Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kiintymyssuhdetta kissaan

Vierailija
21.11.2020 |

Milloin tuo kissa antaa koskettaa itseään? Ei tee elettäkään että näyttäisi minulle että pitää minusta, ei pienintäkään... Vaikka lepertelen, leikitän ja ruokin. Tulee tosi surullinen oo :( kun kotiinkin tulen työpäivän jälkeen, ei tule vastaan. On piilossa tai katsoo vain jossain kaukaisuudessa.

Kaikki kissanomistajat mitä tiedän kertovat kuinka ihania heidän kissat ovat, pitävät hellyydestä, silityksistä, rapsutuksista. Mikä ilo tällaisesta lemmikistä on?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bro hanki koira

Haluaisin kyllä koiran mutta ei meidän elämäntyyliin sovi... aateltiin hankkia kissa kun ei tarvitse huolehtia aikaisesta aamulenkistä. Ap

Vierailija
22/55 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissani menee vapaaehtoisesti mieheni syliin, minun syliini ei koskaan.. Jos otan sen syliin, vääntää itseään pois ja rimpuilee

Eläinlääkärissä istuu hoitajan käsivarrella ym... Täysin mystistä...

Onko kiva vääntää provoa tällaisesta asiasta? Ap

Mitä provoa näit tuossa kommentissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on elämäni aikana ollut paljon kissoja ja kaikki ovat olleet omia persooniaan. Tällä hetkellä minulla on vain yksi kissa, hän oli pentuna todella arka. Kesti kauan ennen kuin hän tottui ihmisiin. Ei auta muuta kuin antaa kissalle aikaa ja yrittää kesyttää häntä esim. ruuan ja leikin avulla. Nykyään tämä arka pentu on 15-vuotias sylikissa. Äsken hän laittoi päänsä pääni viereen tyynylle ja tassun käteni päälle, ihan kuin merkiksi siitä, että nyt se kännykkä pitää laittaa pois ja nukkumaan siitä.

Vierailija
24/55 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on kissa, kissat ovat yksilöitä. En odota mitään kissaltani, se saa turvaa, suojapaikan, ruokaa ja huolenpitoa. Se tulee luokse jos se tulee. En ole koskaan ottanut kissamme syliin, se tulee itse joskus tassuttelemaan ylitseni jos lueskelen selälläni. Ruokaa se naukuu kovaäänisesti ja tulee ulkona seuraksi puuhailemaan jos minä puuhailem vaikka siivoan ulkotiloja.

Kun kissa tuli meille niin tiesin sen verran kissoista etteivät ne taivu ihmisen odotuksiin vaan parhaassa tapauksessa ihminen ja kissa sopeutuvat toisiinsa.

Vierailija
25/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän edellinen kissa oli koko perheen tasaisesti hellyyttä jakava kissa mutta tämä näköjään on valinnut suosikin ja se on mieheni :( jotenkin sydäntäsärkevää nähdä sen kehräävän miehen sylissä rennosti kun minun sylissäni hädin tuskin edes käy :( vähän nieleskelen pettymystäni... ap

Vierailija
26/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia adoptoin enää vain aikuisia kisuja, silloin tietää jo millainen kissa on luonteeltaan, niin ei tuu ylläreitä.

Kauanko kissa on ollut sulla ap? Eka kissani joka tuli pentuna oli aika samanlainen, viihtyi paljon yksin eikä juuri välittänyt kiehnätä. Vanhempana siitä sitten tuli kunnon sylikissa, mutta muita kohtaan todella pelokas oli aina.

Vierailija
27/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään, tai no ruoki ja siivoa laatikko. Lupaan, että kissa vielä hakeutuu itse seuraasi.

Vierailija
28/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitkö kissasi kanssa koskaan? Leikki luo vahvaa sidettä ihmisen ja eläimen välille.

Vierailija
29/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia adoptoin enää vain aikuisia kisuja, silloin tietää jo millainen kissa on luonteeltaan, niin ei tuu ylläreitä.

