Mitä teillä syödään tänään päivälliseksi?
Kommentit (55)
Tein porkkanasosekeittoa, kaveriksi ruisleipää :P
Nakkikiusausta :). En syö kinkkua :D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:27"]
Meilläkään ei päivällisiä syödä kuin harvoin. Miten teihin mahtuu sitä sapuskaa niin monta satsia päivässä?
[/quote]
Minä taas ihmettelen, miten ihmiset pärjää ilman päivällistä! Usein kyllä tulee vastaan ihmisiä, jotka kummastelevat meidän tapaa syödä kaksi lämmintä ruokaa päivässä, vaikka meillä ei edes ole lapsia.
Syön lounaan kahdentoista, yhden aikaan, joten kyllä kuuden maissa on jo nälkä. Niiden välissä syön yleensä jonkun hedelmän, tomaatin, porkkanan tms. Iltapalaksi sitten puoli yhdeksän kieppeillä puolikas reissari ja teetä tai hedelmää. Jumppapäivinä tulee syötyä vielä enemmän.
Syödäänkö teillä sitten tosi isoja annoksia lounaalla, isoja välipaloja tai monta välipalaa? Vai pärjäättekö te ihan tosi pelkällä lounaalla ja iltapalla seuraavaan aamupalaan asti?
Minä vannoutunut lihansyöjä olen löytänyt yhden ainoan kokonaan kasvisruoan, mitä tykkään syödä. Sitä on kattilallinen hellalla tulollaan ja se on linssipataa. Hyvää myös kylmänä leivän päällä.
Kukkakaalimuhennosta ja kanankoipia :9
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:58"]
Minä vannoutunut lihansyöjä olen löytänyt yhden ainoan kokonaan kasvisruoan, mitä tykkään syödä. Sitä on kattilallinen hellalla tulollaan ja se on linssipataa. Hyvää myös kylmänä leivän päällä.
[/quote]
reseptiä kehiin!!! :)
Perunamuusia, jauhelihakastiketta (kalkkunanjauhelihasta ), keitettyjä porkkanoita, kurkkua ja tomaattia
Kevyesti keitettyä parsakaalia, vegepullia ja kastiketta.
Söimme jo iltaruoan, kalkkunakiusausta ja paistettua munakoisoa, (ei lapsia).
Possua kermakastikkeessa, lapin puikuloita ja glaseerattuja porkkanoita.
Syökö joku täällä tosiaan munakoisoa tai melanzanea? Kuulostaa eksoottiselta, en ole koskaan syönyt.
T. Lidl-mies.
kylmää nakkia ja kuumaa vettä by ilkka1
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 18:27"]
Meilläkään ei päivällisiä syödä kuin harvoin. Miten teihin mahtuu sitä sapuskaa niin monta satsia päivässä?
[/quote]
Montako satsia te siis syötte?
Me syödään yleensä
aamupala
lounas
välipala
päivällinen
(ja aikuiset syö vielä jotain pientä ennen nukkumaanmenoa, lapsi menee nukkumaan aiemmin)
tai vaihtoehtoisesti
aamupala
lounas
päivällinen
iltapala
Neljä satsia siis.