Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kauppakeskus Columbuksessa olevien ständimyyjien määrä on JÄRJETÖN!

Vierailija
21.11.2020 |

Päälle vielä ulkona pyörivät jonkun lahjoitusasian feissarit ja iso numero-lehden kauppaajat.

Eilen kävelin tuon kauppakeskuksen läpi, se on sellainen yksi pitkä käytävä vaan, jonka toisessa päässä on S-market ja toisessa K-market, välissä jotain liikkeitä.

Apteekin ovenpielessä oli kolme Fortumin myyjää kyselemässä vaihdetaanko sähköliittymä. Jatkoin matkaa ja vastassa oli toinen sähköfirma, joku Nordic Green Energy tms, taas kyseltiin vaihdetaanko sähköt.

Seuraavaksi oli vastassa nuorisoa tyrkyttämässä Hesaria että saisivat tilaajia lisää.

Loppupätkällä englantia puhuva WWF-feissari pyytämässä lahjoituksia.

Tuosta on valitettu aiemminkin Columbukselle, todella epämiellyttävää käydä kun kahta minuuttia ei voi kävellä rauhassa. Hetkeksi nuo vähenivät ja nyt taas sama jatkuu. Maksaako nuo firmat Cityconille niin hyvin että saavat pönöttää tuolla? Aion kyllä siirtyä tekemään ostokset Itikseen.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö laittaa eduskunnan käytäville noita feissaajia 50 juoksemaan edes takaisin ja pysäyttelemään kansanedustajia ja virkamiehiä?

Vierailija
42/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutakaa apua, onhan siellä vartijat kai?513

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplassa Hesarin ständi. Ärsyttäviä mulkoilijoita ja tyrkyttäjiä. Haara-asennossa siinä seisovat kuin jotku maailman omistajat.

Vierailija
44/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut elämäni parhaimmat sähkösopimukset näiltä feissareilta, katukauppiailta. Paremmat kuin kilpailuttamalla netissä. Suosittelen.

Vierailija
45/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä kielen ruotsiksi 99% lopettaa myymisen siihen. 

Vierailija
46/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ne basaarit eli kirpputorit jotka haisee pahalle osin varastettua tavaraa ja kierrätys kamaa tai siitä tehtyjä huonekaluja värjättyjä pyyhkeitä tyynyjä jne.Kyllä taso on kuin Intian basaarissa maitojauhejäätelöt ja nuoriso varastelee pahvisia kahvikuppeja ja lataa kännykän käytävillä.Likaista ja huonoa suomea puhuvat pullan myyjät keskellä sisääntulo väylää.Mahtaako veroja maksaa??? Citycon omistajat on israelilaisia. Lue niiden sivut omistajat. Kaupoissa on avattu ja paketteja osa syöty.

Vierailija
47/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä kielen ruotsiksi 99% lopettaa myymisen siihen. 

Tämä tepsii hyvin myös puhelinmyyjiin.

Vierailija
48/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa toivomus että keskuksen käytävät kuuluu asiakkaille liikkumiseen ja siisteyttä sekä kaupungille toiveena saada metro satamaan asti siitä junayhteys Keravalle ja väliin asemapysäkit Aurinkolahti ja satama siitä vaihto junaan. Siellä on raiteet jo . Suora bussi Tikkurilaan.

49/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä soi puhelin. Hej olemme kiinteistövälityksestä XXX. Haluatko että tulemme arvioimaan sun asunnon arvon!

Tämähän on suorastaan röyhkeää. 

Kysyn olenko pyytänyt sitä . Ei vastausta.

Miksi pakoitetaan nuoret  tuollaiseen paskatyöhön ?

Karmeaa. 

Vierailija
50/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina naurattaa yksi kerta kun olin kävelemässä kauppaan. Siinä oli joku Plan feissari joka kysyi minulta kiinnostaako lapsien oikeudet. Sanoin vain että ei kiinnosta ja jatkoin matkaa :D Mutta joo todella rasittavia nuo häiriköitsijät. Mulla on yleensä napit korvilla joten on helppo vain teeskennellä ettei kuule ja kävellä ohi.

Vierailija
51/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä muutosta tullut, näin vanhempana ihmisenä on tietysti mihin verrata. Eli aiemmin Suomessa sai kulkea kaupungilla ostoksilla melko rauhassa, oli vain satunnaisia tieltä eksyneitä ja sit tietysti humalaisia huutelemassa. Ulkomailla sitten käytiin parin viikon ajan nauttimassa eksotiikasta vaikkapa Intiassa, jossa et metriäkään kävellyt rauhassa kaupungilla. 

Sitten on tullut maailma kylään ja jäänytkin tänne ja asettunut herroiksi niin sanoakseni eli kapitalismin lieveilmiöt ikävimmillään häiritsevät nyt ostoksillakäyntiä. Eipä sitä enää tule harrastettuakaan, ostokset teen netissä kaikessa rauhassa.

Sääntö-Suomi taivastelijat ovat saaneet paljon hallaa aikaan. Sellaiset vanhat säännöt kuin 'kaupustelu kielletty' olisi nykyäänkin tervetullut. Säästyisi vanhukset kaiken maailman huijareilta, joiden tekosia sitten puidaan verorahoja säästelemättä oikeuslaitoksissa. Halvaksi tulee, juu yhteisölle. Tai 'asiaton oleskelu kielletty' säästäisi julkisia tiloja ilkivallalta ja pskaamiselta. 

Vierailija
52/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa yksi kerta kun olin kävelemässä kauppaan. Siinä oli joku Plan feissari joka kysyi minulta kiinnostaako lapsien oikeudet. Sanoin vain että ei kiinnosta ja jatkoin matkaa :D Mutta joo todella rasittavia nuo häiriköitsijät. Mulla on yleensä napit korvilla joten on helppo vain teeskennellä ettei kuule ja kävellä ohi.

Olen vastannut aivan samoin ja feissari naurahti suu auki epäuskosena ja jähmettyi niille sijoilleen kun ensiksi käveli vierellä. 

Vierailija
53/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kierrän (ihan konkreettisesti) nää niin kaukaa kuin mahdollista ja jos rupeavat huutelemaan tai lähestymään, niin sitten napakka "ei kiitos" ja jatkan matkaa. Nyt on kuitenkin pari kertaa tullut vastaan Planin feissari "siviiliasussa", eli ilman mitään liivejä tai muita helposti huomattavia varoitusmerkkejä, niin olen erehtynyt pysähtymään. Viimeisin aloitti keskustelun tyyliin "Hei anteeks, oot sä ihan täältä Helsingistä?", niin ajattelin, että kaipaa opastusta ja jäin juttusille. Sitten: "Mulla ois sulle yks kysymys, mitä ostaisit kaupasta, jos sulla olis vain 1 euro?", eikä vieläkään mitään mainintaa järjestöstä. No tällaisiin höpökysymyksiin en ala kiireessä vastaamaan, joten sanoin vaan et sorry, en jaksa nyt miettiä ja siinä vaiheessa, kun olen jo jatkamassa matkaa, hän alkaa huudella perään, että onko sulle tuttua tää Planin toiminta... On ainakin vähän erilainen taktiikka, lieneekö yhtään paremmin toimiva, mulle ainakin jäi todella ärtynyt olo, kun "väärin perustein" pysähdyin.

Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, pitäisikö näiltä ihmisiltä ihan suoraan kysyä, miksi tuollaista työtä tekevät, näkevätkö itse siinä mitään järkeä tai ymmärtävätkö, että heidän toimintansa pahimmillaan aiheuttaa antipatiota kyseistä yritystä kohtaan? Feissareilla toki saattaa olla ideologinen syy toiminnalleen, mutta ständimyyjille en löydä mitään puolustusta. Ymmärrän toki, ettei kukaan oikeasti tällaisia "töitä" halua, jos valinnanvaraa on. Ja eikö muka yrityksissä ymmärretä, minkälaista hallaa yli-innokkaat, tilannetajuttomat ständimyyjät voivat aiheuttaa niiden imagolle? Tai vastaavasti ulosanniltaan heikot, apaattiset puhelinmyyjät? Kilpailutin nimittäin äskettäin sähkösopimuksen ja sain pian puhelun vanhan sähköyhtiön (Helenin) asiakaspalvelijalta. Hän luonnollisesti kysyi syytä vaihtoon ja kerroin saaneeni paremman tarjouksen, mihin Helenin myyjä totesi syyllistävään äänensävyyn "Niin että se hinta oli sitten se tärkein." No, kerroin sitten, etten myöskään ollut kovin tyytyväinen uusiutuvan energian osuuteen Helenin sähköntuotannossa ja että vihreys tuntui näkyvän enemmän markkinoinnissa kuin varsinaisissa teoissa. Tätä seurasi tietysti luettelo heidän lisämaksullisista ympäristötuotteistaan ja kun kerroin saavani halvemman JA vähintään yhtä vihreän vaihtoehdon muualta, sain kuulla miten olisi kuitenkin hyvä tukea oman kaupungin yhtiötä! Kyllä, juuri tästä syystä olin pysynyt Helenin asiakkaana 15 vuotta, mutta en enää halunnut tukea oman kaupungin yhtiötä oman talouteni kustannuksella... Uusi sopimus on määräaikainen ja vuoden kuluttua olisin voinut jälleen harkita Heleniä, mutta tämän syyllistämispuhelun jälkeen en usko palaavani enää heidän asiakkaakseen.

Vierailija
54/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaako nuo feissausfirmat kauppakeskuksille jotain "vuokraa" siitä, että ne saavat luvan siihen toimintaan kauppakeskuksen tiloissa?

Vaikea jotenkin muuten ymmärtää mitenkään miksi kauppakeskukset sallisivat tämän.

Samoin lentoasemalla, maksavatko ne Finavialle jotain vuokraa että saavat luvan tähän toimintaan?

Vierailija
55/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on vaihtuvuus noissa hommissa? :D

Vierailija
56/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta yks tyrkytti hesaria Tripplassa, hymähdin ja kävelin ohi.

Voitte tunkea sen porvari lehtenne sinne.

Vierailija
57/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras taktiikka on sanoa noille reippaasti "Kyllä", ja jatkaa matkaa hidastamatta vauhtia.

Hämmentyvät tuosta sopivasti.

Vierailija
58/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä Cittarissa oli jossain vaiheessa yksi Telian feissari suoraan siinä portin edessä mistä jokainen asiakas kävelee sisään, niin että se pystyi suoraan pysäyttämään jokaisen kauppaan tulijan ja vaati tältä, että hänen liittymäasiansa pitää nyt käydä läpi. Arvaa vaan oliko kiva käydä ostoksilla? No jossain vaiheessa tyyppi häipyi, sai kyllä varmaa kenkää.

Vierailija
59/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa niille, että hankkikaa oikea työ.

Vierailija
60/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa niille, että hankkikaa oikea työ.

"Miksi te ette mene töihin?" :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme