Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kauppakeskus Columbuksessa olevien ständimyyjien määrä on JÄRJETÖN!

Vierailija
21.11.2020 |

Päälle vielä ulkona pyörivät jonkun lahjoitusasian feissarit ja iso numero-lehden kauppaajat.

Eilen kävelin tuon kauppakeskuksen läpi, se on sellainen yksi pitkä käytävä vaan, jonka toisessa päässä on S-market ja toisessa K-market, välissä jotain liikkeitä.

Apteekin ovenpielessä oli kolme Fortumin myyjää kyselemässä vaihdetaanko sähköliittymä. Jatkoin matkaa ja vastassa oli toinen sähköfirma, joku Nordic Green Energy tms, taas kyseltiin vaihdetaanko sähköt.

Seuraavaksi oli vastassa nuorisoa tyrkyttämässä Hesaria että saisivat tilaajia lisää.

Loppupätkällä englantia puhuva WWF-feissari pyytämässä lahjoituksia.

Tuosta on valitettu aiemminkin Columbukselle, todella epämiellyttävää käydä kun kahta minuuttia ei voi kävellä rauhassa. Hetkeksi nuo vähenivät ja nyt taas sama jatkuu. Maksaako nuo firmat Cityconille niin hyvin että saavat pönöttää tuolla? Aion kyllä siirtyä tekemään ostokset Itikseen.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo normaalisti ymmärrän nuo, mutta nyt nuo pitäisi olla kyllä ehdottomasti kielletty. Eilen kävi joku verisuren kauppamies vielä kotiovellakin... ei ei...Samoin tuntuu ettei kaupoissa ole hävinnyt mihinkään jättilavat jotka tukkivat käytävät tms... Ei ole mitenkään poistettu turhaa, jotta vois liikkua väljemmin...

Vierailija
62/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies maksaa puhelimet ja sähköt niin usein heitän heille että joo, jos voit tehdä nykyistä paremman diilin minulle niin tottakai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on kuitenkin pari kertaa tullut vastaan Planin feissari "siviiliasussa", eli ilman mitään liivejä tai muita helposti huomattavia varoitusmerkkejä, niin olen erehtynyt pysähtymään. Viimeisin aloitti keskustelun tyyliin "Hei anteeks, oot sä ihan täältä Helsingistä?", niin ajattelin, että kaipaa opastusta ja jäin juttusille. Sitten: "Mulla ois sulle yks kysymys, mitä ostaisit kaupasta, jos sulla olis vain 1 euro?""

Espoossa ihan sama. Hänellä ei ollut mitään ulkoisia merkkejä Planista tai muutenkaan feissariudesta ja aloitti ihan samoin että ootko täältä ja mitä ostaisit eurolla kaupasta... Vasta hieman myöhemmin esitti henkilökorttinsa ja olevansa Planista.

Olen jo oppinut kiertämään kaikki kirjoitusalustan/kansion pitelijät, niin hänestä oletin ihan olevan yleistä neuvoa vailla.

Vierailija
64/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo normaalisti ymmärrän nuo, mutta nyt nuo pitäisi olla kyllä ehdottomasti kielletty. Eilen kävi joku verisuren kauppamies vielä kotiovellakin... ei ei...Samoin tuntuu ettei kaupoissa ole hävinnyt mihinkään jättilavat jotka tukkivat käytävät tms... Ei ole mitenkään poistettu turhaa, jotta vois liikkua väljemmin...

Tämän huomasin ja ihmettelin eilen kun kävin pitkästä aikaa isossa marketissa. Käytävät tungettu täyteen tarjoussaippuaa ja pääsiäissuklaita. Ei puhettakaan että voisi väljästi kulkea.

Vierailija
65/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miksi niitä on jatkuvasti enemmän ja enemmän? KOSKA JOTKUT V I T U N NUIJAPÄÄT SUOSTUU NIITTEN JUTTUIHIN JA SE TOIMII!! Jos se ei toimisi ja kaikki ignorois ne, pim, ne katoaisi koska se olisi kannattamatonta.

