. Mun mielestä halvimmaksi tulee esim. joku kalakeitto, mitä voi syödä sitten seuraavanakin päivänä. Enkä esim. makaronilaatikkoa laske epäterveelliseksi ruuaksi. Siihen lisukkeeksi vaikka niitä pakastekasviksia, niin ei se nyt hirveän epäterveellistä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä