Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kauppakeskus Columbuksessa olevien ständimyyjien määrä on JÄRJETÖN!

Vierailija
21.11.2020 |

Päälle vielä ulkona pyörivät jonkun lahjoitusasian feissarit ja iso numero-lehden kauppaajat.

Eilen kävelin tuon kauppakeskuksen läpi, se on sellainen yksi pitkä käytävä vaan, jonka toisessa päässä on S-market ja toisessa K-market, välissä jotain liikkeitä.

Apteekin ovenpielessä oli kolme Fortumin myyjää kyselemässä vaihdetaanko sähköliittymä. Jatkoin matkaa ja vastassa oli toinen sähköfirma, joku Nordic Green Energy tms, taas kyseltiin vaihdetaanko sähköt.

Seuraavaksi oli vastassa nuorisoa tyrkyttämässä Hesaria että saisivat tilaajia lisää.

Loppupätkällä englantia puhuva WWF-feissari pyytämässä lahjoituksia.

Tuosta on valitettu aiemminkin Columbukselle, todella epämiellyttävää käydä kun kahta minuuttia ei voi kävellä rauhassa. Hetkeksi nuo vähenivät ja nyt taas sama jatkuu. Maksaako nuo firmat Cityconille niin hyvin että saavat pönöttää tuolla? Aion kyllä siirtyä tekemään ostokset Itikseen.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun kohteliaasti sanon ei kiitos nyt, niin sitten feissari rupee vttuilemaan ja alkaa aggressiiviseksi. Hyvää mainosta firmalle!

Sehän siinä onkin. Niitä pitää kohdella kuin kerjäläisiä. Älä edes katso niihin päin vaikka yrittäisivät sanoa jotain. Pelkästään tällä tavalla selviää arjesta isojen kaupunkien keskustoissa.

Vierailija
22/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin voi auttaa, jos sanoo olevansa jo lahjoittaja / asiakas. Tosin kerran Hesarin feissari epäili asiaa, vaikka todellisuudessa olen ollut jo vuosia Hesarin tilaaja.

Mitä sitten vaikka epäilisi? Vai koitko tarpeelliseksi todistaa asiaa? Toivottavasti et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon kerran kohteliaasti ’Ei kiitos’. Ilmeisesti osaan sanoa sen tarpeeksi napakasti koko ajan eteenpäin kävellen, sillä 97% kerroista se toimii. Jos ei toimi, en enää ole kohtelias vaan kysyn, mikä noissa kahdessa sanassa oli vaikea ymmärtää. Jos on oikein ärsyttävä tyyppi, alan itsekin veemäiseksi ja tenttaan toista osapuolta ihan kunnolla.

Mulla ei ole itsetunto-ongelmia, mielenterveyspulmia eikä paniikkihäiriöitä, joten nuo ständi-ihmiset ei häiritse. Jos feissari tulisi istumaan viereeni puistonpenkille, käskisin hänen poistua. Ensin kohteliaasti, sitten epäkohteliaasti. En aina tajua miksi ihmisille on kaikki nykyään niin kamalaa eikä mitään uskalleta tehdä ja ahdistutaan ihan joka asiasta.

Vierailija
24/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon kerran kohteliaasti ’Ei kiitos’. Ilmeisesti osaan sanoa sen tarpeeksi napakasti koko ajan eteenpäin kävellen, sillä 97% kerroista se toimii. Jos ei toimi, en enää ole kohtelias vaan kysyn, mikä noissa kahdessa sanassa oli vaikea ymmärtää. Jos on oikein ärsyttävä tyyppi, alan itsekin veemäiseksi ja tenttaan toista osapuolta ihan kunnolla.

Mulla ei ole itsetunto-ongelmia, mielenterveyspulmia eikä paniikkihäiriöitä, joten nuo ständi-ihmiset ei häiritse. Jos feissari tulisi istumaan viereeni puistonpenkille, käskisin hänen poistua. Ensin kohteliaasti, sitten epäkohteliaasti. En aina tajua miksi ihmisille on kaikki nykyään niin kamalaa eikä mitään uskalleta tehdä ja ahdistutaan ihan joka asiasta.

Ehkä ei ole ihan tarkoituksenmukaista, että vain vahvat ja napakat selviytyvät kauppakeskusreissusta. Mites vanhukset, joita huijataan ostamaan liittymiä sun muuta turhaa?

Vierailija
25/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin voi auttaa, jos sanoo olevansa jo lahjoittaja / asiakas. Tosin kerran Hesarin feissari epäili asiaa, vaikka todellisuudessa olen ollut jo vuosia Hesarin tilaaja.

Minusta ihmisen perusoikeus on liikkua ulkona ilman kontaktia toiseen ihmiseen ja ilman että tarvitsee puhua. Joskus olen sanonut "on jo" mutta usein en halua sitä kontaktia edes sen verran.

Vierailija
26/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Hesarin myyjälle sanoin että olen jo tilaaja ja jakso on 3kk. Se sitten tietysti halus myydä jatkoa ja ehdotti että katsottaisiin mun puhelimelta mun tilaajatiedot. Sanoin ettei onnistu ja näytin Nokia 1100-kännykkääni, jolloin nauroimme molemmat. Oli ihan kohtelias nuori mies.

Vierailija
27/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa. Ne on inhottavia.

Vierailija
28/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva, että olet omasta mielestäsi niin vahva ja hieno ihminen, että voit kuittailla herkästi ahdistuville.

Oikeasti kauppakeskuksen pitäisi olla paikka, jossa kaikki saavat rauhassa tehdä ostoksia. Myös mt-ongelmaiset, ahdistuksesta kärsivät ihmiset. Ei sen pitäisi olla mikään taistelutanner, jossa pitää puolustaa itseään joka kohdassa.

Siihenhän se osittain perustuu: feissari osaa varmasti tunnistaa juuri ne tyypit, joita alkaa herkästi ahdistaa se tilanne. He todennäköisemmin suostuvat lopulta, ihan vain päästäkseen kurjasta tilanteesta. Ja tuo on vielä kaiken huippu, kun joku on menossa leikkaukseen ja on varmasti näyttänyt sairaalta.

Epäreilua ja röyhkeää käytöstä kaikin puolin, koko feissarit pitäisi kieltää.

Vierailija
29/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei ole ihan tarkoituksenmukaista, että vain vahvat ja napakat selviytyvät kauppakeskusreissusta. Mites vanhukset, joita huijataan ostamaan liittymiä sun muuta turhaa?

Mietin ihan samaa, tuo tyyppi puhui kuin kyse olisi jostain vankilasta, jossa vain kovimmat pärjää. Shoppailunhan pitäisi olla kivaa ja rentouttavaa, eikä henkisesti raskasta torjumista. Ei siinä tarvitse kovin suuria "itsetunto-ongelmia" olla, että suostuu ostamaan jotain tarpeetonta.

Vierailija
30/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi firmat kuvittelee, että ihmiset alkaisivat vaihdella sähkösoppareita ja puhelinliittymiä kesken ostosreissun, kun toisessa kädessä on painava ruokakassi ja toisessa nälkäkiukkuinen lapsi?!?

Vierailija
31/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on Myyrmannissa. Alakerta miinoitettu noilla myyjillä jotka ovat erittäin aggressiivisia. Välttelen nykyään koko Myyrmannia tämän vuoksi. Todella epämiellyttävää käydä ostoksilla kun joka suunnalta joku hyökkäämässä kyselemään ja myymään. Haluaisin käydä ihan rauhassa ostoksilla.

Vierailija
32/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jossain vaiheessa nämä kielletään, koska moni ostoskeskus menettää asiakkaita. Nyt on muutenkin kaupoilla rankkaa koronan takia.

Ja totta varmaan sekin mitä joku sanoi, että työpaikkoja on huonosti ja monen on pakko ruveta johonkin epäeettiseen työhön, jossa tyrkytetään kaikkea ohikulkijoille. Mutta eihän tämä näin voi jatkua, että ihmiset lakkaavat käymästä ostareilla. Ehkä sinne jää sitten vain ne paksunahkaisimmat, jotka sanovat heti kaikille ei ja kävelevät pois. Ja siinä vaiheessahan se myynti ja lahjoitusten saaminenkin loppuu, kun kukaan "kiltti" ei enää tule ostoskeskukseen.

