"Sossupummit elelee mun verorahoilla!" hoh hoh
Ettekö te työssäkäyvät ymmärrä, että suurin osa tuista kilahtaa suoraan takaisin kunnan tai valtion kassaan vuokratuloina? Ainoa poikeus on yksityiset vuokranantajat.
Kommentit (31)
Eihän ne mitään tuloja ole, eivät vuokratalot pysy ilmaiseksi pystyssä.
Naurattaa aina kun pätkätöissä pienellä palkalla oleva tuttava hokee tuota. Hän ei todennäköisesti ikinä pysty maksamaan omilla veronmaksuullaan takaisin omia sairaalakuluja ja äitiyslomia ja saikkuviikkoja jne. Ja sitten rehaa kuinka HÄNEN verorahat menee pummeille, mikä itse oli vielä hetki sitten.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:22"]
Kyllähän sosiaalitapauksille maksetaan muitakin tukia kuin asumislisiä. Eivät he ilmaisia veronmaksajille ole. Eihän kenenkään tarvitsisi käydä töissä, jos kaikki olisi ilmaista.
[/quote]
Kirjoitinkin että tuista(kaikista yhteensä!)suurin osa menee asumiskustannuksiin ja ysinasuvalle pitäisi jäädä .480e elämiseen.Yleensä työtön saa työttömyys korvauksia juuri tuon 500e.
ap
Eikö se ollut niin, että ehkä 10% ihmisistä ei ole kuluerä valtiolle? yritykset ne sosiaalipummien verot maksaa. ei toiset ihmiset. lisäksi valtio ottaa siihen velkaa.
Suurin osa valtion verotuloista taitaa tulla alveista.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:24"]
Eihän ne mitään tuloja ole, eivät vuokratalot pysy ilmaiseksi pystyssä.
[/quote]
Ap on ainakin tehnyt hommia kiinteistöpuljulle 9e/päivä, että tuskin ainakaan pihojen laitto ja remontit on palkanmaksun muodossa rahaa syöneet :DMutta totta, etteivät ne pikkupomot ilmatteeksi maalia lähde ostamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:20"]
Ettekö te työssäkäyvät ymmärrä, että suurin osa tuista kilahtaa suoraan takaisin kunnan tai valtion kassaan vuokratuloina? Ainoa poikeus on yksityiset vuokranantajat.
[/quote]
Ja miten tämä tekee sossupummiuden hyväksyttäväksi? Ilmasta vastikkeetonta rahaa se on joka tapauksessa, vaikka siitä osa palautuisikin valtiolle.
Työmarkkinatuella elävän veroprosentti on 20%.. Kyllähän hekin sitä veroa maksavat.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:28"]
Naurattaa aina kun pätkätöissä pienellä palkalla oleva tuttava hokee tuota. Hän ei todennäköisesti ikinä pysty maksamaan omilla veronmaksuullaan takaisin omia sairaalakuluja ja äitiyslomia ja saikkuviikkoja jne. Ja sitten rehaa kuinka HÄNEN verorahat menee pummeille, mikä itse oli vielä hetki sitten.
[/quote]
Mulla ei ole autoa, mutta teiden kunnossapito maksaa.Samoin kirjasto ja uimahalli, joita en käytä.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:20"]
[/quote]
Ja miten tämä tekee sossupummiuden hyväksyttäväksi? Ilmasta vastikkeetonta rahaa se on joka tapauksessa, vaikka siitä osa palautuisikin valtiolle.
[/quote]
Ei se sen hyväksyttävämpää ole, mutta ymmärrätkö että tyhjästä on paha nyhjästä? Muistan sen ajan hyvin, kun töitä riitti sen kun kävelit liikkeeseen ja kysyit töitä.No ajat ovat muuttuneet ja minä remppailen asuntoja 9e päivä.Onko se sitten vastikkeetonta, voit itse hiljaa päätellä.
ap
No kuules, hoh hoh, näin näyttää tapahtuvan täälläkin. Outoa minusta, että joidenkin pitäis saada elää elämäänsä, kuin mamujen, tekemättä yhtään mitään muuta, kuin syöden ja paskoen. Kännykät korvalla, autolla ajellaan, kesäistä päivää shoppaamalla vietetään. Naapuri lähtee kuudeksi vuorotyöhön, laskujen maksun jälkeen on tili tyhjä jne. Taas sama rumba miettien, millä selviää seuraavaan tiliin. Stressiä toisensa perään, ja vapaaherrat ne vaan istuksii hiekkalaatikolla rupatellen ja välissä vaan käydään pyykkikone tyhjentämässä.
Puolitetaan työt, niin on kaikki samassa asemassa. Mikä vitun velvollisuus on kellään muita elättää? Tukiin vaan vastikkeellisuus, niin loppuu toi löhöily.
Ja ei tarvitse ottaa kateuskorttia esiin, mulla on se jo tässä hollilla.
Niinpä ja yksityisille menee myös vuokratuloina tukia. Kassan kiertokulku :)
Minä menin 17v töihin, enkä ole sosiaali tukia tarvinnut koko 50v kestäneen työssäoloni aikanani. Vanhuuden varalle olen sivuun laittanut ja pian jään eläkkeelle. En ymmärrä kuinka jotku kehtaavat elää toisten siivellä ja silti valittaa. Kyllä jokaisen pitää oman leipänsä ansaita!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:39"]
No kuules, hoh hoh, näin näyttää tapahtuvan täälläkin. Outoa minusta, että joidenkin pitäis saada elää elämäänsä, kuin mamujen, tekemättä yhtään mitään muuta, kuin syöden ja paskoen.
[/quote]Hitto soikoon! Pitääkö mun nyt kertoa mun mamukavereille, ettei heidän tarvitse tehdä muuta kuin syödä ja paskoa? Mitähän ne siitä tuumaavat?
No kuules, hoh hoh, näin näyttää tapahtuvan täälläkin. Outoa minusta, että joidenkin pitäis saada elää elämäänsä, kuin mamujen, tekemättä yhtään mitään muuta, kuin syöden ja paskoen. Kännykät korvalla, autolla ajellaan, kesäistä päivää shoppaamalla vietetään. Naapuri lähtee kuudeksi vuorotyöhön, laskujen maksun jälkeen on tili tyhjä jne. Taas sama rumba miettien, millä selviää seuraavaan tiliin. Stressiä toisensa perään, ja vapaaherrat ne vaan istuksii hiekkalaatikolla rupatellen ja välissä vaan käydään pyykkikone tyhjentämässä.
Puolitetaan työt, niin on kaikki samassa asemassa. Mikä vitun velvollisuus on kellään muita elättää? Tukiin vaan vastikkeellisuus, niin loppuu toi löhöily.
Ja ei tarvitse ottaa kateuskorttia esiin, mulla on se jo tässä hollilla.
[/quote]
Hoh hoh, ap tekee hommia 9e päivä ja saikuttelusta ei tietenkään saa mitään.Ja meitä on täällä PALJON, koska pitkäaikaistyöttömyys on syy laittaa tuet vastikkeellisiksi samoin alle 25-vuotiaat joutuvat tähän tai pääsevät, miten vaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:41"]
No kuules, hoh hoh, näin näyttää tapahtuvan täälläkin. Outoa minusta, että joidenkin pitäis saada elää elämäänsä, kuin mamujen, tekemättä yhtään mitään muuta, kuin syöden ja paskoen.
[/quote]Hitto soikoon! Pitääkö mun nyt kertoa mun mamukavereille, ettei heidän tarvitse tehdä muuta kuin syödä ja paskoa? Mitähän ne siitä tuumaavat?
[/quote]
No nythän sulla on oiva tilaisuus kehua sun mamukavereita! Mitäs tulevaisuudensuunnitelmia heillä on? Ovatko hyvin integroituneet tänne? Töissä, opiskelevat? (Huom! Nyt ei siis ollut työperäinen maahanmuutto kyseessä!)
Minä menin 17v töihin, enkä ole sosiaali tukia tarvinnut koko 50v kestäneen työssäoloni aikanani. Vanhuuden varalle olen sivuun laittanut ja pian jään eläkkeelle. En ymmärrä kuinka jotku kehtaavat elää toisten siivellä ja silti valittaa. Kyllä jokaisen pitää oman leipänsä ansaita!
[/quote]
Sulla on käynyt aika mäihä ettei yritys jossa olet, ole mennyt konkkaan.Minä tiedän myös että vanhempia ihmisiä on paljon töissä, koska ovat päässeet vakiinnuttamaan asemansa varmassa työpaikassa.Ja hienoa että olet jaksanut koko tuon ajan olla töissä! En ole valittanut mitään, mutta muistuttaisin mihin osa näistä suurista tuista kuitenkin menee.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:33"]
Mulla ei ole autoa, mutta teiden kunnossapito maksaa.Samoin kirjasto ja uimahalli, joita en käytä.[/quote]
Voi kuule, kyllä autoilijat maksaa sen teiden kunnossapidon ihan itse. Yksityisautoilijalta kynitään rahaa joka muodossa. Jos autoilijoilta nyhdetty raha laitettaisiin pelkästään teiden ylläpitoon, niin ajettais kaikki nelikaistaisilla motareilla, jotka on päällystetty kullalla. :p Ihan turhaan vingut teiden ylläpidosta, kun et edes autoa omista.
vapaamatkustajia, eivätkä tajua edes hävetä sitä
kertoo ihmisen henkisestäkin tilasta paljon, jos oleilu/vetkuilu "kivaa"
miä ainakin tarvitsen mielekästä tekemistä
kun se on itse ansaittua, sen arvon ymmärtää
Kyllähän sosiaalitapauksille maksetaan muitakin tukia kuin asumislisiä. Eivät he ilmaisia veronmaksajille ole. Eihän kenenkään tarvitsisi käydä töissä, jos kaikki olisi ilmaista.