Valehtelen miehelleni, että käyn terapiassa. Käynkin vain yksin kävelyllä.
Kolme pientä lasta, ruuhkainen ja väsyttävä elämänvaihe. Olen ollut ihan puhki ja poikki ja on ollut todella hankalaa saada omaa aikaa. Jos olen joskus päässyt yksinäni johonkin, mies on kotoa soittanut viiden minuutin välein ja kysynyt missä on sitä ja missä on tätä ja tuotko tullessasi kaupasta sitä ja tätä ja ainiin vielä se asia.
Pinna katkesi tammikuussa, kun en vain saanut aikaa olla yksinäni ollenkaan. Valehtelin, että alan käydä terapiassa, että voisin paremmin. Mies sanoi, että se on ihan hyvä idea päästä vähän purkamaan tuntojaan.
Minä mihinkään terapiaan mennyt! Menen autolla meren rantaan kahvilaan, juon lattea ja syön leivoksen tai pari ja lueskelen naistenlehtiä rauhassa. Kännykkä on suljettuna. Lähden tunnin päästä takaisin kotiin ja olen paremmalla tuulella.
Tänään taas terapiaan illalla.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:47"]
Todella hyvä idea. Perhe voi hyvin kun äiti ja vaimo voi hyvin ja tässä tapauksessa se mieskin voi hyvin. Jos menen lenkille, mieheni tietää että voi soittaa minulle. Jos menen jumppaan tai salille, mieheni tietää ettei minua saa puhelimella kiinni. Miksen siis ottaisi autoa, ajaisi salille, kävisin rauhassa lenkillä ilman häiriöitä ja ajaisin takaisin?
[/quote]
Mä olen joskus harrastanut tuota, että menen autolla "salille", mutta en menekään. Menen ruokakaupan kautta, ostan jonkun kivan pullan ja ajan jonnekin kivaan paikkaan, syön sen pullan rauhassa ja tulen kotiin autolla. Lähden salille salivaatteissa ja hiukset saa hikisen näköiseksi mukaan otetulla vesipullolla.
Works every time. Paitsi ettei tule sitten kuntoiltua, vaan syötyä sitä pullaa :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:53"]
Kolme pientä lasta, ruuhkainen ja väsyttävä elämänvaihe. Olen ollut ihan puhki ja poikki ja on ollut todella hankalaa saada omaa aikaa. Jos olen joskus päässyt yksinäni johonkin, mies on kotoa soittanut viiden minuutin välein ja kysynyt missä on sitä ja missä on tätä ja tuotko tullessasi kaupasta sitä ja tätä ja ainiin vielä se asia.
Pinna katkesi tammikuussa, kun en vain saanut aikaa olla yksinäni ollenkaan. Valehtelin, että alan käydä terapiassa, että voisin paremmin. Mies sanoi, että se on ihan hyvä idea päästä vähän purkamaan tuntojaan.
Minä mihinkään terapiaan mennyt! Menen autolla meren rantaan kahvilaan, juon lattea ja syön leivoksen tai pari ja lueskelen naistenlehtiä rauhassa. Kännykkä on suljettuna. Lähden tunnin päästä takaisin kotiin ja olen paremmalla tuulella.
Tänään taas terapiaan illalla.
[/quote]
Niin ja joskus käyn kävelyllä, viime viikolla olin Sokoksen 3+1 päivillä ja ostin hyväntuoksuista shampoota.
ap
Vituttais jos mulle valehdeltaisiin.
Eikä! Mäkin alan käydä terapiassa :)
Hyvä terapiamuoto! Ja paljon halvempi kuin jonkun psykologin sohvalla istuminen. Itse käytän samaa terapiaa satunnaisesti. :)
Etkö voi jossakin vaiheessa "jäädä terapiasta pois". "Terapeutin" suosituksena alat harrastaa samaa mitä jo teet, eli teet irtiottoja (känny kiinni) kerran tai pari viikossa. Ehdota miehellesi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:03"]
Etkö voi jossakin vaiheessa "jäädä terapiasta pois". "Terapeutin" suosituksena alat harrastaa samaa mitä jo teet, eli teet irtiottoja (känny kiinni) kerran tai pari viikossa. Ehdota miehellesi.
[/quote]
Tottakai. Ajattelin tehdä juuri noin. "Terapeutti" suosittelee minulle noin kuukauden päästä, että kävisin vähintään kerran viikossa yksin jossain 1-2 tuntia kerrallaan ilman häiriöitä.
Mies on ollut tosi tyytyväinen tähän terapeuttiin ja terapiaan. On kuulemma huomannut aivan selviä muutoksia jaksamisessani ja mielialassani.
ap
Pitää olla kyllä ihan todella paskassa jamassa parisuhteen jos ei voi tehdä tuollaisia normaaleja asioita ilman valehtelua ja keksittyjä juttuja!
Vai nautitko jostain syystä kun valehtelet miehellesi? Onko tämä pikku näpäytys?
Siis eihän toi edes ole valehtelua, vaan oikeasti yks terapiamuoto!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:08"]
Siis eihän toi edes ole valehtelua, vaan oikeasti yks terapiamuoto!
[/quote]
Koko juttu alkaa sanoilla "valehtelen miehelleni...".
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:06"]
Pitää olla kyllä ihan todella paskassa jamassa parisuhteen jos ei voi tehdä tuollaisia normaaleja asioita ilman valehtelua ja keksittyjä juttuja!
Vai nautitko jostain syystä kun valehtelet miehellesi? Onko tämä pikku näpäytys?
[/quote]
Olin vain loputtoman väsynyt, etten muuta keksinyt. Ehdotin miehelleni syksyllä kymmeniä kertoja, että voisin vain lähteä yksin kävelylle ilman häiriöitä ja ilman lapsia. Sain aina puuskaisen vastauksen, että mieskin kyllä haluaisi noin vaan lähteä johonkin yksinään.
Tämän terapian aloittamisen jälkeen olen ollut paljon myöntyväisempi antamaan miehellekin omaa aikaa, koska jaksan itse paremmin tietäen pääseväni omaan terapiaani joka viikko. Mies siis voi aivan hyvin lähteä kavereiden kanssa pelailemaan ja saunomaan, se ei ole minulta pois. Syksyllä me oikein taistelimme marttyyreinä siitä, kummalla on ollut vaikeampi päivä ja kumpi ansaitsee enemmän omaa aikaa. Nyt tätä ongelmaa ei enää ole.
ap
Hieno homma, mutta älä valehtele miehellesi tuosta. Kyllä kaikilla pitää olla oikeus tuollaiseen terapiaan, sehän on vain hyvä asia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:12"]
Hieno homma, mutta älä valehtele miehellesi tuosta. Kyllä kaikilla pitää olla oikeus tuollaiseen terapiaan, sehän on vain hyvä asia.
[/quote]
Pitäisi olla oikeus, mutta syksyllä tätä oikeutta ei vaan pystytty järjestämään millään. Tällä pakkokeinolla se onnistui ja nyt on miehelläkin omaa aikaa, koska olen virkeämpi ja jaksavampi.
ap
Mitä ajattelit sanoa, jos jäät kiinni? Eihän siihen tarvita kuin esim. että mihen työkaveri näkee sinut siellä 3+1-päivillä tms.
Itse en ymmärrä valehtelua. Enkä voi käsittää miten noin moni on peukuttanut tempaustasi.
Joo, tosi ihanaa olisi jos miehenne käyttäytyisi noin. Voi sitä saatanallista metakkaa kun asia paljastuisi!
Nyt naiset. Ette voi vaatia mieheltänne sitä mihin teistä ei ole.
Todella hyvä idea. Perhe voi hyvin kun äiti ja vaimo voi hyvin ja tässä tapauksessa se mieskin voi hyvin. Jos menen lenkille, mieheni tietää että voi soittaa minulle. Jos menen jumppaan tai salille, mieheni tietää ettei minua saa puhelimella kiinni. Miksen siis ottaisi autoa, ajaisi salille, kävisin rauhassa lenkillä ilman häiriöitä ja ajaisin takaisin?