Kauanko kissa on ollut sulla ap? Eka kissani joka tuli pentuna oli aika samanlainen, viihtyi paljon yksin eikä juuri välittänyt kiehnätä. Vanhempana siitä sitten tuli kunnon sylikissa, mutta muita kohtaan todella pelokas oli aina.

Nyt on ollut 5 viikkoa... ei kyllä ole mikään pelokas pentu, todella utelias mutta joku este tulee sille aina kun kohotan kättä silitelläkseni sitä. On mukana kaikessa mitä teen ja tulee vierelle kyllä. En tiedä miksi käyttäytyy näin, en ole ollut sitä kohtaan kuvakohtainen, päinvastoin... ihan kuin pelkäisi minua vaikka olen aina ystävällinen. Eihän sille voi mitään jos kemiat ei kohtaa kun ei useimpien ihmistenkään kanssa tätä tapahdu niin miksei lemmikkien. Ap

Vierailija
30/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvakohtainen= kovakourainen. Sori kirjoitusvirhe. Ap

Vierailija
31/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ollut 5 viikkoa... ei kyllä ole mikään pelokas pentu, todella utelias mutta joku este tulee sille aina kun kohotan kättä silitelläkseni sitä. On mukana kaikessa mitä teen ja tulee vierelle kyllä. En tiedä miksi käyttäytyy näin, en ole ollut sitä kohtaan kuvakohtainen, päinvastoin... ihan kuin pelkäisi minua vaikka olen aina ystävällinen. Eihän sille voi mitään jos kemiat ei kohtaa kun ei useimpien ihmistenkään kanssa tätä tapahdu niin miksei lemmikkien. Ap

Kuvaamasi perusteella kissasi on kiinnostunut sinusta ja tekemisistäsi. Kuten ketjussa mainittu osa kissoista lämpenee hitaammin, voi myös olla, että itse olet hermostunut tilanteissa, joka saa kissan väistämään kosketusta.

Harvinaisempi, muttei mahdoton syy voi olla kissan kivut.

Rauhassa vaan, ei se kissa sua ainakaan vihaa- päin vastoin sehän haluaa olla mukana kaikessa mitä teet.

Yksinolo on myös jännittävää eläimille ja osa hakeutuukin piiloon sohvan/sängyn alle tarkkailemaan tilannetta kun ovi käy tai rapusta kuuluu ääniä.

Vierailija
32/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalla joskus kestaa ihastua, voit nopeuttaa sita molemminpuoleista kiintymysta ihan kuin ihmissuhteissa:

- anna lahjoja esim siis jos syot lihaa tai kalaa niin kissalle myos 

- leikkiminen on yksi parhaista, koska kissalla on metsastysvietti, ei riita seurustelu vaan aktiivinen leikki eika tarvitse ostaa kaupasta leluja vaan narunpatka tai foliopallo toimivat hyvin

. juttelet pehmealla aanella ja silitat

- annat huomiota pyydat viereen istumaan jne 

kaikki palkitseminen tulee palkitsemaan sinutkin kun suhteenne puhkeaa kukkaan

Vierailija
33/55 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamasi perusteella kissasi on kiinnostunut sinusta ja tekemisistäsi. Kuten ketjussa mainittu osa kissoista lämpenee hitaammin, voi myös olla, että itse olet hermostunut tilanteissa, joka saa kissan väistämään kosketusta.

Rauhassa vaan, ei se kissa sua ainakaan vihaa- päin vastoin sehän haluaa olla mukana kaikessa mitä teet.

Yksinolo on myös jännittävää eläimille ja osa hakeutuukin piiloon sohvan/sängyn alle tarkkailemaan tilannetta kun ovi käy tai rapusta kuuluu ääniä.

5 viikkoa on vielä lyhyt aika. Lepertelyn sijasta voit myös opetella puhumaan kissalle, siis kertomaan ääneen asioita joita olet juuri tekemässä/aloittamassa tekemään.