Näihin pitäis saada joku laki joka kieltää nää häirintänä. Alkakaas kaverit vääntää lakialoitetta.

Vierailija
66/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen hankittiin auto, ja on ihanan stressitöntä ajaa parkkiin ja sieltä suoraan hissillä kauppaan. Ei tarvitse potkia edestään feissareita ym. turhisporukkaa. Näin korona-aikaan ne nyt pitäisi kieltää muutenkin, eihän ostoksilla olevatkaan saa oleskella turhaan auloissa ym.!

Vierailija
67/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö miksi niitä on jatkuvasti enemmän ja enemmän? KOSKA JOTKUT V I T U N NUIJAPÄÄT SUOSTUU NIITTEN JUTTUIHIN JA SE TOIMII!! Jos se ei toimisi ja kaikki ignorois ne, pim, ne katoaisi koska se olisi kannattamatonta.

Näihin pitäis saada joku laki joka kieltää nää häirintänä. Alkakaas kaverit vääntää lakialoitetta.

Eipä tuon kai tarvitse kannattavaa ollakaan, tietääkseni ständimyyjille maksetaan usein pelkkää provikkapalkkaa eikä tuntipalkkaa ollenkaan. 

Vierailija
68/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheeseen hankittiin auto, ja on ihanan stressitöntä ajaa parkkiin ja sieltä suoraan hissillä kauppaan. Ei tarvitse potkia edestään feissareita ym. turhisporukkaa. Näin korona-aikaan ne nyt pitäisi kieltää muutenkin, eihän ostoksilla olevatkaan saa oleskella turhaan auloissa ym.!

Minä olen kyllä törmännyt esim Telian myyjiin ihan Citymarketin sisällä elektroniikkaosastolla että tuollakaan tyylillä ei välttämättä voi kaikelta säästyä. 

Vierailija
69/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun täällä kehyskunnassa on alkanut näkymään aina vaan enemmän ja enemmän täysin enkunkielisiä ihmisiä WWF:n jne. firman nimissä. Osaan erittäin hyvin englantia, mutta mielestäni kertoo jotain (huonoa) yrityksestä, jos siitä on ok palkata työntekijöitä jotka eivät osaa edes kohdemaansa virallisen kielen alkeita...yleensä ne myyjät sitten jutustelevatkin enemmän keskenään, kun ei monikaan lämpene enkun papatukselle. :)

Vierailija
70/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa paljon tuollainen keskivertofeissari voi edes tienata vaikkapa 6 tunnin aikana? Sekin on nimittäin aika pitkä aika seisoskella yhteen menoon siinä ständillä jos juuri kukaan ei osta mitään....

Vierailija
71/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä törmännyt esim Telian myyjiin ihan Citymarketin sisällä elektroniikkaosastolla että tuollakaan tyylillä ei välttämättä voi kaikelta säästyä. 

Nimenomaan. Eli kun kävelet sinne Cittariin sisään, niin se feissari odottaa sua heti siinä ja alkaa 3. asteen kuulustelu. Ei hyvä.

Vierailija
72/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Iso Omenassa näitä ständimyyjiä on katutasossa parissa kohtaa aivan törkeästi. Paitsi ärsyttävää, myös näin korona-aikana mielestäni hyvin vastuutonta, sillä noilla käytävillä ei ole muutenkaan liikaa tilaa ja ständien kohdalla syntyy aina järkyttävä ihmissuma. Tämän takia kierrän aina tokan kerroksen kautta, siellä on huomattavasti rauhallisempaa.

Vierailija
73/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nuo häirikkömyyjät aiemmin ärsytti todella paljon ja nyt koronan aikaan suorastaan kiehun plus olen ahdistunut kun nuo pösilöt pysäyttelee ja tunkee lähelle. Ei tulis mieleenkään mennä puhelemaan heidän kanssaan, eihän siinä pysty pitämään mitään 2 metrin turvaväliä.