Vierailija
33/100 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa etenkin vanhusten puolesta. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen nähnyt vanhan ihmisen kauhistunut ilme kasvoillaan pyrkimässä rollaattoreineeen pakoon kunn nämä geelitukat tyrkyttävät erinäisiä tuotteita ja palveluitaan.

Paras tai oikeastaan pahin oli lähikaupassani oleva puhdistusaineiden (?) myyjä, joka esitteli tuotteita mm. putsaamalla ihmisten silmälaseja. Viittoi jollekin hyvin vanhalle, melko kaukana olleelle miehelle ja huusi käskevästi ja holhoavasti tätä tulemaan luokseen.

Vierailija
34/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten nyt korona-aikana on edes sallittua pysäytellä ja puhutella ihmisiä pitkilläkin jaarituksilla, vaikka kaikilla olisi maskit!!!

Vierailija
35/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin ärsyttävää! Vältän katsekontaktia enkä pysähdy vaikka myyjä aloittaisi keskustelun, sanon vain "ei kiitos". On tehnyt kauppakeskuksissa käynnistä todellakin epämiellyttävää. Olisiko aika antaa palautetta?

Vierailija
36/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä inhoon näitä häiriköitä kans. Ovat myös aiheuttaneet varmasti sen, että moni ihan viaton neuvoa tai apua pyytävä on jäänyt vaille apua. Itsellenikin meinasi kerran käydä niin, koska useat ihmiset olivat tosi vältteleviä ja yksi jopa vihainen, kun yritin vaan pyytää apua pieneen juttuun, ei siis rahaa tms. Ihmiset eivät jää edes kuuntelemaan sitä asiaa. Ei tartte kuin aloittaa että, ”hei, anteeksi, voisitko...” Lopulta yksi auttoi, ihana ihminen, ei suostunut edes ottamaan vastaan pientä palkkiota minkä olin varannut tuota tarkoitusta varten. Sikäli ymmärrän niin hyvin noita vältteleviä, koska itsekään en halua jutella feissareiden ja kerjäläisten kanssa yhtään.

Vierailija
37/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo edes voi saada mitään rahaa kokoon tuosta hommasta kun niitä on niin paljon?

Ja tuo häiritsee ja karkoittaa asiakkaita myös kauppakeskuksesta, joten kauppakeskuksenkaan kannalta ei erityisen fiksua sallia tuota toimintaa.

Vierailija
38/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtaat huonoa tai agressiivista käytöstä standimyyjiltä niin anna palautetta kauppakeskuksen johtajalle. Sano, että lopetat asioinnin. Nimeä firma, ota vaikka kuva myyjästä. Ei kai tähän muu auta. 

Vierailija
39/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein tapaus:

Olin menossa lähimarketiin, jossa käyn pari kertaa viikossa. Kaupan edessä nainen jonkun keräyslippaan kanssa (joku luotettava iso firma, en muista, mikä niistä) ja kysyy, onko hetki aikaa. Sanon, että ei ole. Hän huutaa perääni kovalla äänellä: "Et siis halua auttaa hädänalaisia!"

Minulla on kummilapsi Keniassa, jota tuen kuukausittain, aika pienestä palkastani. Autan myös spontaanisti ihmisiä, joilla on hätä, ihan täällä Suomessa.

Tuo huuto oli jotenkin uskomattoman törkeä ja kohtuuton. Nyt, jos tuollaista tapahtuisi, valittaisin asiasta kyseiseen firmaan. 

Vierailija
40/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin ihmiset koko ajan vaihtelisi jotain puhelinliittymiä ja sähkösopimuksia ym.?

En mä ainakaan tuollaista tee.

Ja en todellakaan tekisi sitä ikinä minkään kauppakeskusvierailun yhteydessä.

Ruoholahden kauppakeskuksessa oli noita jossain vaiheessa paljon ja valitin asiasta suoraan kauppakeskukseen. Myöhemmin ei ole ollut siellä niitä niin paljon.

Mitä noiden kauppakeskusten johto oikein ajattelee? Että asiakkaista on kiva kun heidän kimppuunsa hyökätään käytävällä?

Tätä samaa oli joskus Helsinki-Vantaalla myöskin ja se oli välillä hyvin päälletunkevaa toimintaa.

Mua samaan aikaan säälittää kyllä nuo nuoret jotka joutuu tuollaista tekemään, mutta jotain vikaa on koko yhteiskunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi