Naapurit valittaa uhmiksen raivareista, mitä teen?
Meillä kuopus on aivan omaa luokkaansa uhmiksena, ikää 2 v. ja omaa tahtoa enemmän kuin riittävästi. Olen varsin lempeä äiti, mutta en kuitenkaan halua, että kuopus määrää koko perhettä, mikä johtaa väistämättömään mielenpahoitukseen usein. Viime aikoina hän on myös tapellut isosisaruksen kanssa, jatkuvaa lelujen repimistä kädestä ja huutoa, ja kun otan kiistakapulan pois, molemmat kiljuvat täyttä kurkkua. Ja meidän lapsista kyllä ääntä lähtee.
Naapurissa asuu pariskunta, jota tämä harmittaa. Ymmärrän sen, minuakin ottaa päähän kuunnella rähinää. Mutta en voi lähteä siihen, että uhmis saa tahtonsa läpi, ettei häirittäisi naapureita. Toki katson joskus läpi sormien, jos asia ei ole niin tärkeä, että siitä kannattaa mielestäni tehdä hillitöntä draamaa.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Antaisitteko naapurien valittaa, vai antaisitteko uhmikselle enemmän periksi? Vai jotain muita ideoita?
Trollaajat älkää vaivautuko. Olen liian kokenut av:lainen, jotta jaksaisin provosoitua tai edes vastata teille.
Muille kiitos ideoista! Olen ihan lopussa näiden raivarien kanssa.
Kommentit (30)
Naapurit voi tehdä ilkeyksissään ls-ilmoituksen. Eivät todellakaan laita siihen että uhmis saa kohatuksia vaan muokkaavat sen siiten muotoon mitä ovat ap: lle sanoneet. Eli pelkäävät että pahoinpidellään ja päivittäin kauheaa huutoa. Ihmiset osaa olla paskoja tarpeen tullen.
En kyllä antaisi kellekkään armoa koska en itsekkään ole saanut. Yhtä helvettiä oli kun lapset oli pieniä.
Tuollaisten naapurina on ihan helvettiä asua. Minä toivon alakerran lapsiperheelle vain kaikkea pahaa, niin hirveää kirkunaa sieltä olen kuunnellut jo vuosikausia. Ei riitä enää sympatiaa ei tipan tippaa. Muuttaisitte korpeen jos pitää tuollaista huutavaa sikalaumaa pitää, perkele. Minä puolestani teen naapureille kiusaa niin paljon kuin lain rajoissa pystyn. Paskaiset saatana.
Ei tommoinen jatkuva huutaminen kuulosta normaalilta, ehkä olis hyvä käydä lääkärissä? Että kaikki on varmasti hyvin? Jaksuja.
Meilläkin välillä huudettiin kun lapsia oli kaksi ja olivat pieniä, alle kouluikäisiä.
Kukaan ei kuitenkaan kerrostalossa valittanut ja tervehdittiin takaisin.
Luulenpa, että jos joku olisi laittanut lapun tai valittanut, niin se olisi varmasti auttanut kun olisin sanonut lapsille, että naapuri ei pysty lukea tai naapuri itkee, kun ei pidä metelistä, kukaan ei pidä, ja sinä aiheutat meteliä kun riitelet. Pitää opetella puhumaan asiat.
Tosin minä huusin itsekin jonkin verran väsymyksestä.
Itse ymmärrän että lapsista lähtee ääntä välienselvittelyssä kun ovat pieniä, mutta sitä en ymmärrä, että jotkut lapset saavat huutaa aivan koko ajan leikkiessään, eikä leikkejä ohjata pois ihmisten ilmoilta.
Ennen olisi vieraskin saanut antaa selkäsaunan jos joku kakara olisi ihmisten ilmoilla huutanut jatkuvasti kurkku suorana.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:57"]
Tuollaisten naapurina on ihan helvettiä asua. Minä toivon alakerran lapsiperheelle vain kaikkea pahaa, niin hirveää kirkunaa sieltä olen kuunnellut jo vuosikausia. Ei riitä enää sympatiaa ei tipan tippaa. Muuttaisitte korpeen jos pitää tuollaista huutavaa sikalaumaa pitää, perkele. Minä puolestani teen naapureille kiusaa niin paljon kuin lain rajoissa pystyn. Paskaiset saatana.
[/quote]
Meillä ei ollut vuosikausia jatkuvaa, vaan sitä isomman mustasukkaisuutta siinä vaiheessa kun pienempi alkoi liikkua ja ottaa tilaa ja joskus tuhosi leikkejä.
Ei vuosikausia voi huutaa, kyllä pitää miettiä jotain ratkaisuja kutenhuostaanotto tai apua perheelle.26
nykyään ei saa kersoille tulla traumoja, muista ihmisistä ei ole väliä. Eli selkäsaunat ovat kai laittomia, koko kylän pitää kuunnella ja kärsiä, mutta kasvattaa ei saa omalla tavallaan. Rusinat on poimittu pullasta. Ennen sai kasvattaa antamalla tukkapöllyn ja selkäsaunan, jos ne tielle eksyivät.
Ite en kattelisi sitä ettei voi edes töitä tai kouluhommia yrittää tehdä kun jonkun kakara pauhaa; eikä kyllä katso kovin pitkään kovin moni muukaan.
Kyllä nykyään on kumma kun yksi ryhmä saa terrorisoida muita ihmisiä ja vielä vanhemmat valittavat lapsivihamielisyydestä.
Kaikki vihaisivat myös vanhuksia tai keski-ikäisiä jos nämä pitäisivät samanlaista älämölöä, ei ennen pidetty.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:21"]
Eikö ls-ilmoituksen tekemiseen pidä olla vähän paremmat perusteet kuin uhmiksen kiljunta? Mitä arvelet lastensuojelun työntekijöiden tekevän, ottavatko he lapsen huostaan, koska hän kirkuu kun ei saa tahtoaan läpi?
[/quote]
Huoli lapsen kasvuympäristöstä riittää ilmoituksen tekoon. Viranomaiset selvittävät sitten, mllaista apua tarvitaan. Ei ole minun asiani spekuloida jatkotoimilla, eivätkä ne minulle kuulukaan. -9
[/quote]
Ja mikä siinä kasvuympäristössä on vikana? Jos uhmis kiljuu, mutta vanhemmat pysyvät jotenkuten rauhallisina, ei mielestäni ole mitään syytä epäillä ongelmia.