Lapsilisä on tarkoitettu lapsen käyttöön eikä
tilille säästöön. Siksi siitä on huomattu olevan varaa leikata, olettaisiin.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:35"]Onko se lapsilisä jotenkin korvamerkittyä? Saan yksinhuoltajana 150 euroa lapsilisiä. Säästöön menee 50-200 euroa kuukaudessa. En ole koskaan ajatellut, että se menisi juuri lapsilisistä, vaan että pyrin säästämään 5-15 prosenttia tuloistani joka kuukausi. ( 5% joka kuukausi heti ennen esim. laskujen maksuja, ja jos rahaa jää (yleensä jää jonkin verran), niin ne säästöön.
[/quote]
Säästätkö nuo rahat siis lapselle annettavaksi myöhemmin?
Mulla on viidennen vuoden myyjän palkka. Ja pkslisä kans siinä.
Eiköhän jokaisen lapsen elättämiseen mene sen lapsilisän verran rahaa. Mulla ainakin menee useampi satku lapseen kuussa. Isompi asunto, vaatteita, ruokaa, harrastuksia, suksia, luistimia, pyörää, kenkiä ym.ym. Lista on loputon.. Eli kyllä se kaikilla lapselle menee. Jos joku pystyy tuloistaan jotain säästämään niin eikö seole hyvä?
Lapsilisä laskee syntyvän väestön älykkyyttä, kuten kaikki muutkin lapsiperheen tuet. Syykin on yksinkertainen: Ennen näitä tukia lähiöissä mietittiin pitkään tehdäkö lapsi, kun jää vähemmän rahaa kaljaan, mutta nyt lasketaan montako kannattaa tehdä että saa sitä kaljaa...
Väestö jonka lisääntymistä tarvitaan kipeiten (korkeasti koulutetut) lisääntyy ilman tukiakin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:08"]
On ihanaa elää kun tietää, että säästötilillä oottaa melkein nelinumeroinen summa pahanpäivän varalle.
[/quote]
No äkkiä huomaat ettei se vajaa tonni ole raha eikä mikään...
[/quote]
9999e.
Ihmiset ovat niin erilaisia. Toisilla ei pysy mikään raha näpeissä ja toiset säästää pienistäkin summista. Kuten me. Ei mene kaljaan eikä kuppiloihin rahaa. Köyhien ongelma on usein se, etä jokainen euro polttaa taskussa ja taloudenpitotaidot ovat peffasta.
Pitääkö lapsia pykätä ylenmäärin, jos ei ole taloudellisia ja usein ei myöskään kasvtuksellesia resursseja suotu.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:07"]Hippasen alle 12e/tunti plus lisät tietty.
[/quote]Tosi hyvin kassaksi, vai teetkö muitakin hommia vai miten sait sovittua noinkin hyvin? Itse tienasin kassalla alle 7,5 e...