Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolainan takaisinmaksu

Vierailija
25.03.2014 |

Osaako joku sanoa, kun kaksi vuotta valmistumisesta tulee täyteen niin mitä jos ei ole töissä, niin millä maksetaan? Työttömyystuella? Tai jos olet äitiyslomalla, milläs sitten?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä anoin lykkäystä kun olin työtön tai hoitovapaalla tai kotihoidontuella, ja aina sainkin. Kelasta saa myös korkoihin tukea.

Vierailija
2/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tätä mietinkin että onko mahdollista lykätä maksua siihen asti että pääsee äitiyslomalta töihin! Kun lainaa ei kuitenkaan hirveitä määriä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:41"]

Kiitos! Tätä mietinkin että onko mahdollista lykätä maksua siihen asti että pääsee äitiyslomalta töihin! Kun lainaa ei kuitenkaan hirveitä määriä ole.

[/quote]Juu, pankkiin vaan sopimaan. Ja muista tosiaan kysyä Kelasta korkoavustusta. #2

Vierailija
4/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tuli maksuohjelma postissa heti 2kk valmistumisen jälkeen. Työttömyysturvalla ja osingoilla tuota lainaa makselen, onneksi sitä ei ole kovin paljon.

Vierailija
5/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kun lainan alkuperäinenkin maksuaika on aika pitkä (2*opintojen kesto), niin voi olla, että lyhennyksistä selviää äitiyslomallakin ihan kohtuullisen helposti.

Vierailija
6/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:41"]

[/quote]Juu, pankkiin vaan sopimaan. Ja muista tosiaan kysyä Kelasta korkoavustusta. #2

[/quote]

Ei tätäkään loputtomiin saa

Vierailija
7/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:42"]

No mulle tuli maksuohjelma postissa heti 2kk valmistumisen jälkeen. Työttömyysturvalla ja osingoilla tuota lainaa makselen, onneksi sitä ei ole kovin paljon.

[/quote]

tottakai se automaattiohjelma tulee automaattisesti, mutta sitä voi muuttaa, kun menee pankkiin sopimaan. Itse kaksinkertaistin maksuohjelman samantien.

Vierailija
8/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte maksaa, valtio maksaa. Senkun jätät rästiin. Josset tee töitä, ei kukaan sulta myöskään mitään vie (suojaosuudet sen verran korkeat). Luottotiedotkaan ei mene.

Vierailija
9/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:47"]

[/quote]

tottakai se automaattiohjelma tulee automaattisesti, mutta sitä voi muuttaa, kun menee pankkiin sopimaan. Itse kaksinkertaistin maksuohjelman samantien.

[/quote]

Niin voi. Minulla lainan takaisinmaksun määrää vähennettiin pyynnöstäni ja pankki ehdotti summaa joka oli alempi kuin itse olin ajatellut. Otin sitten sen summan. Jossain kohtaa oli tosi tiukka taloudellinen tilanne joten sain lyhennysvapaata 3 kk, maksoin vain korot. 

Että kyllä ne nämäkin asiat on pankin kanssa ihan sovittavissa.

Vierailija
10/13 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:47"]

[/quote]

[/quote]

Niin voi. Minulla lainan takaisinmaksun määrää vähennettiin pyynnöstäni ja pankki ehdotti summaa joka oli alempi kuin itse olin ajatellut. Otin sitten sen summan.

[/quote]

Anteeks mitä?

Vierailija
11/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:55"]

Anteeks mitä?

[/quote]

Sain pankilta opintolainan takaisinmaksuohjelman jonka mukaan minun tulisi maksaa pankille takaisin x euroa/kk. Menin pankkiin, selitin taloudellisen tilanteeni ja sanoin, että en ainakaan ihan heti pysty maksamaan kuukausittain summaa x. Pankissa ehdotettiin, että lyhentäisin lainaa pienemmällä summalla y kuukausittain. Olin itse ajatellut summaa z joka oli enemmän kuin pankin ehdottama summa y. Tartuin kuitenkin pankin tarjoukseen lyhentää lainaa takaisin summalla z.

Vierailija
12/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:47"]

[/quote]

No mulla hoitui maksuohjelman muutos ihan puhelimessa. En tehnyt muuta muutosta kuin vaihdoin lyhennykset maksettavaksi kaksi kertaa vuodessa ja sain jopa itse valita ne kuukaudet. Alkuperäinen maksuohjelma olisi ollut 12xvuodessa = palkkiokulujen maksimointi pankin eduksi. 

Pointti oli lähinnä se, että nykyisin pankit käy heti kimppuun, ei ne mitään kahta vuotta odottele.

Otin opintolainan silkkana sijoituslainana, joten siksi en kiirehdi sen takaisinmaksun kanssa :-)

Vierailija
13/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:55"]

Anteeks mitä?

[/quote]

Sain pankilta opintolainan takaisinmaksuohjelman jonka mukaan minun tulisi maksaa pankille takaisin x euroa/kk. Menin pankkiin, selitin taloudellisen tilanteeni ja sanoin, että en ainakaan ihan heti pysty maksamaan kuukausittain summaa x. Pankissa ehdotettiin, että lyhentäisin lainaa pienemmällä summalla y kuukausittain. Olin itse ajatellut summaa z joka oli enemmän kuin pankin ehdottama summa y. Tartuin kuitenkin pankin tarjoukseen lyhentää lainaa takaisin summalla z.

[/quote]

Korjaan: Tartuin kuitenkin pankin tarjoukseen lyhentää lainaa takaisin summalla y.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän