Miksi introvertit ovat usein ylimielisiä?
Varsinkin nyt koronan aikaan moni introvertti on ollut hyvin ylimielinen, koska pystyvät olemaan enemmän kotona yksin ja ovat ylpeilleet tällä hyvin ylimielisesti ja pitävät itseään parempana kuin muut ihmiset.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on kohteliasta vastata kun kysytään ja yrittää pari kommenttia heittää. Mutta jos ei kiinnosta jaaritella tyhjänpäiväisyyksiä niin se on ihan ok. Kenenkään ei ole pakko yrittää olla joku sosiaalinen perhonen.
No ei ole ok.
Mitäs teet vaikka mummon synttäreillä? Mummo puhuu ja jaarittelee ja sinä pyörität silmiäsi kun ei kiinnosta tyhjänpäiväisyydet eikä ole pakko olla sosiaalinen perhonen. Entäs häissä, kun olet samassa pöydässä tylsien serkkujen kanssa? Taas pyörität silmiäsi, selaat kännykkää ja vastaat jos kysytään. Ja työpaikan virkistyspäivä, puolison kaverit jne jne.
Kyllä niitä tyhjänpäiväisyyksiä nyt vain joutuu jaarittelemaan ihan jokainen ja aika useinkin.
Usein puheliaiden seurassa ei saa suunvuoroakaan. Parempi antaa heidän hoitaa se puhuminen. Eikä kannata liikaa yrittää pysyä perillä niistä jutuista, kannattaa ottaa rennosti vaan.
Ainakin itse tulen lähes epätoivoiseksi, jos joudun usean tunnin kuuntelemaan ja pohtimaan muiden juttuja. Yritän seurata punaista lankaa ja löytää jutusta jotain logiikkaa, mutta jossain vaiheessa putoan kärryiltä. Ja kun ei saa edes suunvuoroa, nikn ei voi edes kysyä välillä.
Olen joskus miettinyt, että kun sanotaan seuran pitävän ihmiset pirteinä, niin milmaidista tilanteista siinä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että introverttius on ylimielisisyyttä.
Olen itse karjalaisen tyyppinen puhelias, mutta kuitenkin introvertti. Liittyy ehkä enemmänkin luovuuteen ja keskittymiseen omiin kiinnostuksen kohteisiin, luulen, että mahdollisesti jopa veriryhmän. Rh- negatiiviset kaukaasialaiset poikkeavat paljon enemmän positiivisista kuin vain yhden antigeenin osalta. Jostain syystä tätä ei ole tuotu esille medioissa. Eri geenit ja eri proteiinit monissa elimissä kuten aivoissa etc.Jatkan, että rh-positiivisilla on rhesusgeenit ja - proteiinit, näin ollen laumaeläimen käyttäytymismuoto. Kaikkea peilataan lauman reaktioilla, ei haluta tai uskalleta poiketa konsensuksesta.
Negoja on 15-20% euripideista. Etniset ovat pelkästään positiivisia ja siten laumaeläimiä. Tämä näkyy koronatartunnoissakin. Ei vaan osata tai uskalleta olla yksin.
Ja biologisten faktojen esilletominen ei ole ylimielisyyttä. Jotkut vaan ovat apinamaisempia biologisestikin kuin toiset. 🙂
Keskustelun aiheena on juuri se, miksi introvertit esittävät tuollaisia kysymyksiä. Millä perusteella uskot, että ekstrovertti tai sosiaalinen ihminen ei voi olla viisas?