Pitäisi lailla kieltää, kun citycon ei ymmärrä, ettei noille saisi tänä aikana vuokrata myyntipaikkoja.

Vierailija
74/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moraalitonta myös niiltä feissausjärjestöiltä, jos sille feissaajalle ei taata mitään palkkiota vaan on pelkkä provikkapalkkaus. Tämähän johtaa helposti aggressiiviseen väkisinmyymiseen.

Vierailija
75/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän härskiä toimintaa kaikkinensa jos järjestön Suomen pomon palkka on jotain 15000e/kk ja sitten joku feissari on käytännössä kuin joku orja siellä kadulla häiritsemässä ihmisiä.

Vierailija
76/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ständimyynti pitäisi kieltää, kuten feissarit ja kerjääminenkin. Ahdistavaa ja kyseenalaista.

Olen muutamia kertoja saanut kimppuuni aggressiivisia kerjäläisiä, jotka eivät ole uskoneet kun sanon, että käteistä ei ole. Ovat sitten pyytäneet minua ostamaan kaupasta jotain ja syytelleet, ettei minulla pitäisi vaatteistani päätellen olla rahasta pulaa. Ja vihaista huutelua perään, kun olen lähtenyt tilanteesta.

Myös ständimyyjiltä ja feissareilta olen saanut vihaisia reaktoita, kun olen vain kävellyt ohi. Kerran joku feissaaja jopa nimitti minua Narinkkatorilla h**raksi.

Vierailija
77/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ständimyynti pitäisi kieltää, kuten feissarit ja kerjääminenkin. Ahdistavaa ja kyseenalaista.

Olen muutamia kertoja saanut kimppuuni aggressiivisia kerjäläisiä, jotka eivät ole uskoneet kun sanon, että käteistä ei ole. Ovat sitten pyytäneet minua ostamaan kaupasta jotain ja syytelleet, ettei minulla pitäisi vaatteistani päätellen olla rahasta pulaa. Ja vihaista huutelua perään, kun olen lähtenyt tilanteesta.

Myös ständimyyjiltä ja feissareilta olen saanut vihaisia reaktoita, kun olen vain kävellyt ohi. Kerran joku feissaaja jopa nimitti minua Narinkkatorilla h**raksi.

Samaa mieltä oikeastaan, paitsi ettei tarvitse kieltää sellaista toimintaa, jossa on vain ständi ja siinä sitten lukee mitä ollaan myymässä ja jos asiakas ITSE HALUAA mennä siihen ständille oma-aloitteisesti, niin se on ok.

Mutta kaikki sellainen jossa henkilö pakotetaan jonkinlaiseen vuoropuheluun ym., pitäisi kieltää kokonaan.

Ei mulle ruokakaupassakaan tuo kaupan myyjä väkisin myymään leipää tai maitoa. Kohta varmaan sekin on todellisuutta.

Jossain liikkeissähän myyjät on pakotettu väkisin myymään kaikenlaista. Esim. Jysk-huonekaluliikkeissä on näin.

Vierailija
78/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin kysellä seksin tarpeesta ja seurailin jonkin matkaa. Ei tullut uudelleen kyselemään.

Vierailija
79/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa nämä ulkolaiset feissarit lähestyvät vain naisia ja sellasia 20-35-vuotiaita. Tai ainakin sellaisten kanssa he aina juttelevat.

Itseänikin häiritsee se että he eivät osaa suomea. Ymmärtääkö asiakas varmasti mihin hän suostuu jos sitä ei selitetä hänelle omalla kielellä. Vai pitääkö se itse lukea siitä paperista?

Vierailija
80/100 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten kohdalla ainakin tuo myyntitilanne voi kääntyä ihan puhtaaksi manipuloinniksi (riippuen tietysti siitä feissaajasta). Ja ei tarvitse olla välttämättä vanhuskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan