Hei:) Miten olette ratkaisseet vauvaikäisen päivähoidon?
Olen uudessa työpaikassa ja työnantaja on tehnyt selväksi, että äitiyslomani ei haluta venyvän kovin pitkäksi. Vauva syntyy kesällä ja toive on, että palaisin töihin täyspäiväisesti seuraavan vuoden alusta. Mä toivon, että saisin olla koko äitiysloman vauvan kanssa, mutta se on sitten ihan maksimi. Kotihoitoa pidän parhaana vaihtoehtona itse. Miten muut olette järjestäneet asian?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:12"]
Älä välitä, kyllä sulla on nköjään ihan yhtä hyvät mahdollisuudet tulla yhtä etäiseksi äidiksi lapsellesi kuin sunkin äiti oli.
[/quote]
Paitsi että juuri sen haluan välttää.
ap
[/quote]
Ahaa. No, ei se kyllä tuolla menolla onnistu.
[/quote]
Ongelmaahan mä tässä koitan selvittää. Ja onnistuttiin ennenkin, miksei nykyäänkin. Ei voi olla vain yhtä tapaa elää perhe-elämää.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:16"]
Älä välitä, kyllä sulla on nköjään ihan yhtä hyvät mahdollisuudet tulla yhtä etäiseksi äidiksi lapsellesi kuin sunkin äiti oli.
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Ongelmaahan mä tässä koitan selvittää. Ja onnistuttiin ennenkin, miksei nykyäänkin. Ei voi olla vain yhtä tapaa elää perhe-elämää.
ap
[/quote]
Ennenkin onnistuttiin mitä? Ei se läheinen suhde lapseen synny sillä, että sitä toivoo, vaan se syntyy sillä, että on se lapsen kanssa.
Ajattele, sä oot jatkanut tätä nyt kaksi vuotta. Huh huh!
Minä en saanut vakituista työpaikkaa, koska päätin lisääntyä ja olla lapsen kanssa.
Ei haittaa! Lapsi on jo 5v, toinen 2v enkä todellakaan ole menossa vielä töihin.
Haluan itse nähdä kun lapset oppii, MINÄ haluan itse opettaa heitä. Haluan oppia tuntemaan heidät.
Kumpi on oikeasti tärkeämpää? Työ vai sinun oma lapsesi? Minun ei tarvitsisi edes miettiä
Vastausta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:28"]
Minä en saanut vakituista työpaikkaa, koska päätin lisääntyä ja olla lapsen kanssa.
Ei haittaa! Lapsi on jo 5v, toinen 2v enkä todellakaan ole menossa vielä töihin.
Haluan itse nähdä kun lapset oppii, MINÄ haluan itse opettaa heitä. Haluan oppia tuntemaan heidät.
Kumpi on oikeasti tärkeämpää? Työ vai sinun oma lapsesi? Minun ei tarvitsisi edes miettiä
Vastausta.
[/quote]
Työ ei ole tärkeämpi, mutta se on osa mua. Yhtä tärkeitä olemme, minä ja vauva.
ap
Hoitaja kotiin hyvä vaihtoehto, niin toimitaan mm. usassa missä äitiyslomat lyhyitä.
Hoitaja kotiin hyvä vaihtoehto, niin toimitaan mm. usassa missä äitiyslomat lyhyitä.
Joku hakkasi lähetä-nappia ihan urakalla...
Tämän satuilijan mielenmaisema on todella vastenmielinen.
Muru, nää sun jutut alkaa ihan oikeasti mennä hiukan levottomiksi. Ottaen huomioon, miten naurettavan lapsellisia useimmat sun ajatuskuviot on, et mitenkään voi olla alle 30-vuotiaana yhdenkään itseäänkunnioittavan firman johtotehtävissä. Kaikki tuntemani lapsinerot, jotka alle 30-vuotiaina vetävät huikeeta uraa, ovat ihan oikeesti poikkeuksellisia yksilöitä älyllisesti eikä ne pohdi peppupanoja aihe vapaalla. Ne käyttää uraansa ihan hirveästi aikaa vaikkakin ovat huikean älykkäitä ja suoriutuvat useimmista tehtävistä meitä tavallisia kuolevaisia puolet nopeammin. Tämä profiili ei todellakaan sovi sinuun. Tai sitten se sun työpaikkas on joku diipadaapa-firma. Ehkä kiinteistönvälitysyritys, jossa olet myyntijohtajana? Siellähän näitä raflaavia titteleitä on. Ja, kun aiemmin tästä työstä puhuit, et sanallakaan maininnut johtotehtäviä, mutta paljon muuta kylläkin. Johtajia ei rekrytoida sellaisella prosessilla kuin sinut, jolloin annoit ymmärtää, että sun seksikkyytesi sai tämän uuden esimiehen sukat pyörimään jaloissa. Come on...
Edelleen, keksi parempia provoja. Tarinasi olisi uskottavampi, jos et yrittäisi nokittaa kaikkia kommentoijia. Tämä keskustelu uhkasi torppaantua, kun kommentoija eli minä, otin esille että ainoastaan johtajilla on tuo käytäntö, niin johan muru on kuin onkin johtaja! How very convenient.
t. 15
Ärsyttäviä vastauksia vaikka kysyt asiallisesti. Minulla on 4 lasta ja he ovat olleet 14kk, 6kk, 11kk ja 4kk kun olen palannut töihin. 6kk ja 4kk hoiti isänsä 2-3 vuotiaaksi asti. Mutta 14kk ja 11kk menivät päiväkotiin ja perhepäivähoitoon. Kaikkilla ihan hyvä äitisuhde isäsuhteesta puhumattakaan mielestämme. Minulla on pitkät lomat lasten kanssa se auttaa myös. Nuorin on nyt 4v. ja häntä kävin imettämässä kotona erikseen alussa. Meillä tämä on toiminut oikein hyvin, vaikka ainahan niitä arvostelijoita riittää. Suomessa on helppoa, ehkäpä helpointa maailmassa yhdistää äitiys ja työ. Minulla on kokemusta myös ulkomailta tästä hommasta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:44"]
Ärsyttäviä vastauksia vaikka kysyt asiallisesti. Minulla on 4 lasta ja he ovat olleet 14kk, 6kk, 11kk ja 4kk kun olen palannut töihin. 6kk ja 4kk hoiti isänsä 2-3 vuotiaaksi asti. Mutta 14kk ja 11kk menivät päiväkotiin ja perhepäivähoitoon. Kaikkilla ihan hyvä äitisuhde isäsuhteesta puhumattakaan mielestämme. Minulla on pitkät lomat lasten kanssa se auttaa myös. Nuorin on nyt 4v. ja häntä kävin imettämässä kotona erikseen alussa. Meillä tämä on toiminut oikein hyvin, vaikka ainahan niitä arvostelijoita riittää. Suomessa on helppoa, ehkäpä helpointa maailmassa yhdistää äitiys ja työ. Minulla on kokemusta myös ulkomailta tästä hommasta.
[/quote]
Tämän ketjun aloittaja ei ole mikään todellinen ihminen, vaan jonkun tylsistyneen fiktiivinen hahmo.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:26"]Olen uudessa työpaikassa ja työnantaja on tehnyt selväksi, että äitiyslomani ei haluta venyvän kovin pitkäksi. Vauva syntyy kesällä ja toive on, että palaisin töihin täyspäiväisesti seuraavan vuoden alusta. Mä toivon, että saisin olla koko äitiysloman vauvan kanssa, mutta se on sitten ihan maksimi. Kotihoitoa pidän parhaana vaihtoehtona itse. Miten
muut olette järjestäneet asian?
[/quote]
Vauvaikäisen päivähoito??? Voi vauvaparka.
[/quote]
ap
[/quote]