Mitä toimisitte erään tietyn valokuvan suhteen, ja tässä teille kysymys palstalaiset:
Valokuva on oma ottamani vuosikymmenien takaa, ja siinä kuvassa juuri kuvan ottohetkellä minun lapsuuteni ahdistelija esiintyy niin, että se liikehdintä tuo mieleen ikävät muistot eräästä tämän kiusaajani aiheuttamasta rikollisesta ja sairaasta toiminnastaan minua kohtaan. Valokuvassa on myös tämän entisen kiusaajan oma lapsi noin 9 vuotiaana, ja molemmat osapuolet hymyilevät katsoen toisiinsa, mutta mua oksettaa koko asetelma.
Lähettäisittekö tuonkaltaisen kuvan tuolle lapselle, joka jo aikuinen ihminen, ja hänellä on jo omiakin lapsia ja perhe. Kiusaajani on jo kuollut, joten hänelle en voi enää kuvaa lähettää; ja ihmetellä, että....; ja samaa haluaisin kysyä myös tältä kuvassa olevalta toiselta henkilöltä, että onko mahdollisesti joutunut myös aikoinaan tuon toisen osapuolen kohteeksi, mutta ei vielä tuossakaan vaiheessa ole ehkä ymmärtänyt, että on ollut vääränlaisen kohtelun kohteena, ja omalta osaltaan ties puolustuskyvyttömänä vieläkin pahemman sellaisen? Enhän voi tietää, mutta haluaisin tietää, vaikka mitäänhän ei enää voi tehdä, jos jotain on ollutkin.
No mitä voittaisit lähettämällä tuon kuvan?
Jos lapsella ei ole mitään tietoa vanhempansa toiminnasta niin mitä luulet ilahtuisiko tiedosta? Tuskinpa.
Jos lapsi on joutunut jotenkin hyväksikäytetyksi niin kääntäisikö yhteydenottosi veistä haavassa tai nostaisi menneet haavat uudelleen esiin?
Mieti omia motiivejasi miksi lähettäisit kuvan tai ottaisit yhteyttä. Haluatko mustamaalata tuota kuollutta ihmistä tai haluatko pahoittaa hänen lapsensa mielen?
Toki onhan se mahdollista että tuo lapsi kärsii jostain kokemastaan mutta paranisiko hänen olonsa jos kertoisit oman kokemuksensa vai pahentaisiko se lapsen oloa?