Vierailija
34/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissani menee vapaaehtoisesti mieheni syliin, minun syliini ei koskaan.. Jos otan sen syliin, vääntää itseään pois ja rimpuilee

Eläinlääkärissä istuu hoitajan käsivarrella ym... Täysin mystistä...

Onko kiva vääntää provoa tällaisesta asiasta? Ap

Mitä provoa näit tuossa kommentissa?

Epäilen siksi kun nuo kaksi viestiä (Tuo kissa masturboi) laitettu lyhyen ajan sisään. Olisi ehkä parempi ollut valita sitä edellinen, se näyttäisi olevan provo. Ap

Vierailija
35/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 viikkoa on vielä lyhyt aika. Lepertelyn sijasta voit myös opetella puhumaan kissalle, siis kertomaan ääneen asioita joita olet juuri tekemässä/aloittamassa tekemään.

Kiitos hyvästä neuvosta, näin olen tehnytkin. Joskus kuitenkin saatan sanoa esim. 'Älä pöhkö nyt kiipeä sinne' tai että 'senkin ahmatti, olet saanut jo aamupalan tämä aamupala on meille' ikäänkuin vain heittona. Ap

Vierailija
36/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat vittupäitä. Ne halveksivat yli-innokkaita lepertelijöitä ja tahallaan kiusaavat kissavihaajia.

Vierailija
37/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on elämäni aikana ollut paljon kissoja ja kaikki ovat olleet omia persooniaan. Tällä hetkellä minulla on vain yksi kissa, hän oli pentuna todella arka. Kesti kauan ennen kuin hän tottui ihmisiin. Ei auta muuta kuin antaa kissalle aikaa ja yrittää kesyttää häntä esim. ruuan ja leikin avulla. Nykyään tämä arka pentu on 15-vuotias sylikissa. Äsken hän laittoi päänsä pääni viereen tyynylle ja tassun käteni päälle, ihan kuin merkiksi siitä, että nyt se kännykkä pitää laittaa pois ja nukkumaan siitä.

Kissa on eläin, siis pronomini on "se".

Vierailija
38/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kissat ei tykkää ihmisistä, jotka tuppaa. Hoida kissaa hyvin, mutta älä tunge sen lähelle.

Mulla on aina ollut kissoja ja olen kyllä saanut aina muodostettua niihin lämpimän suhteen. Jotkut kissat purisee ja puskee ja on sitä kaikille. Toisten kissojen kiintymys saadaan hitaammin ja ne ei kohdista sitä kaikkiin.

39/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli arka ja pelokas kissa, maalta tuli kun olisi muuten lopetettu. Muutaman viikon se oleili piiloissa, mutta sitten öisin tuli ihan naamaakin nuuhkimaan muka salaa ja hätäpissat tuli kun huomasi että olen hereillä. Mutta ajan myötä se uskalsi tulla luokse ja ihan maailman paras kissa se oli. Tuli paijattavaksi ja oli muutenkin ihanan rauhallinen muttei yhtään tylsä. Upea ihana kissa.

Vierailija
40/55 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän edellinen kissa oli koko perheen tasaisesti hellyyttä jakava kissa mutta tämä näköjään on valinnut suosikin ja se on mieheni :( jotenkin sydäntäsärkevää nähdä sen kehräävän miehen sylissä rennosti kun minun sylissäni hädin tuskin edes käy :( vähän nieleskelen pettymystäni... ap

Olen kuullut sellaisen ohjeen kissoihin liittyen, että kun lähtee valitsemaan itselleen kissaa pitää antaa sen kissan tehdä valinta. Eli toisin sanoen pentulaumaa katsoessa odottaa mikä kissoista haluaa ottaa kontaktia sinuun. Kovin välttevelvän ja aran pennun valinta voi nimittäin johtaa juurikin tuohon, ja huonolla tuurilla se kissa ei totu oikein kunnolla koskaan uuteen perheeseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi