Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajattelette näin käyttäytyvästä miehestä?

Vierailija
24.03.2014 |

Olen nyt pari kuukautta seurustellut miehen kanssa joka on kaikin tavoin ihana, mutt hänessä, kuten meissä kaikissa on omat huonotkin puolensa. Yksi niistä on ailahtelevaisuus ja taipumus hienoiseen dramaattisuuteen.

Eilen hän sai minut aivan raivonpartaalle käytöksellään.

Olimme sopineet miehen kanssa että hän tulee sunnuntaina luokseni yöksi ja lähtee sittä aamulla junalla paikkakunnalle jossa opiskelee. Puhuimme tästä edellisen kerran lauantaina, että mies tulee sitten su iltana oman pakollisen menonsa jälkeen.

Sunnuntaina lähdin kokopäiväksi touhuamaan kummilasteni kanssa. Kerroin tästä miehelle. Jossain vaiheessa päivää häneltä oli tullut viesti facebookissa, että "Miten haluat sopia illan suhteen" (Tai joku vastaava). Luin viestin, mutten ehtinyt siinä hötäkässä vastata ja sitten tietysti unohdin koko jutun. Kotiin tultuani laitoin miehelle viestiä että oli ollut kiva päivä, teimme sitä ja tätä jne. Mies vastasi jotain ympäripyöreää ja sitten totesi että lähtee illalla jo junalla sinne paikkakunnalle jossa opiskelee. Ajattelin että aha, ilmeisesti joku muutos hänen kuvioissaan. Totesin sen enempää kyselemättä tai asiasta suuttumatta että okei. Mies vastaa että olenko hänelle vihainen. Sanoin etten tietenkään ole, miksi olisin :D. (Ehdin tässä välissä soittaa ystävälleni joka oli toisella käymässä samassa kaupungissa jossa asun että hän voi tulla illaksi meille, kun mies ei nyt sitten tulekaan.) Mies vastaa että siksi, kun hän meneekin opiskelupaikkakunnalle jo tänään. Sanoin että en ole vihainen, hän on aikuinen ihminen ja päätttää itse menoistaan.

Tähän mies sitten että hän ei todellakaan haluaisi lähteä sinne opiskelupaikkakunnalle, vaan olisi halunnut tulla luokseni. Minä ärsyynnyin aivan suunnattomasti. Kysyin että mitä helvetin peliä tämä on, en minä ala perumaan enää ystäväni tulemista meille siksi että mies soutaa ja huopaa. Mies sanoo tähän että hän oli odottanut että kun hän ilmoittaa lähtevänsä jo tänään opiskelupaikkakunnalleen, olisin pyytänyt häntä jäämään luokseni. Sanoin etten voi lukea miehen ajatuksia, enkä suostu tällaisiin lapsellisiin ja naurettaviin leikkeihin.

Myöhemmin mies soittaa kun olen syömässä ystäväni kanssa meillä, kerron että olen just syömässä, mies siihen että hänellä on hirveä nälkä... ja ettei vielä ole junassa matkalla kohti opiskelupaikkakuntaa (aivan ilmiselvästi yritti sada minua kutsumaan itsensä luokseni tuollaisella säälittävällä kerjäämismetodilla). Myöhemmin hän pahoitteli suuresti käytöstään.

Olemme molemmat yli 30-vuotiaita ihmisiä ja en todellakaan siedä tällaista pelleilyä mieheltä. Sanoin sen hänelle todella suoraan. Miten te arvon ladyt reagoisitte vastaavanlaiseen käytökseen?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 15:22"]

Siis mitä ihmettä? Jos asia on jo sovittu, miksi enää veivata jotain lisäviestejä. Miksi yksi sopiminen ei riitä? Minä pystyn sopimaan puolen vuoden päähän tarkkoja tapamisaikoja eikä niitä tarvitse sen jälkeen varmistella.

[/quote]

Ymmärsinkö ihan väärin, koska mun mielestäni tässä mies oli alunperin ajatellut muuttaa suunnitelmaansa että lähteekin su-iltana. Sitten hän alkoi miettiä loukkaantuiko nainen perumisesta, kun vastasi niin lyhyesti. Sitten alkoi myös miettiä, että olisihan se ollut kiva jäädä, ja että olisko nainenkin ilahtunut, jos hän olisi jäänyt ja oltaisiin vietetty ilta ja yö yhdessä. No eihän tietenkään, koska maailmassa on paljon tärkeämpää jämpti sopiminen ja napakoiden viestien lähettely ja ymmärtäminen kuin yhdessäolo kullanmurun kanssa!

Ei varmaan mikään kovin romanttinen suhde ole kyseessä, ainakaan ap:n puolelta.

Vierailija
2/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 lisää, että mies on selvästi epävakaa. Laita kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans suhde vastaavasti käyttäytyvään mieheen. Koko suhde oli lopulta outoa testaamista, kontrollointia jne. Lopulta mies alkoi vihjailla itsemurhaan. Totedin tylysti, etten anna kohdella itseäni näin. Jos päädyt tappamaan itses, se on sun valinta.. Lopetin suhteen.

Mun mielestä parisuhde ei ole sitomista ja elämään pitää mahtua muutakin kuin kumppani. Muutoin elämä käy liian rankaksi. Samoin se on liian vaikeaa, jos pitää arvailla, mikä jonkin toiminnan todellinen merkitys on. Ja kyllä, olen ollut tuon suhteen jälkeen lähes yhdeksän vuotta tasapainoisessa parisuhteessa yhden miehen kanssa.

Vierailija
4/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä on kaksi asiaa joiden vuoksi koko juttua ei kannata jatkaa. Kantapäät vastakkain vaan...

Eka: Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ei voi suoraan sanoa missä mättää. Pidetään viikkokausia mykkäkoulua, mutta ei oo mukamas mitään ongelmaa ja kaikki on hyvin... Tai pelataan jotain ihme"mää sanon näin, sun pitäs ymmärtää sanoa näin". Suomeksi sanottuna pitäs rivien välistä ymmärtää tehdä tai sanoa jotain... Just niinku tän tarinan mies vaikuttaa olevan.

Toinen: En ymmärrä miksi mies ei voinut tulla käymään vaikka kaveri olikin kylässä? Kuvitteleeko ap olevansa joku keskiajan neito jonka maine (ja naimisiinmenomahdollisuus) on menetetty forever jos näyttäytyy jonkun miehen kanssa??

Vierailija
5/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin että kyseessä on väärinkäsitys. Juttelisin kuitenkin miehen kanssa suoraan, kertoisin miten aion itse käyttäytyä suhteessa, että en aio pelata mitään pelejä enkä lukea rivien välistä enkä kieroilla. Kaikesta voi kysyä ja puhua suoraan. Ei pidä vetää mitään johtopäätöksiä kysymättä ensin, miten asia oikeasti on. Jos mies ei kykene suoruuteen, en ala suunnitella hänen kanssaan tulevaisuutta kovin pitkälle.

Vierailija
6/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen temppamentiltani samanlainen kuin tuo mies ja olisin odottanut jotain vastausta tuohon päivällä lähetettyyn viestiin. Mutta en olisi sitten toiminut kuten tuo mies, vaikka olisin tuntenut samoin. Mutta siis jos olisin päivällä laittanut tuon tiedustelevan viestin niin olisin halunnut siihen vastauksen.

Ja mun voi olla vaikea välillä ymmärtää tuollaisia ap:n kaltaisia viilipytty-ihmisiä.:)

Nykyään kyllä yritän olla draamailematta mutta juuri eräs kaverini ei pariin päivään vastannut viesteihin tärkeästä asiasta, kyllä mulla tunteet meni aika samaan kuin tässäkin tapauksessa, kun toinen ei ymmärtänyt, että asia on tärkeä mulle. Riitaa ei saatu kuitenkaan sit lopulta aikaan asiasta.

Vierailija
7/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kattelis tollasta pelleilyä kyllä olenkaan, onko se mies jotenkin läheisriippuvainen takertuja tai jotenkinepävakaa persoona?

En jaksa sellaisia ihmisiä seurassani ollenkaan.

Vierailija
8/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:57"]

Itse olen temppamentiltani samanlainen kuin tuo mies ja olisin odottanut jotain

[/quote]

..siis tempperamentiltani..

Vierailija
9/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokopäivä" ei ole yhdyssana.

Vierailija
10/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:59"]

"Kokopäivä" ei ole yhdyssana.

[/quote]

Totta, muuten! Kiitos :)

ap

Vierailija
11/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:57"]

Mä en kattelis tollasta pelleilyä kyllä olenkaan, onko se mies jotenkin läheisriippuvainen takertuja tai jotenkinepävakaa persoona?

En jaksa sellaisia ihmisiä seurassani ollenkaan.

[/quote]

Alan kallistua että mies on hiukan epävakaa persoonaltaan.. Jotenkin tuo eilinen temppu veti niin fiilikset alas että ei huvittaisi edes nähdä koko tyyppiä nyt. Jotenkin ämmämäistä käytöstä.

ap

Vierailija
12/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surettaa miehen puolesta, kun jätetään viesteihen vastaamatta ja sitten mitätöidään pettymyksen tunteet vetoamalla "peleihin". Tuntuu vähän siltä että APlla olisi peiliin katsomisen paikka ...

Vierailija
13/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kyllä kakkosen tapaan, että tuo on selvitettävissä ihan puhumalla. Mutta tuo on ainakin itselleni juuri luonnekysymys, perustavanlaatuinen. Jos mies ei itse tiedosta, että hänellä on tapana reagoida noin (koska olet hänelle tärkeä), voi jatko olla vaikeampi. Mutta vaikka itse tiedostaakin, että tämä on tapa kokea asiat  - ainakin itselleni - voi ristiriitoja toki tulla. Esimerkiksi minä voin kokea, että toinen ei välitä minusta tarpeeksi, jos ei katso aiheelliseksi vastata viestiini kohtuullisessa ajassa vaan pitää minua epätietoisuudessa. Niin tuo mieskin varmasti asian koki.

Minusta tämä ketju on sinällään hiukan huvittava. Jos joku av-mamman mies olisi lähtenyt kaupungille ilmoittelematta aikatauluistaan ja av-mamma olisi ollut kotona epätietoisena, mies olisi tietysti "sika" ym. Nyt jos nainen käyttäytyy itse samoin, on miehen jyrkkä reaktio tietenkin "outo" ja mies on "vaikea". Jos taas nainen kilahtaisi miehelle, joka ei olisi ilmoitellut itsestään moneen tuntiin, olisi nainen tietysti vain "normaali".:)

3

Vierailija
14/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmämäistä nimenomaan, ja todella lapsellista ja ärsyttävää! Mun mielestä tollasta käytöstä voi vielä odottaa joltain teini pissis tytöiltä, mutta että yli 30v mies... Huh!

Mä laittaisin sen suhteen katkolle samantien. Ajattele millaiseksi draamakunigattareksi se vielä alkaisi jos joskus asuisitte yhdessä. 

Vierailija
15/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:08"]

Ämmämäistä nimenomaan, ja todella lapsellista ja ärsyttävää! Mun mielestä tollasta käytöstä voi vielä odottaa joltain teini pissis tytöiltä, mutta että yli 30v mies... Huh!

Mä laittaisin sen suhteen katkolle samantien. Ajattele millaiseksi draamakunigattareksi se vielä alkaisi jos joskus asuisitte yhdessä. 

[/quote]

Niin. Toivotaan että ap löytää miehen joka ei itse ilmoittele omista suunnitelmistaan.

Vierailija
16/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset ihmiset ylipäätään viestittelee vastausta odottavia asioita facen kautta sen sijaan, että soittaisi?? Jos se ei ole tärkeää/kiireellistä -> käytä viestiä, mutta jos odotat pikaista vastausta/asiasi on tärkeä -> SOITA!

Ei kaikilla ole aikaa tai kiinnostusta roikkua joka hetki puhelimen/tabletin/läppärin kautta facessa. Menee varsinainen elämä siinä samalla ohi...

Vierailija
17/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset eivää omista tosiaan ja ole velvollisia raportoimaan toiselle menoistaan kokoajan. Kontrollointi on huono pohja saada suhde toimimaan, lisää mies tai nainen. Kertoo vaan sen läheisriippuvaisen omasta huonosta itsetunnosta jos häiriintyy aikuisen kumppaninsa omista menoista liikaa.

Vierailija
18/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:03"]

Jotenkin surettaa miehen puolesta, kun jätetään viesteihen vastaamatta ja sitten mitätöidään pettymyksen tunteet vetoamalla "peleihin". Tuntuu vähän siltä että APlla olisi peiliin katsomisen paikka ...

[/quote]

Ensinnäkin, mies tiesi että olen koko päivän kiinni kummilasten kanssa, enkä katsele puhelinta todellakaan koko ajan. Olisihan hän voinut vaikka kysyä uudestaan kun huomasi että en vastaa hänen kysymykseensä: sen sijaan hän vetää draamaqueenit ja kiukuttelee.

AP

Vierailija
19/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap oli jo kerran sopinut miehen kanssa että se tulee sitten su ap:n luokse, niin miksi helvetissä siitä pitää viestitellä edes takaisin monta kertaa vielä sen jälkeen? huomion hakua, mustasukkaisuutta, omaa kiukuttelua?

Kaikki naiset ei todellakaan halua mitään kontrollifiikin symbioosia suhteeseen.

Vierailija
20/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon vielä että minulla on erittäin vilkas sosiaalinen elämä: miehellä ei niinkään. Kerroin heti suhteen alussa, että tapaan usein ystäviäni. Miehestä tämä oli varsin viehättävää ja aivan ok: nyt sitten häntä selvästi onkin alkanut ärsyttää että minä todella tapaan ihmisiä. Hän haluaisi olla joka viikonloppu pe-su tiiviisti yhdessä, kun arkisin emme näe, minä taas haluan nähdä muitakin ihmisiä viikonloppuisin.

AP