Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmassa ei ole rumia ihmisiä, on vain persoonallisen näköisiä.

Vierailija
25.03.2014 |

Mä olen tätä mieltä. Joidenkin mielestä ruman näköiset ihmiset ovat vain persoonallisen näköisiä ja heistäkin voi löytyä viehättäviäkin piirteitä, esim kauniit silmät tai kaunis hymy.

Ja se ei oo mun mielestä paha asia, vaan rikkaus, että on erinäköisiä ihmisiä. Ei kaikkien tarvitsekaan olla samasta muotista tehtyjä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuushan on että (ulkonäöltään) kauniit naiset pitää jättää miehille joilla ei ole mielikuvitusta.

Em. pätee varmaan myös miestenkin ulkonäköön naisnäkökulmasta..

Vierailija
2/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia ihmisiä löytyy vain niistä, jotka ovat antaneet leikellä kasvonsa pilalle. Muuten ei kukaan tosiaan ole ruma vaan vain persoonallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kaikki ajattelisivatkin noin!

Vierailija
4/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Siinä tapauksessa pomoni on todella persoonallisen näköinen ihminen...

Vierailija
5/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kärsinyt omasta ulkonäöstäni, mielestäni olen ruma. Mutta viime aikoina olen oikein "ajatuksella" katsellut muita ihmisiä, ja nähnyt jos jonkinlaista pottunokkaa ja naamakerrointa. Oikeastaan "kauniita" ihmisiä on hirveän vähän, ainakin nykyisten kauneusstandardien mukaisia. Suurin osa on ihan tavallisia, persoonallisine piirteineen. Ehkä opin ajattelemaan omaa rumuuttanikin toisella tavalla. En tiedä, haluaisinko edes olla kaunotar.

Vierailija
6/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen. Persoonallisuus vaikuttaa eniten siihen näänkö jonkun rumana. Ja vaikka näkisinkin, en ikinä sitä kenellekään sanoisi, sillä mitä oikeutta minulla on arvostella toisen ulkonäköä.

Vierailija
7/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen samaa mieltä. Moni omasta mielestään tavis ja ruma nainen on silmiini paljon kauniimpi kuin itseään ylväästi kantava, mutta leikellyn näköinen nainen.

Vierailija
8/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti ajateltu, mutta kyllä on.

Vierailija
9/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:47"]

Tismalleen samaa mieltä. Moni omasta mielestään tavis ja ruma nainen on silmiini paljon kauniimpi kuin itseään ylväästi kantava, mutta leikellyn näköinen nainen.

[/quote]

Menisin jopa niinkin pitkälle, että sanoisin että tässä on ihan täysin nyt väärinymmärretty tämä homma... "rumia ihmisiä ei ole PAITSI KYLLÄ KAUNEUSLEIKATUT YÄÄÄÄK", ei näin :/

Vierailija
10/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:57"]

[/quote]

Ei hyvänen aika, mitä sinä saat siitä, että sanot jonkun olevan ruma? Mitä?!

Vierailija
11/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:00"]

[/quote]

[/quote]No eihän se nyt tarkoita, että minä menen ihmisiä rumiksi haukkumaan, mutta kyllä jotkut vaan on rumia. 

Vierailija
12/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:00"]

[/quote]

[/quote]No eihän se nyt tarkoita, että minä menen ihmisiä rumiksi haukkumaan, mutta kyllä jotkut vaan on rumia. 

[/quote]

Saat vapaasti ajatella niin, jos et toisia kerta haukkumaan mene. Minä en kuitenkaan ole kanssasi samaa mieltä. En ole koskaan nähnyt rumaa ihmistä. Näen kaikissa jotain hyvääkin.

Vierailija
13/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:42"]

Ok. Siinä tapauksessa pomoni on todella persoonallisen näköinen ihminen...

[/quote]Oliko tuo nyt kauniisti ajateltu?

Vierailija
14/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ihmiset ovat niitä jotka ovat vähiten kauniita/komeita. Tämän ketjun avaus kuvastaa sitä kuinka paljon ulkonäköä arvostetaan nykyaikana; halutaan kieltää koko rumuuden olemassaolo, ettei kukaan joutuisi kantamaan tuota epäinhimillisen raskasta rumuuden ristiä. Kyllä rumia ihmisiä on siinä missä kauniitakin. 

Vierailija
15/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:02"]

Rumat ihmiset ovat niitä jotka ovat vähiten kauniita/komeita.

[/quote]

Ilmeisesti sinä tarkoitat "kauniilla" virheettömyyttä, muutenhan tuollaista kauneus-rumuus -asteikkoa ei voisi ajatellakaan.

Vierailija
16/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ilmaistu. Totuus on, että kauneus on siinä mielessä abstrakti asia ettei sitä voi mitata millään taulukolla, numeroin tai arvosanoin. Toiseksi, yleiset kauneusihanteet vaihtelevat kulttuurista ja ajanjaksosta toiseen, eli kauneus tosiaan on katsojan silmässä ja jokaisessa ihmisessä on luonnonkauniina jotain kaunista. Silti, ihminen voi pilata oman ulkonäkönsä esimerkiksi huonoilla elämäntavoilla tai kauneuskirurgian avulla. 

Vierailija
17/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:02"]

Rumat ihmiset ovat niitä jotka ovat vähiten kauniita/komeita.

[/quote]

Ilmeisesti sinä tarkoitat "kauniilla" virheettömyyttä, muutenhan tuollaista kauneus-rumuus -asteikkoa ei voisi ajatellakaan.

[/quote]

Miksi pitää yrittää lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole? Tarkoitin että rumuus on kauneuden vastakohta. Minulle rumuudella ei ole mitään erityistä negatiivista latausta sinänsä, yksi ominaisuus muiden joukossa. Se mitä kukin pitää kauniina tai rumana vaihtelee jonkin verran, mutta on olemassa tiettyjä piirteitä joita useimmat pitävät kauniina. Esimerkiksi symmetrisiä kasvoja ja tasaista ihoa (ei aknea tai -arpia) pidetään yleisesti kauniina piirteinä.

Vierailija
18/18 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on niin persoonallisen näköisiä, että oksu meinaa tulla.