Näin perhepäivähoitajan kävelyllä lasten kanssa
Nainen työnsi rattaissa kahta taaperoa ja kolmas lapsi kulki metrikaupalla jäljessä ja konttasi paskaisessa tienvierustan lumikasassa, naama sohjossa. Kasa oli pari metriä korkea. Taapero pyöri alas kasaa pitkin, naama edellä, ja perhepäivähoitaja huusi sille tuskastuneena että alahan tulla hopihopi ja jatkoi kävelyä katsomatta lapseen. Ei siis lohduttanut eikä hakenut sitä lasta. Kasa oli vilkasliikenteisen kadun varrella ja metrin päässä kulkee autotie. Ei mitään mahkuja olisi ehtiä pelastamaan lasta jos kaatuisi tielle. Lapsi oli oikeasti alle parivuotias!!!!Mä hidastin kävelyäni ja jäin siihen kytikseen että jos se nyt horjahtaa se lapsi niin nappaan kiinni.
Mä asun tässä vastapäätä sitä akkaa ja näin nyt ekan kerran sen, tiedän että on hoitaja koska ei noin vanhalla naisella ole taaperoita joilla kaikilla vielä huomioliivit.
Mua kaduttaa että en puuttunut siihen koska menin niin shokkiin, mutta aion seurata sen ämmän toimintaa. KUVOTTAVAA että tollaset ihmiset hoitaa lapsia.
Mä olen päivisin kotona koska väännän kandia, ja haluan sanoa teille kaikille perhepäivähoitajille jotka harjoitatte tuota (tuskin oli ainoa) että varokaa vaan, mun ikkunasta SAATTAA olla suora yhteys juuri teidän pihaan ja vittu jos näen vielä kerrankin sut laiminlyömässä vastuullista duuniasi niin asia menee eteenpäin. Ai niin ja EN pidä huolta vaan omista asioistani, vaan viattomian muksujen asioista joita tollaset välinpitämättömät vätykset MUKAMAS hoitaa!
Kommentit (8)
Juuri tuon takia haluan omat lapseni päiväkotiin, vaikka eivät nekään varmaan mitään aivoisia paikkoja ole?!
Wow. Kiihdyit loppua kohden, viimeisillä riveillä taisit jo hakata näppäimistöä ja sylki lensi näyttöön?
Hyvä, että puutut! Perhepäivähoito on alivalvottu hoitomuoto. Toivoisin itse, että meitä valvottaisiin paljon paremmin. Olen yksityinen perhepäivähoitaja. Minusta olisi kaikille reilua ja oikeudenmukaista, niin minulle kuin lapsille vanhempineen, että päivähoitoalueen johtajalla olisi oikeus tulla ihan milloin vain katsomaan tekemisiäni. Ilmoittamatta voisi tulla ovelle ja sanoa, että tulisi juuri nyt katsomaan, miten täällä pärjätään.
Pistokokeilla ja valvonnalla parannettaisiin perhepäivähoidon laatua ja vanhempien luottamusta hoitomuotoon.
Minä rakastan työtäni, enkä enää koskaan aio palata aikaisempaan työhöni. Teen tätä lasten takia, en itseni. Nautin jokaisesta päivästä, lapsista on tullut minulle todella läheisiä, kuin omia lapsiani.
Perhepäivähoitajista on huutava pula Helsingissä, koska perhepäivähoitajat eläköityvät, eikä nuoria saada tilalle.
"Wow. Kiihdyit loppua kohden, viimeisillä riveillä taisit jo hakata näppäimistöä ja sylki lensi näyttöön?"
Terve pph. Sori ei lennä sylkee kun kirjoitan. Mites sulla?
Mihin voi ilmoittaa jos näkee tuollaisen tapahtuman? Eli että selkeästi lapsi on heitteillä ja hoitaja laiminlyö velvollisuuksiaan. Eihän missään työpaikassa saa jättää koneitakaan valvomatta, jos työtehtäväsi on VALVOA koneita. Ihan sairasta leikkiä ihmishengellä. Onko se jotain vanhan kansan " ei ne ole ennenkää kuollu" mentaliteettia vai miten kukaan pph edes uskaltaa ottaa tuollaisen riskin?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:04"]
Mihin voi ilmoittaa jos näkee tuollaisen tapahtuman? Eli että selkeästi lapsi on heitteillä ja hoitaja laiminlyö velvollisuuksiaan. Eihän missään työpaikassa saa jättää koneitakaan valvomatta, jos työtehtäväsi on VALVOA koneita. Ihan sairasta leikkiä ihmishengellä. Onko se jotain vanhan kansan " ei ne ole ennenkää kuollu" mentaliteettia vai miten kukaan pph edes uskaltaa ottaa tuollaisen riskin?
[/quote]
Minä ottaisin yhteyttä päivähoitoalueen perhepäivähoidosta vastaavaan ohjaajaan. Löytynee kunnan tai kaupungin omilta nettisivuilta päivähoito-osiosta.
Terveisin pph.
Olen lapseton, mutta en ikinä veisi lasta perhepäivähoitoon. Luotan paljon enemmän päiväkotiin, jossa on lastenhoitajien lisäksi myös korkeasti koulutettuja työntekijöitä, joilla on pedagogista osaamista. Itse olin lapsena pph:lla, ja vaikka itse hoitaja oli ihan ok, oli hänen miehensä pelottava, koska kiroili niin paljon.
Sellaisia ne lapset on.